Kotikoneessa nestemäinen LV, tuvalla pesen Rainbow Color tai Rainbow White - jauheilla ja huuhteluaineeksi pyyhkeille etikkaa, liinavaatteille Lidlin sinistä Doussya. Tuoksuu ulkonakuivatulle :heart:
Turha aineAlkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30642930:Jotain Omoa ja huuhteluaineen tarkoitusta en ole vielä ymmärtänyt
Näin meilläkin. En oikein keksi mihin pyykkiin huuhteluaine sopisi, sillä joka koneellisessa on elastaania sisältäviä vaatteita. Lakanoihin ehkä, mutta nekin kuivaan rummussa eikä huuhteluaineelle ole tarvetta.BioLuvil tai Omo sensitive eli hajutonta.
Huuhteluainetta en käytä.
Meillä on käytetty huuhteluainetta pitkään ihan sen takia et pyykit muuten koppuraisia ja kovia. Esim. pyyhkeet raatelee ihoa kun on kuiva iho. Ei ole kuivausrumnpua eikä varaa sellaiseen tällä hetkellä joten ainoa vaihtoehto on pehmeän pyykin saamiseksi huuhteluaine. Ei ole pilannut meidän pyyhkeitä tai muitakaan vaatteita yms. Toki tuo kuivausrumpu hankitaan kun rahaa siihen liikenee mut otan mielelläni vastaan ideoita miten pyykin saa muuten pehmeäksi niin luovun huuhteluaineen käytöstä heti =)Alkuperäinen kirjoittaja minä:Turha aine
Huuhteluaine on täysin tarpeeton - Lifestyle - MTV.fi
Huuhteluaine pilaa urheiluvaatteet
Jerkku muistuttaa, että vauvojen, lasten ja allergisen pyykille huuhteluainetta ei pitäisi käyttää ollenkaan. Se on haitallinen myös elastaania ja lycraa sisältäville tekstiileille, kuten alusvaatteille, uimapuvuille ja stretch-housuille. Huuhteluaine vie niiden jouston.
Urheilu- ja ulkoiluvaatteille huuhteluaine on erityisen turmiollinen...
Mä taas tykkään kun pyyhe on ihanan pehmeä kun ei aina muista taputella. Miksi extrahuuhtelu? Linkous on 1600 kierrosta minuutissa meidän uudessa koneessa joten se ainakin kunnossa.En ihan kylla ymmarra miten silla pyyhkeella kuivaat, etta on iholle pahaksi. Kuivaksi taputella silla vaan kuuluu, ei hangata. Vereslihallakin joskus olevaa atooppista ihoa olen vuosikausia kuivaillut esim. pellavafroteella, joka vasta karheaa on ja ei se ole mitaan aiheuttanut. Anopin oudon tuntuisiin huuhteluainepyyhkeisiin en tykkaa kuivata, koska kuivaavat huonosti ja jattavat jopa ihoon hajua. Ekstrahuuhtelu kannattaa laittaa koneeseen ja tehokkain linkous, koska saippuajaamat lisaavat tekstiilien koppuraisuutta.