Mitä pyykipesuainetta käyttäisin???

minä olen tykännyt ariel sensitivestä ja erisanista, kaikki muut on lähteneet ihan puhtaaksi paitsi valkoisista paidoista pinttyneet porkkana- ja mangotahrat, ja nekin lähtevät auringossa kuivattamalla tai tahranpoistoaineella:)
 
minä kanssa olen arielin käyttäjä (nestemäinen). Siitä sanotaankin jos sitä käyttáä ihan alusta asti (uusi vaate/eka pesu) niin ei tarvii erikseen tahranpoistajaa. Vaikeisiin tahroihinkin laitan Arielia ja yön yli muovipussissa ja sitten koneeseen ja tahrat lähtee.
 
Mä olen nyt pari viikkoa käyttänyt Allegroa ja pois en enää vaihda! Ihan loistavaa ainetta ja pyykki myös TUOKSUU raikkaalle!! Tahroihin (porkkana, mustikka, tomaatti) laitan ensin sappisaippuaa ja sitten vaan koneeseen.

Allegroa: http://www.allegrosuomi.com/
Sappisaippuaa: http://www.sannanshoppi.net/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/sanna/Products/vt06

 
Meillä pikkuneidin vaatteet puhdistuvat 60 asteessa lv-pesuaineella. Värillisille ja valkoisille omansa. Lähtee jopa mustikkatahrat! En ole käyttänyt mitään tahranpoistoaineita ennen koneeseen laittoa Omille ja ukon vaatteille taitaa tällä hetkellä olla Persiliä...
 
omo ja bioluvilia nesteenä,sekä gomfortin aloe vera huuhtelu aine,nyt vihdoin ja viimein löysin sellasen huuhtelu aineen joka tuoksuu hyvälle,eikä ole voimakkaan hajuinen.
meillä noilla aineilla on kyllä lähtenyt vaatteet puhtaaksi.
 
Allegroa olen minäkin käyttänyt jo vajaan vuoden ja pois en vaihda. Hyvin lähtee tahrat, mutta värit säilyvät, koska valkaisuainetta lisätään vain tarvittaessa. Pyykki raikasta ja tuoksutonta.
Suosittelen, 8 kg ämpäri kestää piitkääääään.............
 
Omo sensitive on käytössä ja lähtee pyykki puhtaaksi. Valkoisille ja värillisille omansa. Ja 60 asteen pesu on usein käytössä varsinkin lapsen vaatteissa. Huuteluainetta en käytäkuin tosi tosi harvoin, koska se pilaa esim. lycraa sisältävien vaatteiden joustavuuden ja pyyhkeiden imukyvyn.
 
Käytän myös Allegroa mutta mielestäni tahrat ei oikein sillä lähde, eikä valkopyykkiinkään oikein toimi. Hmm.. pitäisköhän muistaa käyttää sitä sappisaippuaa :ashamed: Toisaalta haluaisin ettei tarvitsisi tahroja miettiä.. Tykkään kyllä Allegrosta sillä haju on raikas eikä zeoliittipölyä tule.
 
Omo-pikkujättiä, koska sitä määrää tend-valkoiset kukat jauhetta ei jaksanu kantaa, mikä meillä meni. Tendiä kaytin tuoksun takia ja nyt tuota Omoa käytännöllisyyden takia. Levitän pahlle tahralle suoraan ennen koneesen laittoa ja laitan pesuainen aina suoraan koneeseen, ei pesuaine lokeroon.
 
vain ja ainoastaan hajutonta, yleensä LV tai Minirisk, nyt enää sitä missä ei ole zeoliittia, mutten muista kumpi se oli.

Jos pesukone ei pese puhtaaksi, lähtisin myös miettimään, onko syy pesukoneessa eikä pesuaineessa. Jos on sellainen uusi "säästökone" voi olla että vaaditaan lisähuuhteluita tai lisävettä tms.

Inhoan yli kaiken niitä hajullisia pesuaineita ja on järkkyä kun ostaa käytettyjä vaatteita ja niitä saa useamman kerran pestä että sen karmean hajun saa lähtemään...
 

Yhteistyössä