MItä sellaista sinulla on sisustuksessa, mitä muilla EI OLE?

......
Erään sotamiehen sodassa sillon kauan sitten käsintekemä pieni puinen kirstu,,ei tule toista vastaan koska ainut laatuaan.Kannessa jonku talon pihapiiri(asuintalo,aitta). Toimiva vanha tikkakosken polettava ompelukone.. Vanha nurkkakaappi,mun mummun peruja.Saannut sen piian palkaksi joskus kauan sitten. Vanhoja apteekin ruskeita lasisia lääkepurkkeja.

tartsika
Tää arkku muuttaa meille pian. Se on suunnilleen 1920-luvulta, muistaakseni Kanadasta kulkenut Neuvostoliiton kautta sisältäen kahden ihmisen koko omaisuuden matkalla Suomeen. Noi merkinnät tossa kyljessä on ilmeisesti tehty NL:n tullissa. Arkkua on siistitty sen verran että uudet sisuskankaat laitettu (kuitenkin mahdollisimman paljon alkuperäiskangasta muistuttava), ja puuosat ja naulat on puhdistettu.

Lisäys; tuolla sisällä on ollut sellainen puinen laatikkokehikko, se on tarkoitus vielä rakentaa alkuperäisen näköiseksi ennen kuin on arkku valmis muuttamaan meille.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mun itse maalaamia tauluja ei ainakaan pitäis muilta löytyä, niitä samoja siis.
Muutenkin meidän kämppä on vähän sellanen et ei just sellasia hirveesti näy, kun kaikki kalusteet on joko peritty tai ostettu käytettynä, keittiö vuodelta -63 jne.

Oon mä silti tarkka siitä, et tavarat sopii yhteen, vaikka nää kamat täällä onkin mistä sattuu.
Mua ei vaan kiinnosta laittaa rahaa sisustukseen, nytkin kun mulle tulee isompi summa rahaa, lähden mielummin pariksi kuukaudeksi reissuun kuin uudistan sisustusta tai jotain muuta. :D

sisustaasisustaa
No varmaan aika paljon. Tykkään sisustaa hassusti. Meillä on esim. keittiössä vaaleanpunaiset ruututapetit, vaaleansiniset lankkulattiat ja kirkaan keltainen rottinkituoli, ja yleisesti ottaen meidän sisustuksesta löytyy kaikki sateenkaaren värit. Nuivettuisin itse perus harmaa/beige/valkoinen asunnossa, kyllä mä tarvin värejä ympärilleni. Toki mä ymmärrän, että jotkut ei ehkä ole näin värirakkaita ihmisiä kuin minä :D Mutta mun mielestä värikkäissä ja leikkisissä sisustuksissa on paljon enemmän katseltavaa kuin perusbeigeissä.

yritän tehdä asunnosta meidän näköisemme, vaikka enemmän se taitaa olla minun näköiseni :D
hyväksytän kuitenkin kaiken ostamani ensin miehellä.. tilasin juuri uusia mattoja:
keittiöön farkkukankainen jossa mustia tähtiä, lastenhuoneeseen musta/harmaa muovinen tähtimatto &
olohuoneeseen lila paksu pörrömatto. niin ja pikkuvessaan H&M:n lastenosastolta
pieni musta kissamatto.
olohuoneessa & makuuhuoneessa ovat miehen itse tekemät hyllyt, olohuoneessa kaverin isän jäämistöstä
saatu samettiplyysinen, punainen (retro?)nojatuoli jollaista en ole nähnyt missään muualla.
lisäksi vielä jumalattoman iso & painava vanhanmallinen tv sekä vhs-nauhuri!

Viimeksi muokattu:
tuoli. laitan miehen tekemästä kaapista kuvan, heti kun aijaa suostuu taas toimimaan

[
URL=http://aijaa.com/0092010616535]http://i3.aijaa.com/b/00920/10616535.jpg[/IMG
][/URL]

[URL=http://aijaa.com/0092010616535][IMG]http://i3.aijaa.com/b/00920/10616535.jpg[/URL]

Viimeksi muokattu:
vanhassa vara parempi
Mullakin on raanu seinällä, anopin tekemä. Jollain muullakin taisi olla :) Mummun jäämistöstä halusin pelastaa tummanruskean klaffilipaston, se oli mummun ja papan eka yhteinen huonekalu. Samoin halusin ehdottomasti vanhan Singerin, toimii vieläkin kun vaihdoin siihen vaan uuden hihnan.

Tykkään enemmän esineistä, joilla on historia.

[QUOTE="Vieras";26795446]Siis toivottavasti käsitin väärin, ettehän te tuohon simppeliin rintamamiestaloon tee mitään koristeellisia ikkunanpieliä?[/QUOTE]

Oi sinä rakennusarkkitehtuurin mahtitieteilijä: kyseessä ei ole rintamamiestalo.

Turkilmas
Mä olen sisustanut meillä ihan oman mieleni mukaan ja samalla tavalla teen nyt meille pihaa. Ihan takuulla jotain on samanlaista kuin muuallakin, mutta ainakaan en ole tarkoituksella kerännyt muotijuttuja kotiimme saati sisustanut kopioiden alan lehdistä ja kirjoista :).

Äkkiseltään tuli mieleen meidän monet mööpelit, jotka on talonpoikaisia. Ja miehen isoisän punoma kalasumppu seinällä. Keittiöpyyhkeistä tehty verhokappa, lampaantalja, jonka on tehnyt tuolloin 80-vuotias mies (nykyään 85-vuotias ja hoitaa edelleen mm. lampaita). "Oma maa mustikka, muu maa mansikka"- taulu :D.

• Tykkää
Reactions: as if
Tää on kyllä niin kiva ketju!
Ainiin, on meillä vaatehuoneesta tehty lasten"huone" =koppi. Tällä hetkellä se on pian 3-vuotiaan valtakuntaa ja on nimeltään muumihuone. Siellä on jatkettava sänky muumilakanoineen ja miljoona muumipehmoa (mitään muuta sinne ei sitten mahdukaan)
Ja kunhan vauva nukahtaa mä meen tuunaamaan meidän eteisen kaapit lehmäkuvioisiksi... Mä oon vähän lehmäfriikki (ja aika lehmä itekin :D)
Kuvia voin ehkä laittaa joskus kun oon koneella (tällä luurilla ei onnistu) =)

• Tykkää
Reactions: BlackDahlia ja Lex
lucifer
hirmu monella meidän tuttava/ystävä perheistä ei ole karhun taljaa seinällä, eikä karhun kalloa ja siitiinluuta, eläin ihan itse ammuttu miehen toimesta.

ja muutakin raatoa on esillä miehen omassa huoneessa. tuo karhu on näkyvällä paikalla.

Yhteistyössä