Mitä pientä antaa joululahjaksi

• Viestiketjun aloittaja joulua
  • Ensimmäinen viesti
joulua
kahdelle eskari-ikäiselle tytölle vai ollako muistamatta mitenkään?

Kun ei muutenkaan pahemmin vuoden aikana olla perheen kanssa tekemisissä, mutta kuitenkin toinen tenavista on kummilapsemme. Ei kehtaisi olla antamatta mitään. Heiltä kuitenkin meidän kummallekin lapselle tulee paketti. Toinen lapsistamme on heidän kummilapsi.

Toisaalta emme pahemmin ole perheen kanssa yhteyksissä vuoden aikana. Tyyliin kerran (tyttöjen synttärit) tai pari. Oikein pysähdyin tässä miettimään, että en kyllä pahemmin edes tiedä kummilapseni elämästä. Siksi vain tuli mieleen, että miksi edes laittaa heille joululahjaa, kun eivät ole tiiviisti elämässämme mukana? Tuntuu vähän ns. pakkomuistamiselta heille paketti laittaa.

Jossain vaiheessa yritin, että olisin nähnyt useammin tyttöjä, niin tyttöjen äiti vain aina lähetti tekstarin, että "voi voi kun he ovat nyt siellä tai täällä. harmi kun ei voi nyt nähdä." tms.... Tuli niin tympääntynyt ja harmistunut mieliala, että en kyllä sitten enää lähettänyt tekstareita, että milloin voisin tulla tyttöjä katsomaan?

Minä en näe kamalan usein kummipoikaani (johtuu kyllä siitä, että asutaan eri puolilla Suomea) enkä ole ihan hirveän aktiivisesti yhteydessä kummipojan äitiinkään, vaikka ystäviä olemmekin.
Lähettelen vuoden mittaan kummipojalle joitain kortteja ja tykää niistä aivan mielettömän paljon. Joka joulu laitan myös lahjan menemään. Ja kyllä koetan ainakin kerran vuodessa nähdä, mutta aina se ei onnistu.

Itse koen kummipojan muistamisen olevan enemän jotan, mistä lapsi saa onnea elämäänsä. Omakin kummini muistaa edelleen minua (olen jo yli 30 vuotias), vaikka en ole häntä fyysisesti nähnytkään moneen vuoteen. Äidin kautta lähettelee terveisiä ja kyselee kuulumisia. Aikuisestakin se ajatus tuntuu mukavalle, että tuolla jossain on kaikkien muiden läheisten lisäksi vielä yksi ihminne, joka välittää ja ajattelee :)

"lillukka"
En minäkään kaikkia kummilapsiani nää, kun välimatka on niin pitkä. Paketeilla silti muistan jouluna, syntymäpäivänä, joskus muuten kortilla. Nyt laitoin pikkupaketin, kun aloitti koulun.

Ei tarrat tai vastaavat paljon maksa, mutta lapselle jää muistikuvaettä kummi muisti vaikkei olla nähty.

Itselle oli lapsena iso juttu jos kummi laittoi jotain, vaikka matkusteli ympäri maailman. Nähtiin siis tosi vähän. Ehkä hän antoi rahana lahjat, mutta eihän sellaisesta myistikuvaa lapselle jää.

tyyt
Ajattelisin niin, että mikä ilahduttaisi kummilasta? Minä ainakin muistaisin paketilla tms.
Unohda kokonaan se, että miten hänen äitinsä käyttäytyy/on käyttäytymättä.
SINÄ olet LAPSEN kummi ja tärkeä hänelle. Laita pari, kolme kuvaa teistä mukaan, kirjoita hänelle pieni kirje, että välität ja ajattelet häntä. Lego-paketti kirjeen kylkiäisiksi.

Yhteistyössä