Mitä sanoja teidän kissat ymmärtävät?

  • Viestiketjun aloittaja kissafan
  • Ensimmäinen viesti
kissafan
Meillä aivan sama sanooko pelkän sanan vai onko se lauseen keskellä, vaikka puhuisin vain miehelleni, että "sen verran kova nälkä, et voitais käydä jossain pizzalla", niin kissat hoksaavat tuon nälkä sanan ja ryminällä tulevat rappuset alas ruokakipon vierelle, kun luulevat saavansa sillä samalla sekunnilla sapuskaa.

Yksi kissa ymmärtää ulos sanan myös samalla tavalla, heti on ryntäämässä terassin ovelle maukumaan jos joku jossain puhuu että mennään ulos, vaikka lapset kavereilleen sanoisivat niin tää kissa hoksaa.

Yksi kissa tietää "heittää" sanan, mutta se pitää sanoa tietyllä äänensävyllä jotta hoksaa, ei siis auta jos lauseen keskellä on tuo sana. Ja se tarkoittaa hänelle, että joku heittää hänelle pallon, ponnarin tms. On noutava kissa joka on aivan haksahtanut tuohon tavaroiden hakemiseen, jos sanoo että nyt heitetään, niin se tulee kytikselle jo valmiiksi niinkuin koirat, että "koska, koska"

Eipä tule muita sanoja mieleen mitä meidän 3 kissaa osaisi. Entäs teillä?
 
kissakas
Meidän sisäkattimme ymmärtää aika paljonkin sanoja ja niiden merkityksiä.

Kun sille sanotaan "tänne" niin se tulee samantien häntä pystyssä, istuu sanalla "istu", hyppää sohvalle jos sanotaan "hyppy tänne" ja samalla taputetaan sohvaa.

Tietenkin ymmärtää sanat "vettä", "ruokaa" ja "odota". Ja kun sanon että "leikataanko kynnet" se tietää mistä on kyse ja asettuu valmiiksi kyljelleen makaamaan jotta minun on helpompi ottaa se syliini kynsien leikkuuta varten.

Juu ja "ei koske" on tuttu juttu kissalle myös, sitä kun kiehtoo aina nenäliinat ja niihin ei tietenkään saisi koskea joten kun sanotaan "ei koske" kissa katsoo harmistuneena eikä ota tyrkyllä olevaa liinaa. Varmaan on paljon muutakin mitä tuo käsittää, ei vaan tule näin äkkiseltään mieleeni.
 
Vier
Meidän sisäkattimme ymmärtää aika paljonkin sanoja ja niiden merkityksiä.

Kun sille sanotaan "tänne" niin se tulee samantien häntä pystyssä, istuu sanalla "istu", hyppää sohvalle jos sanotaan "hyppy tänne" ja samalla taputetaan sohvaa.

Tietenkin ymmärtää sanat "vettä", "ruokaa" ja "odota". Ja kun sanon että "leikataanko kynnet" se tietää mistä on kyse ja asettuu valmiiksi kyljelleen makaamaan jotta minun on helpompi ottaa se syliini kynsien leikkuuta varten.

Juu ja "ei koske" on tuttu juttu kissalle myös, sitä kun kiehtoo aina nenäliinat ja niihin ei tietenkään saisi koskea joten kun sanotaan "ei koske" kissa katsoo harmistuneena eikä ota tyrkyllä olevaa liinaa. Varmaan on paljon muutakin mitä tuo käsittää, ei vaan tule näin äkkiseltään mieleeni.

Teillä on ihan selvästi kissaksi naamioitunut koira ;D
 
"hmh"
Meidän kissa ymmärtää oman nimensä sekä sanan "kissa". Se ymmärtää myös jääkaapin avausäänen sekä sen jos joku nousee tuolista ja lähtee kohti keittiötä. Ja näyttää se ymmärtävän myös sen, jos me haetaan matkalaukut ja pakataan niihin tavaraa (tietää että nyt nuo on taas jonnekin lähdössä, tulee sisähoitoa ja vierasruokintaa sekä tylsyyttä).
 
omiin nimiinsä vastaavat vaikka toiselta puolen taloa, tosin eivät aina tunnu tietävän kumpi on kumman nimi. eipä nuo sanoja muuten ossaa, mutta lukevat aivan uskomattoman hyvin kehonkieltäni (tai sitten ajatuksiani). ilmeisesti nousen ylös ja kävelen tietyillä tavoilla lipastolle riippuen lähdenkö hakemaan kynsisaksia vai kuivalihapussia, sillä osaavat sanoitta juosta piiloon tai jalkoihin joka kerta...
 
"missu"
[QUOTE="a p";30834570]Meidän kissat eivät kyllä tule luokse, vaikka miten pyytäisi, eivätkä tee mitään muutakaan käskystä.[/QUOTE]

Aivan - mutta ymmärtävät kyllä...
 
"Samu"
Ymmärsi: -nimensä
-"kinkku"
-"liha"
-"putki" (käsky kun piti mennä putkesta läpi)
-omistajien nimet
-"koppa"
-"tule ottamaan!"
-kaikki kiellot
lisäksi paljon muuta, mukaanlukien kokonaisia (yksinkertaisia) lauseita
 
vierailija
Aina kun mä tai joku muu perheenjäsenistä menee jääkaapille mun kissa säntää heti kerjäämään ruokaa. Sitten jos sille antaa jotain jääkaapista esim:kinkkua kissalle sanotaan "istu" ja taputtaa hellästi selästä se istuu ja saa herkun. Sitten jos tekee ääntä "ssssshh" kissani tullee heti katsomaan mitä asiaa mulla oli sille. Ja sitten se menee mun viereen istumaan. :)
 

Yhteistyössä