Mitä puuhailitte viimeiset päivät, ennen synnytystä :)

  • Viestiketjun aloittaja ohikulija
  • Ensimmäinen viesti
Kaikki käynnistetty, ja edellisenä päivänä esikoisesta tein suursiivouksen.. :whistle: :D Pesin ikkunat, pesin lattiat, jne.. Mutta silti koti ei ollut ollenkaan järjestyksessä kun kotiin vauvan kanssa sairaalasta tulin.. :whistle:
 
Halikatti
Olen ollut kotosalla, hoitanut esikoista -onneksi miehen kanssa, joka on työttömänä :( Nukkunut huonosti ja sen takia ollut aika vetämätön. Mulla menee taas 2 viikkoa yli, joten sitä sun tätä kuitenkin ehtii. Valmistelin yhden valokuvakirjan, merkkasin erikokoisia vaippaharsoja kangastussilla, tällasta pientä. Ei sitä pysty vain kädet ristissä jumittamaan, aika normaalia elämäähän se on vaikka synnytys lähestyy :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:
Olen ollut kotosalla, hoitanut esikoista -onneksi miehen kanssa, joka on työttömänä :( Nukkunut huonosti ja sen takia ollut aika vetämätön. Mulla menee taas 2 viikkoa yli, joten sitä sun tätä kuitenkin ehtii. Valmistelin yhden valokuvakirjan, merkkasin erikokoisia vaippaharsoja kangastussilla, tällasta pientä. Ei sitä pysty vain kädet ristissä jumittamaan, aika normaalia elämäähän se on vaikka synnytys lähestyy :)
Juu, normaalia elämäähän se on :) Minä tosin vähän pelkään, että minkähänmoinen rysähdys se sitten on jääjä täysin kotiin, ku oon koittanu noita opiskeluja suoritella ja esikoinen ollu hoidossa..
Olo on vaan ollu nii hyvä, ette oo malttanu olla poies koulusta. Ja kun on ollu pikku pakko saaja opiskelu etenemään edes jotenkin. Kuhan ny ei kesken päivää tulis lähtöä synnärille:D

 
emäntä
ekalla istuin traktorin kopis ja äestin peltoa.
tokalla valmistauduin juhannuksen viettoon, mikä sitten vietettiinkin sairaalassa ihanan nyytin kera.
kolmannella oottelin prenalle pääsyä raskausmyrkytyksen takia, olius ollu käynnistys edes, mutta lähtikin tuleen omin avuin..
neljännellä hoitaen noita kolmea edellistä..
 
harmaa
Siivosin,pakkasin loppuja tavaroita ja olisi pitänyt olla muutto näiden päivien aikana. Kuitenkin edellinen asukas ei saanut asuntoa tyhjäksi viimeiseen päivää mennessä ja aloinkin sitten synnyttämään.Ensimmäinen päivä vauva syntyi ja sairaalasta sitten uuteen laatikoiden sekaiseen kotiin. Ei ollut mitenkään mukavaa puuhaa tämä ja kun oma asunto olisi pitänyt olla tyhjä jo viimeiseen päivää mennessä.
 
M
Synnytys meni kaksi viikkoa yli, onneksi, sain tehtyä kaikki loput kurssit, pitämään oppariseminaarin ja palauttamaan kaikki tarvittavat tavarat koululle, eli olin tiukasti koulussa päivää ennen synnytyksen alkamista. Laitokselta tultua kävin sutasemassa ainoastaan kypsyysnäytteen ja avot, lapsi ja AMK paperit samassa kuussa! =) Niin ja mä pyöräilin kaikki matkat kouluun, kirjastoon ja kauppaan, yli 10 kilsaa päivässä, eli jos vointi sallii, niin voi ihan hyvin elää normaalia elämää..
 
n
Esikoisen kohdalla saimme muuton hoidettua loppuun ja tavarat paikoilleen päivää ennen kuin esikoinen syntyi. Olimme juuri lähdössä kiviä keräämään (kukkapenkkiä varten), kun lapsivedet menivät. Menimmekin sitten metsän sijasta sairaalaan ja esikoinen oli sylissä kolmen tunnin sisällä.

Keskimmäisen kohdalla öljysin puutarhakalusteita ja laittelin puutarhaa (ja tietysti hoidin esikoista), mies oli juuri hakemassa kuntorastien rasteja pois metsästä, kun vedet menivät. Ei onneksi ollut hirveän kaukana, vietiin esikoinen mummolaan (1km päähän) ja lähdettiin sairaalaan. Keskimmäinen sylissä parin tunnin kuluessa.

Kuopuksesta tapetoin viimeiset päivät, isommat lapset olivat vielä päivähoidossa (mulla synnytykset olleet suht nopeita, joten en uskaltanut ottaa lapsia kotiin ennen vauvan syntymää, kun äkkilähtö oli hyvin todennäköinen). Viimeinen tentti oli juuri laskettuna aikana eli viittä päivää ennen, kun kuopus syntyi. Yksi kaunis aamu sitten lapsivedet menivät, onneksi ennen miehen töihinlähtöä. Veimme esikoisen eskariin, keskimmäisen hoitoon ja lähdimme laitokselle. Parin tunnin sisällä kuopus sitten oli sylissä.

Meidän kaikki lapsemme ovat syntyneet kesällä (heinä-, kesä- ja toukokuun lopulla), joten helteistä on jokaisen kohdalla ehditty kärsiä, myös toukokuussa syntyneen kohdalla. Suht normaalisti sitä kuitenkin on voinut elää ja olla ja kyllä minä esimerkiksi autoakin ajoin viimeiseen asti. Ihan loppuvaiheessa en kuitenkaan mitään satoja kilometrejä.
 
vieras
Kolasin lunta, sitä nimittäin tuli silloin jatkuvasti taivaan täydeltä! Eipä silti auttanut, 2 viikkoa meni silti yli ja käynnistettiin. Ja naapurit oli hämmentyneitä, kun näkivät vauvan. Eivät olleet edes huomanneet että olin ollut raskaana :)
 
Esikoisen aikana puuhailin kaikkia kotihommia ja neuloin villasukkia aikani kuluksi, luin paljon ja tuskailin unettomia öitä.

Nuorimmaisen aikana olin pakkolevossa verenpaineen vuoksi prenalla, neuloin sukkia :D ja tuijottelin teeveetä.
 

Yhteistyössä