Mitä pelkoja et ymmärrä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"eee"
Ärsyttää sellaiset opitut pelot, joilla ei edes ole mitään tekemistä pelon kanssa, vaan lähinnä naisellisuuden vuoksi on pakko kirkua ja kauhistella kun vaikka ampiainen pörrää ulkona metrin päässä. "Iiiiik hyiii" ja kauhea kohtaus ja naaman vääntely.
 
  • Tykkää
Reactions: Hullu Amalia
Omia pelkojani.
Ahtaanpaikan kammo
Hämähäkit
Ihmispelko

Ja ihan naurettavia kaikki, mutta pelko on mulle todellinen ja pelkäämättömänhän on vaikea sellaista ymmärtää. Haluaisin kyllä peloista eroon.
 
---
Itse pelkään hämähäkkejä, ampiaisia, isoja karvaisia perhosia, toukkia yms. mut sitten voin koskettaa ja käteen ottaa nokkapekkoja, matoja...

Olen joskus myös televisiosta katsonut dokkaria missä ihmiset pelkää herneitä, etanoita, likaa ja omia polviansa :D
 
"hmm"
Ymmärrän kyllä kaikkia pelkoja juuri siksi, ettei niillä usein järjen kanssa ole tekemistä,ihmisen mieli on vaan aika ihmeellinen. Monet pelot,muiden ja omatkin,tuntuvat sen sijaan monesti hassuilta,parasta onkin jos peloilleen pystyy myös nauramaan.
 
?
[QUOTE="mää";24016643]Huvittavinta tosiaan on jos aikuinen ei uskalla/osaa nukkua öitään yksin[/QUOTE]

Minun mielestä tässä ei ole mitään huvittavaa vaan ennemminkin ikävää asianomaiselle. Miksi pitää suhtautua halveksivasti toisen ihmisen pelkoihin?
 
"chupacabra"
No hammaslääkäripelosta kärsineenä se tuntuu nyt jälkeenpäin ihan tyhmältä. Tosin mulla oli nukutushoidosta rauhoittaviin ja vasta useamman vuoden jälkeen oli käynti ilman mitään ylimääräistä. Mutta silti en pysty tajuamaan, mitä siinä pelkäsin.
 
rerer
Kyllä mä ymmärrän pelkoja vaikkei niille varsinaisia syitä olisikaan. Monestihan pelot juontaa johonkin itsesuojeluvaistoon. Esim. korkeanpaikan pelko. Tietenkään tämä ei tarkoita etteikö pelkäämättömillä olisi itsesuojeluvaistoa. ;)

Itse pelkään hämähäkkejä. Mua kammottaa niiden petomaisen ulkomuodon lisäks niiden tapa liikkua ihan hiljaa, joko tosi hitaasti tai nopeasti. Niiden ennaltaarvaamattomuus pelottaa. Näen painajaisia hämähäkeistä.
 
[QUOTE="eee";24016545]Sitä kun jotkut kaverit ei esim. uskaltaisi asua ikinä kuulemma ekassa kerroksessa, pelkäisivät että joku tulee sisään.[/QUOTE]

Mä en uskaltaisi. Yhden kaverini kämppä on maan tasalla ja sinne murtautui joskus joku yöllä, kun kaverini nukkui.
 
[QUOTE="mää";24016643]Huvittavinta tosiaan on jos aikuinen ei uskalla/osaa nukkua öitään yksin[/QUOTE]

Mulla oli aika pitkään pelko nukkua öisin yksin. En vieläkään nukkuisi mielellään yksin muualla kuin kerrostalossa.
 
Kyllä minäkin tavallaan ymmärrän kaikenlaisia pelkoja, vaikken itse samoja asioita pelkäisikään.
Pelot ovat usein järjenvastaisia, ja voivat rajoittaa ihmisen elämää paljonkin.
Toki pelot voivat kuulostaa koomisilta, mutta pelkääjälle ne eivät sitä ole.
Itse pelkään mm. hevosia, käärmeitä ja hammaslääkäriä. Kahta aiempaa voin vältellä, vaikken varmuutta saakaan etten kumpiakaan kohtaisi. Hammaslääkäriäkin välttelen, joka sitten taas on ihan järjenvastaista, kun tiedän, että hampaassa taitaa olla reikä.
 
Ken guru
Kyllä osa peloista on liioiteltuja kuten ampparien pelko
Mulla on ahtaan paikan (suljetunkin jossain määrin kai?) kammo, ja ahdistus saattaa tulla niinkin pienestä kun jos esim. mun mies ottaa liian tiukkaan syleilyyn, etten pääse liikkumaan. Hetken kestän, mutta sitten iskee paniikki. En tiedä mistä tuo kammo on tullut, mutta tiedän että ne ahdistus kohdat on älyttömiä, pystyn silläkin hetkellä järjellä ajattelmaan ettei mulla ole mitään hätää, mutta SILTI se kauhu valtaa mut. Tuo on mulla, ja muilla muita. En siis edes voisi väheksyä kenenkää pelkoja, oli ne sitten mitä tahansa.
 
[QUOTE="vieras";24017174]Mitä teet jos miehes kuolee, muuttaa pois? Lapset kasvaa ja lentää pesästä? Menet vanhemmillesi yöksi?: )[/QUOTE]

Ööö? :LOL: ..mä olen 24 vuotias, miks mä ajattelisin tollasia asioita ja murehtisin niistä? :D Tsiis.. Ehkä se on sen ajan murhe? o_O höh.. :LOL:
 
Kyllä mä ymmärrän kaikenlaisia pelkoja. Vaikka jotkut pelot voikin tuntua vähän hassuilta jos ei itse sitä pelkää, niin ei kuitenkaan tulisi mieleenkään vähätellä kenenkään pelkoja.
Itse pelkään perhosia ja oksentamista. Ja etenkin tuo oksennuspelko vaikuttaa jonkin verran myös ihan arkielämään. Pyrin siis välttämään kaikin tavoin tilanteita, joissa voin kohdata oksentavan ihmisen tai jos itse olen sairaana, niin teen kaikkeni, etten joudu oksentamaan.
 

Yhteistyössä