Mun mielestä jokin pieni lahja on kiva, mutta itse en mitään superkallista lähtis ostamaan kun ei kerta itse ole kummi... Tietysti omasta rahatilanteesta ja suvun lahjakulttuurista riippuen, mun mielestä 10-20 arvoinen lahja on kiva, sitä kalliimmat ovat vähän "pröystäilyä". Kummit voivat hankkia sitten kalliimpaakin halutessaan.
toki jos haluaa, voi kai sitä viidenkympin astiasettejäkin hankkia, mutta helposti siitä tulee vaan semmosta kilpavarustelua lahjojen kans ja sit lahjan saajalla ylimäärästä "kiiollisuudenvelkaa", vaikka lahjan antaja kuinka vilpitön oiskin.
10-20 eurolla saa tosi paljon kaikkea kivaa vauvalle, sitä pienemmällä summalla lahjat tuppaa olemaan krääsää. Mutta tässäesimerkkejä sen hintaluokan lahjoista:
- jokin kiva vaate (mutta kandee ostaa 74cm tai suurempi, sitä pienempiä vaatteita parin kk ikäisen vauvan äitillä on yleensä jo hankittuna vino pino...)
- pieni, mutta kestävä ja ajaton klassikkolelu (helistin tms.), muovileluja en ostais vaan esim. Brion tai muun vastaavan, mieluusti puisen lelun
- vauvakirja / muistokirja JOS vauvalle ei ole hankittu sellaista ja vanhemmat on sen tyylisiä että tykkää sellasesta
- satukirja (jokin klassikkoteos tai sitten jokin vauvan käteen sopiva pahvikirja, kuitenkin sellainen, joka jaksaa kiinnostaa pitempään kuin 10 min)
- asuste tai muu vauvantarvike (esim. kesäksi hattu, kengät / tossut, ruokalappuja, jotka toimivat pienillä myös "puklulappuina", hupullinen pyyhe, jotain kivoja kuviollisia harsoja tms.)