Mitä sie tekisit tilallani?

Oon käyny läheisillä pelloilla ajelemassa koirien kanssa aina, kun ei jäälle ole päässyt. Sinne on joku tehnyt hiihtoladut, jossa menee urat sekä luisteluosuus. Olen siellä mennyt ja pitänyt niin, ettei koirat sotke latu-uraa eikä tee tarpeitaan sinne. Siellä olen nähnyt silloin tällön moottorikelkkoja ja liki joka kerta kun olena ajanut siellä, niin olen hänyt jalan jälkiä ja pienen koiran paskoja, eli joku kulkee siellä myös jalan.

Kerran törmäsin vanhempaan mieheen, joka kertoi kysyneensä henk.koht. luvan ladun tekoon maanomistajalta ja oli sitä mieltä, etten mie sais siellä mennä koirineni ollenkaan, kun hän on ladun "omistaja".

Sain kuitenkin eilen kiinni maanomistajan ja hän oli sitä mieltä, että tottakai saan siellä ajaa. Sanoi kuitenkin puhelun lopussa, että voinhan mie siltä hiihtäjältä kuitenkin vielä mielipidettä kysäistä, jos haluan. Mutta maanomistajalle sopii mainiosti.

Kysyisitkö hiihtäjän mielipidettä? Siis sen, joka tuon ladun on sinne tehnyt..kun tietäsit jo etukäteen, ettei hän siitä välttämättä pitäisi...
 
Ja tää hiihtäjä/laduntekijä kielsi miuta ajelemasta siellä siksi, että tassut tekevät jälkiä hiihtouralle. Ihan kuin ei sauvat tekis vielä syvempiä jälkiä. Hyvällä pakkasella ura on sen verran tiivis ja kova, ettei tassuista jää jälkiä ollenkaan. Toisin kuin sauvoista, joista jää aina jäljet. Ja jos siellä ihmiset saa koirien kanssa kävelläkkin... :whistle:

Tänään taas töitten jälkeen sinne ajelemaan. Toisaalta oikein toivon, et se miekkonen tulis vastaan :D :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmmm. aika röyhkeitä ihmiset kun noin vaan menevät toisten tekemislle laduille. kysymätttä lupaa.
Maanomistaja antoi luvan kulkea siellä. ja on antanut tälle hiihtäjälle tehdä sinne latua. Niin eikös maanomistajan sana paina enemmän kuin hiihtäjän?

Enkä mie siellä sotke mitään. Koirat juoksevat siististi luistelualueella, jossa muut myös kävelevät ja paskattavat koiriaan. Meillä ei koirat pasko työtä tehdessä. Ja jos kerkiää tulemaan, ni kerkiän vetämään ajosuunnan keskemmälle peltoa tai penkkaan.
 

Yhteistyössä