Mitä sairaalaan mukaan?

kotiutumisvaatteet+pari harsoa, hammasharjan+tahnan, nlakortin. Liivinsuojia ei kaikkialla saa joten niitä oon pakannu. Rahapussi, kännykkä ja kamera sekä vähän mehua ja neuletarpeet odotteluun (jos joutuu odotteleen...).
Noilla mä meinasin pärjätä.

Vaippoja ja siteitä saa synnäriltä ja niillä kyllä kotiin asti tulen. Tietty vähä riippuu kotimatkan pituudestakin...
 
Olen aikaisemminkin mainostanut täällä pillimehuja. Minulla on ollut mukana kummassakin synnytyksessä pillimehuja (täysmehuja). Nesteytys ja energian saanti on niillä turvattu.

Vauvan kotiutumisvaatteet voi jättää kotiin odottamaan. Mies voi tuoda ne sitten kotiutumisen hetkellä sairaalaan.

Kännykänlaturi on tärkeä, kuten Menia sanoikin. Sitten kannattaa varata jotakin mieleistä musiikkia cd:llä (ainakin täällä päin synnytyssaleissa cd-soittimet), ehkä joku mieleinen kirjakin tai muuta lukemista, korvatulpat. Oma shampoo on ehkä hyvä ottaa mukaan (sairaalassa on kyllä niitä sairaalanshamppoita, mutta jos haluaa käyttää jotakin hoitavampaa tai "parempaa" niin oma mukaan)
 
Imetysliivit tai omat rintsikat. Mulla on ainakin jo nyt niin herkkänä nännit että ei puhettakaan jotta voisi olla ilman.
Ylipäänsä hygieniatuotteet, nassurasvat, hiusharja, -lenksut, huulirasva yms mitä nyt käyttääkään.
Renniee jos närästää.
Päiväkirja tms muistiinpanoja varten. Alkupäivät on aikamoista myllerrystä, niin kiva jos on jotain raapustellut. Ei niitä sitten jälkikäteen muuten välttämättä muista.
Silmälaput että saa nukuttua vaikka päivälläkin, korvatulpat tulikin jo :)
Miehelle jotain purtavaa/ juotavaa esim energiajuomaa, mikäli pitkä 'odotteluvaihe'. Meitin sairaalassa äipän ruoka ja -juomapuoli hoitui talon puolesta.
Kameran ja kännyn laturit ehdottomasti kans.

Tsemppiä kaikille ponnistukseen :heart:

HM 38+0 ( puolen tunnin päästä ;) )
 
Mulla on ollut nyt 3 kertaa mukana tosi vähän tavaraa.

- puhtaat alkkarit ja imetysliivit
- perus pesusetti (hammasharja, tahna, hiustuotteet)
- hiusharja ja pinnit/lenksut
- puhtaat sukat
- puhelin ja laturi
- karkkipussi (mariannekarkkeja, joita sit imeskelin pari päivässä)
- kamera

Synnyttäessä en ite ole kaivannut mitään cd-levyjä, hädin tuskin olen halunnut että mulle puhutaan, että se on ihmisestä kiinni. Mieluummin olen tuijottanut telkkaa, siihen on voinut suppareiden keskellä keskittyä ja on pysynyt ajantaju paremmin. Miehelle ei ole otettu mitään, kanttiinista on sitten kerran hakenut välipalaa, automaatistakin olis saanut muttei oo kaivannu. Mehua ja pientä välipalaa on tuotu mulle heti kun olen pyytänyt (mehukannu tuotiin heti kun menin sisään ja aina oli sitten täynnä, mies joi myös). Mies on sitten tuonut kotiintulovaatteet vauvalle kun on tullut hakemaan istuimen kanssa. Nyt aion myös pärjätä minimillä, jos ja kun tämä neljäs syntyy.
 
Tyttöä hakiessa mä pakkasin meidän sairaalakassiin;

- tytölle kotiutumisvaatteet
- mulle kotiutumisvaatteet (mammapökät, imetyspaita, alushousut, imetysliivit, sukat)
- puhelin & laturi
- käteistä
- hedelmiä ja pientä snackia
- hygeniasetti (hammasharja, -tahna, omat shampoot)
- hiusharja
- kamera ja kameran akun laturi
- siteitä
- neuvolakortti

Omat ja vauvan kotiutumisvaatteet olis voinut jättää kotiinkin, mies olis voinut kiikuttaa ne myöhemmin mukanaan sairaalaan. Käteistä otin jos mieli halajas jotain hyvää kahvilasta ja onneks otin, mulle iski ihan tajuton makeanhimo synnytyksen jälkeen. :D Omat evät oli aika turha, mä kun en pystynyt syömään synnytyksen aikana yhtään. Siteitä otin ihan turhaan mukaan, olis tietty pitänyt tajuta et kai nyt sairaalasta niitä löytyy. Eikä noi kaupan normisiteet kyllä olis muutenkaan pitäny sisällä sitä jälkivuotoa.
 

Yhteistyössä