mitä pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja milja6
  • Ensimmäinen viesti
Mulla myös eräs yh-ystävä, joka yrittää kaikella mahdollisella tavalla tehdä jotain asiaa, että pääsisi tekemisiin mieheni kanssa. Ruinaa ja itkee kyytejä, kun ei muuten pääse lapsen kanssa minnekään... milloin on tietokone rikki, eikä kukaan muu osaa korjata, yms. Mua alkoi pitemmän päälle rasittamaan, joten sanoin miehelleni että se häiritsee minua, eikä hän ole mikään palvelemaan ystävääni. Muutettiin kauemmas asumaan, ja helpotti jonkun verran :(

harmaalehmu
Voi tosiaan olla, että miehesi ei ihan tajua miten pahalta tuo vaikuttaa ja tuntuu. Miehet ovat joskus aika sokeita ja ajattelukyvyttömiä. Mutta voi tosiaan olla, että heillä on suhde. Tai voi olla, että kaveri-yh yritää virittää suhdetta, mutta miehesi ei vielä tajua sitä... (minulla on yksi tuttu, joka vaihtaa aina miestä lennossa kaveriporukan sisällä. se pelaa niin törkeää peliä, että sitä ei voi ymmärtää ennenkuin kolisee)

Enemmän ihmettelen kaveri-yh:si käytöstä. Eikö sen yksinhuoltajana pitäisi tajuta, miten pahalta tuntuu jäädä kaikesta syrjään, miksi se muiluttaa sinut pois seurasta? Tai näitä yksinhuoltajiakin on niin moneen junaan, moni on liitossaan yksinäisempi ja sidotumpi lapsiin kuin joku kovaan ääneen kurjaa kohtaloaan huutava yh. Ite olin yh kymmenen vuotta ja on hivenen eri asia, jos mies hoitaa lapsiaan ja maksaa elatusavut kuin jos lapsen isä ei maksa eikä edes halua tavata lastaan...

Kannatan sitä, että otat asian puheeksi sekä miehesi että kaverisi kanssa. aina parempi, jos osaat sen tehdä suuttumatta mutta mieli kirkkaana. voi olla että liittonne on hajomassa, mutta voi myös olla että tämä asia liimaa lopulta sekä liittoanne että ystävyyttänne kaveri-yh:n kanssa. haluaisin uskoa jälkimmäiseen, mutta älä ole liian sinisilmäinen ja kiltti.

vedä sitä sun ns ystävää turpaan.. kehtaakin kun sulla niin pieni vauva!! äijät on kaikki samanlaisia.. menee minne piopplei sojottaa.. mutta sittä mimmistä saan raivon nousemaan!
iso halaus sinulle.. elämä oin joskus super paskamaista!

kati

Voimia sinulle!!!
Juttele ystäväsi kanssa, hän tietää varmasti mitä on tekemässä..miehet on ikävä kyllä hiukan yksinkertaisia ja vietävissä.
Katso onko pelastettavissa mitään ja laita välit poikki ystäväsi kanssa ja sitten selvitä missä avioliitossasi mennään. Muista että vauva on etusijalla..ja jos äidillä on huolia ,on niitä kohta vauvallakin.

milja6
helou! (minä alkuperäisen viestin kirjoittaja) kerron nyt mitä sain vastaukseksi. kirjotin sille mun "kaverille" sekä mailia että sanoin tänään sille kasvotusten että miltä tuntuu ja mitä epäilen.no kaverini vain sanoi,että voi sua voi sua...se meni ihan hiljaseksi ja itkuisen oloiseksi ja väitti että oon liika mustis, mut sanoin sille et mietippä etttä mä menisin tolleen sen miehen kaa jos sil ois mies ni nostaisit varmasti metakan ni se sano ettei nostais ja väitti että mä oon aivan liian mustis. mun mies vaan sano ettei suhdetta ole. elikkä tää on tosi vaikeeta...oletan että "kaverini " ei osaa ajatella asiaa ollenkaan kun ei oo vuosiin elänyt parisuhteessa.sen mielestä mäkin saisin mennä samalla tavalla sen miehen kaa jos sillä olisi..eikä se kuulemma tuntuis siitä pahalta..mutta eihän se voi sanoo tollasta kun se ei ole ajankohtaista,kun se ei elä parisuhteessa.jaa jatketaan siis taistelua. oisitte nähneet sen naaman kuinka surkee se oli ja hiljanen oli koko päivän..joten taitaa nainen katua vai miten veikkaatte?? vai puhukohan molemmat totta?? en kylläkään usko että ovat puhtaita pulmusia ja yritän että se nainen ottaisi etäisyyttä mun elämään..

Hmm... Vai sillai se sun kaveris selitti.. ENpä tiedä uskoako vaiko eikö! Voi olla että ovat yhdessä sopineet mitä sanovat sulle sit kun kysyt asiasta. En usko että hän antaisi sun mennä miehensä kanssa samalla tavalla! Sillä naisella ei ole nyt puhtaat jauhot pussissa, sano mun sanoneen! Miehes ei välttämättä tajua missä mennään mutta se sun kaveris tajuaa taatusti ja yrittää saada sun miestäs itselleen.. Näin luulen.. Todella ikävä tilanne.. Voimia sulle ja kirjottele tänne miten tilanne edistyy! :hug:

luottavainen
Ymmärrän aiheen ja en ymmärrä... Minulla itselläni on miespuolisia ystäviä ja miehelläni naispuolisia. Tuntuisi oudolta jollen voisi tehdä asioita kahden kesken ystävieni kanssa. Minä tarvitsen omia asioita ja omaa aikaa, kuten myös varmasti mieheni. Meillä on myös yhteisiä ystäviä, jotka ajan mittaan voivat muodostua "minun ystävistä sinun ystäviksi". Eli en pidä lainkaan pahana sitä jos mieheni ystävystyyn hyvän ystäväni kanssa "enemmän kuin minä".

Luottamuksesta toista kohtaan näissä asioissa on paljon kysymys. Minusta kuulostaa huolestuttavalta, jos ensimmäinen ajatus on pettäminen. Luottamusta minulla ainakin on mieheeni sen verran etten epäile suhdetta vaikka hän käy naispuolisten ystäviensä kanssa kahvilla/kaljalla tms. Ja uskon että hän myös luottaa minuun 100 prosenttisesti, VAIKKA minun ystävissäni on entisiä seurustelukumppaneitakin. Hyviä rakkaita ystäviä, joista ei koskaan tullut koko elämän kumppaneita, kuten miehestäni (toivottavasti).
No, tämä on minun mielipiteeni.
Hyvää jatkoa ja toivon asioiden ratkeamista parhain päin, mitä se sitten tarkoittaakin.

Mulla on kokemusta samanlaisesta tilanteesta..ja ystäväni lopulta tunnusti olevansa rakastunut silloiseen poikaystävääni. Kyllä tän sun ystävän pitäisi etsiä treffiseuransa muualta. Ja sun miehen pitäisi tajuta että miehen paikka on kotona kun vauva on pieni. Eikä maailmalla viihteellä. oli sitten mies tai naispuolisten kanssa liikkeellä. Kyllä sitä ehtii viihteelle myöhemminkin.
Järjestä, jos pystyt vauvalle hoitaja ja mene mukaan.. Tai löydätkö itsellesi miespuolista kaveria leffaseuraksi..ehkä se sun mies sitten ymmärtäisi miltä susta tuntuu..huono puoli asiassa olisi se että kaverisi saisi siitä lisää vettä myllyynsä ja yrittäisi entistä innokkaammin. Älä luota häneen.

mami29
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 00:57 perheenisä kirjoitti:
Jos ei vielä ole mitään tapahtunut niin pian tapahtuu. Tuo röyhkeys kyllä vaikutti siltä jotta jotain on tapahtunut jo aikaa sitten. Paha tilanne, mies ei selvätikkään ymmärrä vastuutaan isänä ja puolisolle tukena ja kaverisi oli varmaan ennen raskauttasi ihan kiva. Valinnat on vaikeita isän suhteen, uskon kyllä jotta teet oikean ratkaisun, mutta kaveruus varmaan on mennyttä...

T: jaksamisia :flower:
OLEN SAMAA MIELTÄ. :hug:

Älkää turhaaan kuvitelko, että kävivät vain leffassa! Selvä suhdehan se on ja suhteeseen kuuluu myös seksi. aika röyhkeä se kaveri kyllä on, jos kävelee teille kotiin sanomaan menevänsä miehesi kanssa leffaan.

Pauppi
Kommentoin jo aikaisemmin tähän. Näytin tän jutun miehelleni ja kysyin sen mielipidettä. Sanoi, että ei vois varmaksi sanoa, onko kaverusten välillä vipinää, mutta pahasti siltä näyttää, jo ystäväsikin reaktion perusteella. Mutta piti outona miehesi käytöstä. Vaikka miehelläni on naispuolisia ystäviä, ei hänelle tulisi mieleenkään lähteä leffaan heidän kanssaan, jos mä en vaikka pääsis mukaan esim. lastenhoito-ongelmien takia. Jos kahville haluaa, niin aina meille voi tulla ja kahvitellaan sitten yhdessä. Hänen mielestään, jos mies yhtään kunnioittaa vaimoaan, tulisi kuunnella myös vaimon mielipide asiasta kuin asiasta, eritoten tässä tapauksessa. Ja kypsä mies ymmärtää kyllä yskän. Ei tässä ole kyse pelkästään mustasukkaisuudesta!! Eipä sillä ystävälläsi ole mitään oikeutta ja perustetta vedota siihen, että oletpas mustasukkainen, hän tässä itse käyttäytyy, kuin omistaisi miehesi. Jos ystävälläsi on yhtään järkeä, hänen tulisi perääntyä.

Yhteistyössä