mitä parisuhteessa tulee kestää??

• Viestiketjun aloittaja ennen elinvoimainen ja vahva
  • Ensimmäinen viesti
ennen elinvoimainen ja vahva
Mies on äkkipikainen ja suuttuu tosi helposti. On lähtenyt usein suutuspäissään pois yleensä vikonloppua vasten ja palaa sitten arkena. Joskus on mennyt baariin ja sitten äitinsä luokse yöksi ja joskus sanoo olleensa katselemassa nähtävyyksiä. Ei vastaa puhelimeen silloin. Me jäädään lapsen kanssa kotia. Oli äitienpäivänkin pois ja se loukkasi minua todella. Mulla on jaksaminen kovilla ja olen sanonut että lapsi on senkin vastuulla. Kun haluaa tulla takaisin soittelee ja viestittelee ja sanoo, ettei voi elää ilman meitä. On tehnyt tätä siitä asti kun aloin odottamaan lasta noin 2 kuukauden välein ja keväällä ja kesällä useammin. On tarkka yksityisyydestään ja hänen puhelimeensa en saa koskea esim. sulkee sen kun menee suihkuun. En pysty luottamaan, koska ei ole osoittautunut luottamuksen arvoiseksi ja on valehtelusta jäänyt usein kiinni. En tule toimeen enää anopin kanssa kun olen pyytänyt ettei tarjoaisi yöpaikkaa ja mahdollistaisi tätä, mutta anoppi on sitä mieltä, että poikansa voi tulla yöksi milloin vain ja minun kuuluu hoitaa lapsemme.Olen käynyt varovaiseksi, enkä uskalla sanoa mielipiteitäni, ettei mies saisi syytä lähteä kun olen puolustellut, ettei tässä mullakaan niin herkkua ole, kun määrää ja valittaa koko ajan. En käy missään itse ilman lasta. En saanut nytkään nukuttua, kun murehdin että mihin tämä johtaa. Kuinka toimisin ja kannattaako jatkaa? Voiko tätä suhdetta pelastaa lapsen vuoksi?

Ei ainakaan tuollaista tarvitse sietää... Parempi teidän olisi lapsen kanssa olla kaksin... jaksaisit taatusti paremmin ittekkin kun ei olisi toista "lasta" huolettavana ja hänen tyhmä käytös ei mieltäsi painaisi.... Nyt vaan sanot ukolles et jos ei hää ala vastuulliseksi vanhemmaksi ja rakastettavaksi puolisoksi ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jakaa kattilat... lapsen takia ei kannata jatkaa suhdetaa se olis viiminen virhe...

No tuollaista ei tarvitse kyllä kestää. Mielestäni parisuhteen pitäisi perustua tasa-arvoon. Voisitko sinä hävitä omille teillesi muutamiksi päiviksi ilman että kerrot yhtään mihin menet tai missä olet ollut? Jos mies lähtee, niin sitten sullakin kuuluu olla sama oikeus. Mä en itse haluaisi antaa lapsellekaan tuollaista parisuhteen mallia, että mies saa tehdä mitä vaan, ja äidille ei kerrota mitään.

En usko että sinä pystyt tuota käytöstä muuttamaan, jollei mies itse näe omia puutteitaan ja halua tosissaan muuttua. Eiköhän tuossa ole kyse siitä, että hän haluaa pitää oman vapautensa eikä halua sitoutua perhe-elämään.

minä
ei voi muuttaa jos mies ei muutu ,mulla oli samanlainen ukko anoppi puolsi kaikki vika oli mussa ja loppujenlouksi olin yksin kolmen muksun kanssa aluksi oli vaikeeta mut sit helpotti ,voimia sulle

ap
Ulkoisesti kaikki on hyvin. On talot ja hyvät ammatit ja terveyttä. Läheiset sanoo, että hanki oma elämä ja harrastuksia, äläkä välitä. Tehköön mitä tekee, jos haluat tässä suhteessa olla. Mies on ollut pitkään yksin ja ja parisuhde ja perhe-elämä on sille vierasta ja malli kotoa isältään on samanlainen, sieltäkin on aina lähdetty. Aina on saanut mennä ja tulla niinku huvittaa. Meillä malli kotoa taas on hyvin perhekeskeinen ja ovat olleet useita vuosikymmeniä yhdessä.

ap
Tiedän kyllä, että yritän saada lamppua jonkun päässä syttyy?? Oma pää kun alkaa jo liiasta miettimisestä ja epätoivoisesta ongelman ratkaisusta olla tyhjä..toisen sukupuolen kommenttejakin olisi kiva kuulla.. oonko mä niin surkee vaimo, ettei täällä viihdy? Pelkään että häipyy taas juhannukseksi ja jäädään kahdestaan.

Itselläni vähän "samantapasta" kakkaa meneillään, ja olen jättämässä mieheni ja muuttamassa paikkakuntaa. Minun mieheni käyttää aineita silloin tällöin (mitä en kuuna päivänä voi hyväxyä pienen taapero pojan isältä!) ja myös häviää silloin tällöin baariin.

Hän valmistui kuva-artesaaniksi 2007 jouluna, mutta töitä ei ole tehnyt päivääkään, vaan maleksinut kotona ja kahviloissa...itse sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen vuosi sitten, mutta aion selvitä reilu 1v. poikani kanssa tästä tilanteesta voittajana.

Olen sitä mieltä ettei kaikista miehistä vain ole perheen elättäjiksi/iseiksi, ja tällaiset äijät on parempi unohtaa, ja jatkaa lapsen kanssa elämää eteenpäin.

Meillä arki ainakin kävi niin sotaisaksi ja ahdistavaksi että lähdin äitini luo vähäksi aikaa ihan lapsen hyvinvointia ajatellen.

Ja anoppini on sitten vielä ihan oma lukunsa...tällä miehelläni oli tapana takertua äitiinsä (ja äidillä poikaansa) ja saada anoppi puolelleen niin että joudui "tekemään tiliä" anopille että miksi olen varastanut heiltä OMAN lapseni...

On lohduttavaa ajatella että kaikki tämä on pian mennyttä elämää.

Ehkä joskus sitten löytyy joku ihana!!! Ja löytyykin ;) meille molemmille!

Voimia ja jaksamista sinulle! :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän kyllä, että yritän saada lamppua jonkun päässä syttyy?? Oma pää kun alkaa jo liiasta miettimisestä ja epätoivoisesta ongelman ratkaisusta olla tyhjä..toisen sukupuolen kommenttejakin olisi kiva kuulla.. oonko mä niin surkee vaimo, ettei täällä viihdy? Pelkään että häipyy taas juhannukseksi ja jäädään kahdestaan.
Itse en miehenä voisi kuvitellakaan kohtelevani vaimoani ja lastani tuolla tavalla. Ja mikäli minua kohdeltaisiin samoin, lähtisin suhteesta. Ja sitä paskaa parisuhteen mallia ei tarvitse apinoida.
Tuo yksityisyyden ja puhelimen vahtiminen viittaa vahvasti toiseen naiseen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tosi metsässä ollaan kyllä, jos sä rupeat miettimään, että mies sun takia häipyy. Mitenkään ei ole normaalia kohdella kumppaniaan noin, enkä mä ainakaan usko että se voi muuttua ilman että osallistutaan yhdessä terapiaan ja tehdään hartiavoimin töitä suhteen eteen. Selvästikään sun mies ei halua panostaa sinuun ja perheeseen niin miksi sitten sinun pitäisi?

AP
kiva kuulla, ettei tää muittenkaan mielestä kovin tasa-arvoista ja oikein toimittua oo. Miehen mielipide oli, että saattaa olla toinen nainen. Mulle sanoo, että oon sairaan mustasukkainen, kun joskus oon sanonut, että pidät muita naisia paljon paremmin kuin minua. Ettet niille kiukuttele vaan olet oikein kohtelias herrasmies. Minä taas jos joskus puhun jollekin miehelle eli joku kysyy multa jotakin, niin on heti aivan hermona ja tulee kiire lähteä..

Yhteistyössä