Mitä pyytää kummeilta lahjaksi 1½ vuotiaalle neitokaiselle?

Musta
Alkuperäinen kirjoittaja Norppaliini:
Noh, kivahan kun tästäkin saatiin taas riitaa aikaiseksi, yritin vain saada ideoita... :'(
Mun mielestä tässä tuli tosi hyviä ideoita, kuten esim. lapsenvahtimista ja aikaa lapsen kanssa.

Pyydä että ottaa lapsen mukaan piparinleivontaan. Tai tekee piparitalon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Norppaliini:
Noh, kivahan kun tästäkin saatiin taas riitaa aikaiseksi, yritin vain saada ideoita... :'(
JOo, mutta tulee kyllä ahne paska olo tuosta aloituksesta.
turha mönkijällä ajelu saastuttaa luontoa.
jos et tarvitse mitään et tarvitse.
oon ahneutta tuollaiseen turhaan harrastukseen joka saastuttaa luontoa, pyydellä kalliita välineitä.
 
...
Huom! Ap:ltä on KYSYTTY lahjavinkkiä! Minä kysyn myös melkein aina ja 40? saa kummilasten joulu/synttärilahja maksaa. Voi ostaa tietenkin vaikka vuohen tai 10? tai 1? lahjan, ihan omien mieltymystensä/varojensa mukaan, mutta jos kummi tykkää kysyä, niin tykkää myös saada vihjeen..
 
winhis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olette ilmeisesti rikkaita kun on mönkijää ym. turhaa vekotinta ja 1-vuotiaallekin pitää kypärää olla.
En kehtaisi tuossa tilanteessa pyytää mitään, jos on noin paljon ylimääräistä.
Vuohi tai pyydät antaa spr tai joku muu tarvitseva.
No ehkä se kummi haluaa ilahduttaa sitä LASTA. Ja eikö just sanonu, ettei halua mitään kallista lahjaa lapselle.
25 euroa on paljon sekin, ja mielestäni on törkeää pyyttää rahaa tuollaiseen isoon.
Jos esim. halusi antaa vaikka 10 euron aterinsetin, niin kun pyydetään rahaa isoon juttuun, tulee kuitenkin aika nolo olo antaa johonkin hirmukalliiseen muutama euroa.
Mä olen opiskeleva yksinhuoltaja, enkä siis tosiaan mikään rikas. Kummitytön lahjaan olen ajatellut sijoittaa juuri suunnilleen 20-30 e. Vai onko se niin, että jos vanhemmat on hyvätuloisia, niin niiden lapsille ei tarvitse antaakaan lahjoja? Lapsellehan se lahja tulee eikä vanhemmille. Ja kummi on varmaan kysynyt siksi, ettei osta mitään turhaa tai sellaista, mitä lapsella on jo. Eikä nämä vanhemmat ole pyytäneet lahjaa, vaan kummi itse kysyi. Ihme juttuja taas.
 
winhis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olette ilmeisesti rikkaita kun on mönkijää ym. turhaa vekotinta ja 1-vuotiaallekin pitää kypärää olla.
En kehtaisi tuossa tilanteessa pyytää mitään, jos on noin paljon ylimääräistä.
Vuohi tai pyydät antaa spr tai joku muu tarvitseva.
Ajattelitko, että 1,5 v osaa iloita siitä spr:n avustuksesta?
 
silli ja silakka
Mie en kyllä tajua tätä palstaa. Johan se on hirmuisen väärin jos jolla kulla on mönkijä ja lapsi halutaan ottaa kyytiin. Miten ihmeessä se on keneltäkään pois. Varsinkin kun ei tiedetä taustoja yhtään. Meidänkin lapsi pääsee ensikesänä mönkijän kyytiin ollessaan puolitoistavuotias kun papalla kerran sellainen on. Eikä ole kyse siitä että olisi varakas, vaan perus pelistä joka saatiin palkaksi työstä kun ei haluttu käsitellä rahaa (mönkijän muuten saa samalla hinnalla kuin mopon ja niitä sentään ostetaan lapsille) ja jota käytetään metsätöissä ja kalastaessa.

Kummeilta on pyydetty lastenastioita kun lahjatoiveita on kysytty.
 
minä
Jouluna on tapana ostaa kummilapsille ym lahja. Vaikka äidin mielestä kotona olisikin jo kaikkea, niin lapsi mielellään varmaan ottaa lahjan vastaan. Ihan fiksua että ap miettii, että mikä olisi järkevä lahja lapselle... Miksi tästäkin tuli tappelu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Norppaliini:
Noh, kivahan kun tästäkin saatiin taas riitaa aikaiseksi, yritin vain saada ideoita... :'(
JOo, mutta tulee kyllä ahne paska olo tuosta aloituksesta.
turha mönkijällä ajelu saastuttaa luontoa.
jos et tarvitse mitään et tarvitse.
oon ahneutta tuollaiseen turhaan harrastukseen joka saastuttaa luontoa, pyydellä kalliita välineitä.
En jaksaisi selitellä, mutta josko se mieltäsi yhtään lämmittää niin meidän neidin vaatekaapissa on tälläkin hetkellä noin 3 uutena ostettua vaatekappaletta, muut kirpputorilta....ja leluja ei tänne taloon itse ostella, joka joulu ja syntymäpäivä ollaan ostettu lapsille lelu/lapsi. Kyllä sitä tavaraa ihmeesti kerääntyy ja voi olla, että toiset olisivat sitä mieltä että meillä olisi vähän leluja kun näkisivät meidän lelumäärän.
 
äiti myös
Meillä on pyydetty muumi-astioita (ne syvät kupit on tosi käteviä isommillakin lapsilla ) ja lastenastioita. Meidän nirppistyttö ei syönyt tavalliselta lautaselta puoliakaan siitä, mitä upposi, kun lautasen pohjalta paljastui nallen kuva.

Muita kivoja lahjoja on satukirjat, joita voi alkaa tuon ikäiselle lukemaan iltasaduksi. Joka ilta kun lukee sadun niin siinä menee nopeasti isompikin kirjavalikoima läpi. Lastenlevyt on kivoja kuunnella leikkien lomassa eikä ne mene vanhaksi, kuten 1½v:lle tarkoitetut lelut.

Peittoon sopivaa pussilakanaa voisi olla kiva pyytää, sillä ainakin minä onnistun aina ostamaan väärän kokoisia pussilakanoita lasten peittoihin, kun tarjouksesta kivoja bongailen.

Tyttölapsukainen voisi pitää jostain nätistä pyyhkeestä ja esim. omasta saippuasta. Meidän tyttö sai 2v-lahjaksi oman saippuan hauskassa pumppupullossa ja se oli niiden synttäreiden paras lahja. Lahjasta riitti iloa suihkussa pitkän aikaa ja pullon saa täytettyä aina uudelleen lapselle sopivalla saippualla.

Jos lapsella ei vielä ole omia leipomisvälineitä niin esim. pieni kaulin + pari piparimuottia voisi olla kivat. Niistä olisi iloa pitkin vuotta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ansku:
joulu on lahjojen juhlaa, mitä kalliimpi sen parempi.....just! mua ärsyttää, kun on kalliita joululahja toiveita, meillä 4 kummilasta ja plus monet muut joille ostetaan, enkä varmasti laita 25e per lahja. halvallakin saa kivoja ja hyviä....antamisen iloa..... tuntuu että se unohtuu kaikilta. Ei se lapsi montaa lahjaa vaadi ja kalliita, kyllä se on ne vanhemmat jotka vaativat paljon paketteja. On millä kehuskella. Että ottaa pattiin!!!!
Mä olen köyhä yh, mut pakko sanoa et inhoon halpiskrääsää. Semmosia leluja mistä hajoo het osia jne. Mä toivon mielummin ettei lapsi saa mitään, kun et meillä nurkat täyttyy krääsästä.
 
hmmmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja silli ja silakka:
Mie en kyllä tajua tätä palstaa. Johan se on hirmuisen väärin jos jolla kulla on mönkijä ja lapsi halutaan ottaa kyytiin. Miten ihmeessä se on keneltäkään pois. Varsinkin kun ei tiedetä taustoja yhtään. Meidänkin lapsi pääsee ensikesänä mönkijän kyytiin ollessaan puolitoistavuotias kun papalla kerran sellainen on. Eikä ole kyse siitä että olisi varakas, vaan perus pelistä joka saatiin palkaksi työstä kun ei haluttu käsitellä rahaa (mönkijän muuten saa samalla hinnalla kuin mopon ja niitä sentään ostetaan lapsille) ja jota käytetään metsätöissä ja kalastaessa.

Kummeilta on pyydetty lastenastioita kun lahjatoiveita on kysytty.
Mitä.... oliko se tieliikennelaki vai pelkkä liikennelaki sanoo tuosta puol toista vuotiaan kyytitsemisestä Moottoriajoneuvoja ei saa kulettaa alle 15v ja ei ole olemassa LASTEN MÖNKIJÖITÄ EI LASTEN MOOTTORIKELKKOJA. Eiks kyydissä olemisesta ole myös säädetty lailla? Että miettisin ainakin päästäisinkö oman puol toista vuotiaan kyytiin oli se kui mummo tai pappa
 
näin on
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan lasten moottorikelkkoja ja lasten mönkijöitä.
Ei laki ainakaan tunne. Vasta oli LK.ssa juttua tästä, että ei ole olemassa lasten moottorikelkkoja tai mönkijöitä--> ne on moottoriajoneuvoja ja niiden kuljettamiseen tarvitaan 15 vuoden ikä. Suljetulla rata-alueella saa alle 15 v. ajaa, mut se ei tarkoita silti kotipihaa.
 
+
no meiän tuon ikäiselle lelut on tärkeitä eli niitä saa.oma lumikola ulos voisi olla kiva,muumiastiat on kivoja..onhan tuon ikäiselle vaik mitä..jos jotakin puuttuu teitä,pyydä sitä.onko seuraana koon peitto ja tyyny jo?
 

Yhteistyössä