Mitä saitte kumppaniltanne joululahjaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja sisuli:
En saanut mitään ja sopimus olikin ettei toisillemme osteta.Se on pääasia että lapset saa lahjoja ja ollaan yhdessä ja ihana joulun tunnelma..en mä ymmärrä että pitäisi ostaa toiselle,sen rakkauden voi näyttää muutenkin..miettikääpä nyt aikuiset ihmiset.. :LOL:
No onneksi maailmassa saa olla eri mieltä! :) Pikkujuttujahan lahjat tietysti on elämässä -ja sellaisina ne pitää mielestäni käsittääkin! Meillä lahjojen antaminen toisillemme, vaikka jouluna, on kivaa tekemistä. Nautin suuresti suunnitellessani mitä miehelleni hommaan -ja hän minulle. Ei ole kallista eikä arvokasta vaan jotakin sellaista, joka hauskalla tavalla tuo piristystä elämään ja alleviivaa meidän elämän yhteisiä asioita. Esimerkiksi, mieheni on alkanut kiinnostua ekoasioista, joten ostin hänelle ekotekojen opaskirjasen ja yhteisiä matkasuunnitelmiamme varten suuren kartan seinälle! :) Kyse minun mielessäni ei ole siitä, että TARVITSEE mitään antaa vaan siitä, että ne ovat sellaisia yhteisiä hauskoja pikkuhetkiä kaikkien muiden kivojen yhteisten hetkien joukossa. Sain mieheltä ekologista hierontaöljyä lahjaksi ja siitähän meillä vasta iloa on ollutkin! ;)
 
...toivomaani ulkomaalaista kahvia. Ostin hänelle frakkirusetin, koska oli hukannut edellisen... :) Ei ollut kalliita lahjoja, mutta rakkaudella annettuja. Saamani kortti oli lahjasta söpöin osa: lämmin hyvänjouluntoivotus, pikku kukka-kuva ja sydän :heart:

Kerrain sain rakastamalta poikaystävältä joululahjaksi suklaarasian - itse olin miettinyt ja miettinyt jotain hauskaa ja päätynyt erääseen kirjaan. Tosi pettymys: suklaarasia 17-vuotiaalle tyttöystävälle? Eikö sellainen anneta puolitutulle liikelahjana?... Kun mikä tahansa kirja olisi ollut toivottu tai koru tai... No, hän petti mua sitten päivää ennen joulua joten sekin rasia heitettiin roskiin puoliksisyötynä... :LOL:

Eli jos mies loukkaa antamalla 4 euron viinin josta ei edes pidä se on tosi inhoittavaa. Saniotko hänelle että pahoitit mielesi? Toivottavasti. Olet paremman pojan arvoinen!!! :hug:
 
oottepa te ollu kilttejä =)

meillä ei sopimuksesta osteta aikuisille mitään. Mielestämme aivan turhaa markkinatalousvouhotusta. Joulun merkitys pyörii turhan päljon kaupallisen annin ja lahjojen ympärillä. Meillä joulu on edelleen se kristillinen joulu ja pääpaino on siellä, ei lahjoissa. Ei edes lapsille osteta tuota määrää lahjoja mitä täällä on moni aikuinen saanut puolisoltaan. Lapset saavat meillä vanhemmiltaan yhden lahjan, vaikka siltikin kun kummit ym muistaa lasta niin, he hukkuvat lahjoihinsa.

Ostamme lahjat, jos siltä tuntuu, vaikka sitten joku maanantai. Emme myöskään muista toisiamme merkkipäivinä.
 
Ihan oikeesti: Mielestäni minun ei tarvitse sen paremmin yrittää perustella sitä miksi "vain" yksi lahja. Mielestäni tämä yksi on ihan riittävästi lapsilleni nyt ja tulevaisuudessakin. Lähtökohtaisesti en yritäkään hukuttaa lapsiani lahjoihin vaan haluan heille antaa jotakin muuta niin jouluna kuin arkenakin. Se ei ole mitattavissa lahjojen lukumäärällä...

Jouluna annetaan paljon lahjaksi sellaista mitä annettaisiin muutenkin. Esim luistimet, sukset, vaatteita. Miksi ne annetaan juuri jouluna? Jos joka tapauksessa lapsi ne saisi...

Vaikka annamem lapsillemme "vain" yhden lahjan jouluna, saivat he tänäkin jouluna lahjoja yhteensä 9 tai 10. Lahjoja antoivat isovanhemmat, kummit, tätit, isotätit jne. Mielestäni tuo oli paljon ja siitä lahja määrästä minulle ainakin tuli paha olo. Mutta toisten mielestä tuo määrä voi olla vähän. Mitä sitten kukakin arvostaa. Mutta ilmeisesti lahjojen paljous ja suuri lukumäärä on suotavampaa kuin vähän lahjoja?

Minä arvostan enemmän lahjana vuohta tai jotain muuta lahjaa, joka annetaan kehitysmaihin. Heille on siitä lahjasta ihan oikeasti enemmän hyötyä kuin meille annetusta korusta tai leikkikalusta.
 
That sit :heart: :heart:
Meill vanhempi tyttö on keksiny ihan uuden jutun.
Kun mennään ostamaan kaverille synttärilahjaa, niin "mull ei olekkaan tommosta" PleesPleesPlees'''' kostein isoin silmin.
Niin sitä tulee osteltua kaikenlaista :xmas:
 
Ihan oikeesti: Onko tuo todella pois omilta lapsiltani, jos he eivät juuri jouluaattona saa vanhemmiltaan lahjoja kuin "vain" yhden? Kuka on sanonut etteivät isovanhemmat tai kummit tiedä mitä lapsi toivoo/mistä lapsi haaveilee?
En ole itse kärsinyt vaikken ole joululahjaksi saanut lahjaröykkiötä, mieluumminkin olen siitä tyytyväinen että minut on opetettu toisenlaisiin arvoihin.

En ole väittänyt, lapsilleni anna mitä he tarvitsevat. Toki annan ja varmasti enemmänkin. Mutta siltikään en ymmärrä miksi lapsi pitää jouluaattona hukuttaa lahjoihin, mitä lapsi siitä saa? Onko hän onnellinen tai onnellisempi kun saa enemmän lahjoja?

Enempää en aihetta kommentoi. Kukin tehköön niin kuin tahtoo.
 
darkstarmama
Minä sain mieheltäni ihanan alusasu korsetin ja sukat johon mahdun kun vauveli syntyy ja maha vähän vetäytyy :heart: , itse ostin hälle kaksi toivottua kirjaa, toinen kalliimpi ja toinen löytyi alesta juuri ennen joulua puoli ilmaiseksi. =)
 

Yhteistyössä