Mitä ruoaksi 1-vuotiaalle?

Eli meidän 1 vuotias ei suostu mitään tekemääni ruokaa syömään! Olen yrittänyt tehdä vaikka mitä mutta ei suostu syömään. Voisikohan se johtua siitä että neiti on ollut hoidossa viikon verran vai onko ruoassani oikeasti jotain vikaa? Hoidosta kun haen puol viiden aikaan ja kun kotiin päästään ei tyttö suostu syömään kuin pari lusikallista. Tuntuu että vika on syöttäjässäkin, olen jo aika huolestunut.
 
Onkos neiti hoidossa syönyt itse tehtyä ruokaa? Onko mahdollisesti hampaita tulossa, sekin voi ruokahalun viedä? Kannattaa myös kokeilla ruoka-ajan siirtämistä vähän myöhemmäksi, jos pikku-neidilläsi ei ole vielä niin nälkä heti hoitopäivän jälkeen? Meillä ainakin se vaikuttaa tosi paljon asiaan. Sitten jos ei ruoka uppoa sillä hetkellä, niin tarjoan jonkin ajan päästä uudestaan, tai odotan kun poika alkaa itse pyyteleen ruokaa. Meillä yksi lemppariruoka on nakkikeitto. Sitä lusikoidaan kovalla vauhdilla :) .
 
Meillä syötiin purkkiruokia n. 1,3 vuotiaaksi. Nykyisin niitä syödään enää ihan joskus
reissussa tai jos muuta ei ole heti saatavilla, jos nälkä yllättää.
Joten älä ole huolissasi.
Voisit kokeilla vaikka jauhelihakeittoa tai nakkikeittoa. Meillä menee hernekeittokin.
Muussaa vaan perunat tarpeeksi pieneksi.
Pojalla on tänään ikää 1,7v. :D B)
 
Jos lapsi on hoidossa tarhassa on ruoka yleensä niin sanottua " kotiruokaa" mutta onko hän jo syönyt kun haet hänet kotiin ? mutta ruuasta meillä uppoaa hyvin jauheliha/sipuliperunapaistos ja ainahan voit kaupasta ostaa esim. lihaperunasoselaatikkoa ja sitä antaa sitten. Mutta purkkiruuat ovat myös hyviä.
 
laitatko mausteita? ja kermaa ym.. meillä ainakin laskee paremmin kun on makua...suolaa en oo kovin käyttänyt viä pienemmällä. NAKKIkeittoa ei kauheesti kannata kun on sitä nitriittiä.... usein ainakaan.mutta jauheliha,kana,lohi esim ite teen usein ja sianlihasta, ja makaronilaatikko, lihakastike ym..lihaliemikuutio on hyvä mauste mielestäni mm. hernekeittoakaan en oo viä "uskaltanut" aattelin jos vatta ei tykkää kovin. meil siis 1v1kk tyttö.. mut eiköhän se oo ohimenevä vaihe,vaikkakin varmaan inhottavaa kun ei syö! miten hoidos ja mitä tosiaan syö?
 
Hoidossa syö aamupalan, lounaan (kotiruokaa) ja välipalan muuta ei saa. Mutta ehkäpä neidin pitää tottua tähän uuteen rytmiinkin kun hän vielä olisi tykännyt ottaa kahdet päikkärit ja nyt kun olemme kotona viideltä niin en ole laittanut enää nukkumaan vaan syömään ja sitten pientä puuhastelua ja sitten onkin jo nukkumaan meno aika. ja herätys on aamulla aikaisin niin en itsekään jaksa myöhään kukkua niin ei lapsenkaan tarvitse. Vai?
 
hei!
syöttääkö hoitajat tarhassa vai antavatko itse syödä? jos haluaakin jo lusikan omaan käteen? meillä tuli esikolla vuoden iässä täys stoppi, ku halusi syödä itse eikä saanut syöttää.
 
Saattaa ihan osoittaa mieltäänkin kun hoitoon on "joutunut". Uusi elämäntilanne jne. Ja useesti lapsi on oikein hyväntuulinen koko hoitopäivän mutta kun äidin nassu näkyy kotiinhaettaessa niin johan alkaa kiukku.
Jos kokkailutaitojasi epäilet, kokeile vaikka purkkiruokaa antaa mutta enpä usko nyt syyn siinä olevan. Tasottuu varmasti siitä pikkuhiljaa kun lapsi tottuu uuteen elämänvaiheeseen. Raskastahan se on.
 
Annatko lapsen syödä itse? Meillä ei syöttämällä syönyt tuossa iässä juuri ollenkaan vaan pisti suun säppiin lusikaan lähestyessä. Makaroonilaatikko on tytön mieliruokaa ja yleensäkin pastaruoat. Meillä on myös ruoan kanssa auttanut se että kaikki ei ole sekaisin vaan esim muussi omalla puolella lautasta ja kastike toisella.
 

Yhteistyössä