MITÄ PYYKINPESUAINETTA KÄYTÄT? MIKÄ PARASTA?

• Viestiketjun aloittaja pöö
  • Ensimmäinen viesti
OMOa käytin ennen, mutta kyllä ARIEL ja DAILY on ihan parhaat joita olen käyttänyt. Nyt on Daily ja Omon jämät joka vaihtuu Dailyksi heti kun loppuu.

Nuissakin ostan erikseen värilliselle pyykille ja valkopyykille, koska toi valkopyykille tarkotettu sisältää valkaisuainetta.

harmaa

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
OMOa käytin ennen, mutta kyllä ARIEL ja DAILY on ihan parhaat joita olen käyttänyt. Nyt on Daily ja Omon jämät joka vaihtuu Dailyksi heti kun loppuu.

Nuissakin ostan erikseen värilliselle pyykille ja valkopyykille, koska toi valkopyykille tarkotettu sisältää valkaisuainetta.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
hirveän monessa väripyykin pesuaineessa on sitä
mikä on tod. huono !

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Daily Coloria. Sitä tutkitusti toiseksi parasta, mutta hinta-laatusuhteeltaan parasta :D http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1290
Ei sisällä valk. ainetta, ja sille on myös myönnetty ympäristömerkki. http://www.omatmerkit.inex.fi/omdet.asp?viewID=1092&productID=1189

Pesijätär
Serto color värilliselle pyykille ja Serto jauhe valkopyykille. Kotimainen ja vähätuoksuinen color-pesuaine.

Nestemäinen Ariel lemuaa järkyttävälle ja siinä valtavasti väriaineita, kun se on väriltään tumman vihreää. Ariel jauheessa taas on zeoliittia. Lisäksi nämä ulkomaiset aineet ovat turhan voimakkaita pehmeävetisessä Suomessa.

Eli suosin kotimaista, joka pesee hyvin ilman liikoja kemikaaleja, väriaineita tai zeoliittia.

olen todella tarkka, en osta mitään väripyykin pesuainetta, jossa lukee että sisältää valkaisuainetta?
miten muut?
ja vaatteet on kuin aina uusia !

Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Meillä on xtra-jauhe ja comfortin ginko&wild pear huuhteluaine. daily sensitiveä pienimmälle. Alkuun tykkäsin tuosta dailystä, mut nyt on ruvennut mietityttämään kun pienimmäisen vaatteet haalistuu, ihan semmoset pari kertaa pestytkin. Luulishan sitä nyt ettei tommonen sensitive-aine haalista kun pitäs olla mietoo... :/
hmh.. täytyypäs mennä sitten tarkistamaan onko tuossa meidän daily sensitivessä sitten sitä.... :(
ja jos on niin täytyy sitten lähteä tutustumaan semmoisiin herkkäihoisille tarkoitettuihin joissa ei ole...... elämme mielenkiintoisia aikoja.

muoks. Eipä sisällä valkaisuainetta. Enkä lotraa sitä liikaakaan. Ylittää mun ymärryksen tuo haalistuminen. Harmittaa vaan :ashamed:

kasvihuoneilmiö
Vaihtelee aina sillon tällön. Useimmiten jotain ekologista merkkiä, mutta suoranaisena vaatimuksena on kyllä vähintäänkin se ympäristömerkki siinä paketin kyljessä.

olen todella tarkka, en osta mitään väripyykin pesuainetta, jossa lukee että sisältää valkaisuainetta?
miten muut?

Meillä on xtra-jauhe ja comfortin ginko&wild pear huuhteluaine. daily sensitiveä pienimmälle. Alkuun tykkäsin tuosta dailystä, mut nyt on ruvennut mietityttämään kun pienimmäisen vaatteet haalistuu, ihan semmoset pari kertaa pestytkin. Luulishan sitä nyt ettei tommonen sensitive-aine haalista kun pitäs olla mietoo... :/
hmh.. täytyypäs mennä sitten tarkistamaan onko tuossa meidän daily sensitivessä sitten sitä.... :(
ja jos on niin täytyy sitten lähteä tutustumaan semmoisiin herkkäihoisille tarkoitettuihin joissa ei ole...... elämme mielenkiintoisia aikoja.

muoks. Eipä sisällä valkaisuainetta. Enkä lotraa sitä liikaakaan. Ylittää mun ymärryksen tuo haalistuminen. Harmittaa vaan :ashamed:
Siältääkö optisia kirkasteita? Ne mun käsityksen mukaan haalistaa kans värejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
miten muut?

Enhän mä tuommosta tiedä.. Täytynee vielä tutkia aamulla uudestaan.

Siältääkö optisia kirkasteita? Ne mun käsityksen mukaan haalistaa kans värejä.

Yhteistyössä