Mitä ratkaisuja olette tehneet mahdollistaaksenne kotona olon vauvan kanssa äitiysloman jälkeen? Ja miten sillä parillasadalla pärjää?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
No minä olen ollut sen verran fiksu ja ottanut kunnollisella koulutuksella olevan miehen. Jään nyt sitten kotiin lasten kanssa, kun hoitovapaa loppuu. Töihin menen sitten kun en enää saa aikaani kulumaan kotona.
*tyrsk* :D
No mikäs sua noin kovasti tyrskityttää?
Eipä mikään erityisesti :) Haastattelitko ensin miehen että koulutus ja tulotaso on selvillä sekä teit selväksi että alat kotirouvaksi ettei tullut yllätyksiä matkan varrella?
No ei tarvinnut haastatella, otin kaverin ukon opiskelukaverin. Ja mies ihan itte haluaa että olen lasten kanssa kotona, itte olisin varmaan laittanut lapset hoitoon ja mennyt töihin, mutta mies oli sitä mieltä että onko tuossa järkeä? No sai mut sitten ylipuhuttua itteni irtisanoutumaan ja jäämään kotiin. Olen kans tottunut että tulee oma palkka, vaikka se omiin humputuksiin on mennytkin, että pikkasen mietitytti jäädä toisen "armoille", mutta kyllä ne lapset on sen arvosiakin ja kyllähän sitä töitä sitten löytyy jos tarvetta ilmenee.
Hieno homma että homma toimii. Jotkut sitä rakastuu sellaiseen ihmiseen joilla ei tulotaso tai koulutus huippuluokkaa ole, ei se silti mielestäni ihmisestä vähemmän fiksua tee, ehkä vähemmän laskelmoivan joissain tapauksissa kyllä (pyrkyrit). Pääasiahan se on että perheessä tehdään ratkaisut perheen hyväksi ja yhdessä :)

vieras
No minä olen ollut sen verran fiksu ja ottanut kunnollisella koulutuksella olevan miehen. Jään nyt sitten kotiin lasten kanssa, kun hoitovapaa loppuu. Töihin menen sitten kun en enää saa aikaani kulumaan kotona.
*tyrsk* :D
No mikäs sua noin kovasti tyrskityttää?
Eipä mikään erityisesti :) Haastattelitko ensin miehen että koulutus ja tulotaso on selvillä sekä teit selväksi että alat kotirouvaksi ettei tullut yllätyksiä matkan varrella?
No ei tarvinnut haastatella, otin kaverin ukon opiskelukaverin. Ja mies ihan itte haluaa että olen lasten kanssa kotona, itte olisin varmaan laittanut lapset hoitoon ja mennyt töihin, mutta mies oli sitä mieltä että onko tuossa järkeä? No sai mut sitten ylipuhuttua itteni irtisanoutumaan ja jäämään kotiin. Olen kans tottunut että tulee oma palkka, vaikka se omiin humputuksiin on mennytkin, että pikkasen mietitytti jäädä toisen "armoille", mutta kyllä ne lapset on sen arvosiakin ja kyllähän sitä töitä sitten löytyy jos tarvetta ilmenee.
Hieno homma että homma toimii. Jotkut sitä rakastuu sellaiseen ihmiseen joilla ei tulotaso tai koulutus huippuluokkaa ole, ei se silti mielestäni ihmisestä vähemmän fiksua tee, ehkä vähemmän laskelmoivan joissain tapauksissa kyllä (pyrkyrit). Pääasiahan se on että perheessä tehdään ratkaisut perheen hyväksi ja yhdessä :)
Niinpä, onnea mulla on ollut matkassa miehen saannissa, tälläkin palstalla kun lukee noita ihanaisia tarinoita kuinka ukko makaa sohvalla kaljaa kitaten ja muniaan venytellen... uhh uhh mitä uroksia suomenmaa päällään kantaa. Mutta toisaalta, vaatii multakin varmaan enemmän kuin silloin jos mun mies olisi tavallinen duunari, ei olisi edustuspaineita ynnä muuta soopaa...

Mietin
Minä oon vaan rikastunu lasten teolla ;). Olin opiskelija kun aloin ensimmäistä odottaa, tulot just sen 200e/kk, lapsi kun syntyi sain paljon, paljon enemmän, sossusta. Nyt on tilanne se että lähdin takaisin opiskelemaan, saan työmarkkinatukea, lapsikorotuksella ja ylläpidon eli n. 730e ja vielä lapsilisät kolmesta lapsesta 340e ja kolmesta lapsesta vammaistuen, ekasta korotetun eli n. 360e. yhteensä n. 1400e.

Kotihoidontuella sain kotihoidontuen ja kuntalisän, lapsilisät ja vammaistuet. Kyllä mun mielestä 900e pärjää hyvin jos mieskin vielä töissä. Lainaa lyhennämme 700e/kk ja miehelle jää n. 1700e/kk käteen.

Yhteistyössä