Mitä siinä on niin pahaa jos haluaa tietää lapsen sukupuolen etukäteen

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kun meiltä kysytään että joko tiedätte että kumpi on tulossa ja sanotaan joo, niin kommentti on yleensä sen suuntaista että " en minä ainakaan missään nimessä halua tietää etukäteen, eihän sillä ole mitään väliä" tai "me ainakin odotetaan loppuun saakka, eihän siinä ole mitään jännittävää muuten!" Yksi jopa vaati mua perustelemaan miksi halutaan, ei riittänyt vastaukseksi se että haluttiinpa vaan.. :D tai sitten kerrotaan tarinoita että "yks Tiina kuuli ultrassa että niille tulee tyttö ja se osti kaikki paskavaipoista asti vaaleanpunaisena, ja sitten tulikin poika. "

Öh, eikö oikeesti voisi vaan vastata että ai, ihanaa, onneksi olkoon! tjn. Onhan tuollaisiakin vastauksia tullut muutama, mutta yllättävän useat alkaa kertomaan omaa mielipidettään asiasta, ihan kuin meidän valinta olisi väärin tai jotain.
 
"vieras"
Niin ja se onkin toinen juttu että tietää, mutta ei halua kertoa muille. Siis ystävältäni kuulemma kysyttiin monesti että kumpi tulee, ja ystävä oli sanonut ettei he kerro. Niin siitäkin oli sitten tullut kommenttia että mitäs sitä sitten kysymään ultrassa jos sitä ei voi kertoa kellekkään, ja mikäs maailman suurin salaisuus se muka on. Käsittämätöntä, kai se nyt on ihan eri asia että vanhemmat tietää ja muut ei :)
 
vierasko
Ei ole mitään pahaa. Synnytyksessä on yleensä (?) paljon muutakin jännitettävää, kuin tulokkaan sukupuoli. Mielestäni vauvakin on ennenkaikkea ihminen, persoona, ei sukupuolensa edustaja. Vaikka sukupuolen etukäteen tietäisi, on silti yllätys, KUKA hän oikeastaan on.
 
"Vieras"
No ei siinä minun mielestäni ole mitään pahaa. Itsekin olen halunnut tietää kummallakin kerralla, ihan silkasta uteliaisuudesta ja sillain käytännön kannaltakin. (Hankinnat.) Esikoiselle nimittäin uskaltauduin ultran perusteella hankkimaan mekkoja ja vaaleanpunaista, tosin vastapainoksi sitten myös turkoosia ja värejä, jotka sopii tarvittaessa kummallekin, jos tuleekin yllätyksiä.

Pikkukakkosestakin on tyttöä lupailtu, mutta saas nähdä... Vaatteita meillä nyt kuitenkin on niin, että alkuun pärjää vaikka tulisikin tytön sijaan poika. :)

Yhtä toivottuja mulle kumpikin on; niin tytöt kuin pojat, mutta kun on mahdollisuus saada tietää kumpi on tulossa, niin millään en ole malttanut olla kysymättä...
 
Heh, jännä, ite on taas kokenu, että kaikki pitää outona sitä, että ei haluttu tietää sukupuolta etukäteen. Joutuu selittelemään, eikä oo oikeestaan mitään suurempaa syytä siihen, ettei haluttu tietää.

Kai se on sitä, että tekee niin tai näin raskauden ja lapsien kanssa, niin aina joku keksii jotain naputettavaa. :LOL:
 
"punahilkka"
Heh, jännä, ite on taas kokenu, että kaikki pitää outona sitä, että ei haluttu tietää sukupuolta etukäteen. Joutuu selittelemään, eikä oo oikeestaan mitään suurempaa syytä siihen, ettei haluttu tietää.

Kai se on sitä, että tekee niin tai näin raskauden ja lapsien kanssa, niin aina joku keksii jotain naputettavaa. :LOL:
Näimpä. ekana kuullessaan raskaudesta useimmat kysyy joko tiedätte kumpi tulee ja sit ihmettelyä, kun ei ole haluttu tietää. En edes ymmärrä miksi ekana kysytään tiedetäänkö sukupuolta. En ole muiltakaan utelemassa joko ne on halunnu tietää, ku asia ei mulle kuulu. Kertoohan ne sen ihan vapaasti, jos haluavat muiden tietävän.
 
"vieras"
No siks kun ei sitä lasta voi rakastaa jos pitää etukäteen urkkia :headwall:

Me ainakin haluttiin tietää,ihan jo käytännön asioiden kannalta. Oltiin tekemässä remonttia ja kyllähän se vaikuttaa tekeekö huonetta tytölle vai pojalle. Millaisia vaatteita ostaa yms.yms.yms. Joo ja voihan seinät maalata beigellä ja ostaa valkoisia vaatteita,mut mä en halunnu =)
 
En näe siinä mitään pahaa, ollaan itsekin kaikista kolmesta lapsesta tuo kysytty.

Ymmärrän kyllä heitä jotka eivät halua tietää etukäteen, sitä en kyllä ymmärrä miten heitä häiritsee se että toiset haluavat tietää.
 
Kaikkea ei ymmärrä
Mua lähinnä huvittaa nää ostetaan sitten vaaleanpunaista ja maalataan seinätkin vaaleanpunaiseksi jos tyttö tulee. :D En sitä ääneen sano, mutta olisipa huvittavaa olla kärpäsenä katossa kun odotettu pikkuprinsessa olisikin poika ja vaatevarasto on mekkoja myöten ostettu. Eräs tuttuni kuuli moneen otteeseen ultrassa että poika tulee, poika tulee ja kappas kun olikin tyttö. Ei ole todellakaan 100% varma ne ultratkaan.

Toinen asia on se MIKSI ne kersat pitää aina pukea joko vaaleanpunaiseen tai vaaleansiniseen ja värittää huoneen seinätkin sen mukaan? Maailmassa on muitakin värejä, eikä mikään estä pukemasta vauvaa iloisesti ja söpösti ihan ilman kumpaakaan näistä pastellisävyistä.
 
headwall
"Toinen asia on se MIKSI ne kersat pitää aina pukea joko vaaleanpunaiseen tai vaaleansiniseen ja värittää huoneen seinätkin sen mukaan? Maailmassa on muitakin värejä, eikä mikään estä pukemasta vauvaa iloisesti ja söpösti ihan ilman kumpaakaan näistä pastellisävyistä. "

Miksi ne pitäisi pukea muihin väreihin?
 
Kaikkea ei ymmärrä
"Toinen asia on se MIKSI ne kersat pitää aina pukea joko vaaleanpunaiseen tai vaaleansiniseen ja värittää huoneen seinätkin sen mukaan? Maailmassa on muitakin värejä, eikä mikään estä pukemasta vauvaa iloisesti ja söpösti ihan ilman kumpaakaan näistä pastellisävyistä. "

Miksi ne pitäisi pukea muihin väreihin?
Olisi ollut fiksumpaa keksiä joku perustelu kuin vastata kysymykseen kysymyksellä ;) Vähän kun mä vastaisin sulle: "Miksi ei?"

Mä en halua että omat kersani ovat sitä samaa vaaleanpunaista ja vaaleansinistä massaa 50 000 muun vauvan kanssa. Sitäpaitsi en edes pidä niistä väreistä, saatika että haluaisin maalata vielä seinätkin niillä. Tyttäreni ei tykkää vaaleanpunaisesta vaan valitsee aina vihreää tai keltaista. Poika rakastaa oranssia ja punaista. Ja onpa tullut palautettakin useampaan kertaan että on niin kiva kun on iloisesti puetut lapset. Siksi. Puetko sä lapsesi väriin josta et pidä?

Mutta tää menee ihan OT. Kenellekään ei kuulu se mitä ultrassa on näkynyt tai ollut näkymättä, tai sen arvostelu. Kyllä sen sukupuolen kuulee sittenkin kun vauva syntyy.
 
headwall
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea ei ymmärrä;26043920:
Olisi ollut fiksumpaa keksiä joku perustelu kuin vastata kysymykseen kysymyksellä ;) Vähän kun mä vastaisin sulle: "Miksi ei?"

Mä en halua että omat kersani ovat sitä samaa vaaleanpunaista ja vaaleansinistä massaa 50 000 muun vauvan kanssa. Sitäpaitsi en edes pidä niistä väreistä, saatika että haluaisin maalata vielä seinätkin niillä. Tyttäreni ei tykkää vaaleanpunaisesta vaan valitsee aina vihreää tai keltaista. Poika rakastaa oranssia ja punaista. Ja onpa tullut palautettakin useampaan kertaan että on niin kiva kun on iloisesti puetut lapset. Siksi. Puetko sä lapsesi väriin josta et pidä?

Mutta tää menee ihan OT. Kenellekään ei kuulu se mitä ultrassa on näkynyt tai ollut näkymättä, tai sen arvostelu. Kyllä sen sukupuolen kuulee sittenkin kun vauva syntyy.
En ole täällä todistelemassa fiksuuttani, vaan halusin tietää sen mitä kysyin (siksi kysyin). Senkus vastaat siten, jos siltä tuntuu.

Ei sun tarvikaan tykätä tietyistä väreistä tai pukea heitä johonkin.
Mutta muut varmaan saa pukea toisenlaisiin, kuten sinäkin?

Ei mulla ole lapsia, joten en pue mihinkään. Jos olisi, niin varmasti käyttäisin (myös) hempeitä värejä, ehkä joskus vain niitä.
 
Mä olen aina halunnut tietää etukäteen, mua ei sinänsä heilauta joku muu vai ei mutta tuo perustelu että on sit jotain jännitettävää synnytyksessäkin on ihan persiistä... Yhdessäkin synnytyksessä sain jännätä jäänkö henkiin vai en niin oli ihan tarpeeks jännitysmomenttia vaikka tiesinkin että poika on tulossa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26043737]No siks kun ei sitä lasta voi rakastaa jos pitää etukäteen urkkia :headwall:

Me ainakin haluttiin tietää,ihan jo käytännön asioiden kannalta. Oltiin tekemässä remonttia ja kyllähän se vaikuttaa tekeekö huonetta tytölle vai pojalle. Millaisia vaatteita ostaa yms.yms.yms. Joo ja voihan seinät maalata beigellä ja ostaa valkoisia vaatteita,mut mä en halunnu =)[/QUOTE]

Ja ne jotka eivät halua tietää voivat remontoida ja ostaa vaatteet valkoisen sijaan vaikka oranssina, keltaisena, turkoosina, violettina ja vihreänä jotka käyvät mainiosti kummalle tahansa sukupuolelle :)
 

Yhteistyössä