Mitä paidaksi 80-luvun bileisiin? vinkkejä kiitos!

• Viestiketjun aloittaja "öö"
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
[QUOTE="vieras";25100308]
Mutta kasari oli pitkä aikakausi 10v joten riippuu siitä kumpaa päätä muistelee ja mihin genreen sovittaa - ei silloinkaan kaikki pukeutuneet identtisesti.[/QUOTE]

Niinpä.

"vieras"
Joo totta, varmaan oli nuo mun muistelmat koululookia, kyllä mäkin nyt muistan, että korviin oli myös isohkoja muovisia kirkkaanvärisiä juttuja, ja varmaan tuo bilelook juttu oli eri kuin kouluvaatteet, joita muistelin.

Ja farkkujen kaventaminen oli aika rutiinitoimenpide, kun uudet farkut osti.

"joopa"
[QUOTE="vieras";25100308]Mulla tulee ekana mieleen kivipestyt farkut ja paidaksi neonvärinen ISO t-paita josta on kaularesori leikattu pois (tulee iso venepääntie melkein), ja hihoista sekä helmasta myös repäisty saumat auki. Vielä parempi jos helma on hapsutettu. Jos vielä löytyisi neonväriset henkselit ja eripari sukat :D

Mutta kasari oli pitkä aikakausi 10v joten riippuu siitä kumpaa päätä muistelee ja mihin genreen sovittaa - ei silloinkaan kaikki pukeutuneet identtisesti.[/QUOTE]

että eriparisukat? tuskimpa 80-luvulla tuokaan oli yleistä.

-.-
Mulla oli 80 luvulla iso raidallinen kauluspaita seppälästä ja sen kanssa leveä nahka vyö jossa iso bling bling solki.
paidassa oli olkatoppaukset.
Sitt oli neonväriset korvikset vaaleat revitytfarkut ja kotipermis:)
värikkäitä rannerenkaita ja sormuksia.

"poikia3"
[QUOTE="just just";25100206]sä oletkin pukeutunut ilmeisen epätyypillisesti 80-lukulaisesti...

ja mitkä ihmeet on kilpparihihat?![/QUOTE]

En todellakaan pukeutunut mitenkään epätyypillisen 80-lukulaisesti, tuommoisia vaatteita oli kaupat pullollaan. Seppälä möi pastellivärisiä vaatteita, mullakin on ollut sieltä ties vaikka mitä. Jos katotte vanhoja madonnan videoita ja kuvia alkuajoilta, pitsiä, isoja korviksiä yms. käytettiin tosi paljon.

Ja kilpparihihat sotkin kauluksen ja lepakkohihat. Ne oli siis yhteen aikaan tosi must. Sekä collegepuseroissa että paitapuseroissa oli lepakkohihoja. Samoin yhteen aikaan oli hiihtohousuja. Tosi tiukat raidalliset farkut mulla oli myös. Ja jossain vaiheessa käytettiin sitten taas pitkiä vakosamettisia hameita, kapeita sellaisia, joissa oli halkio takana, pituus puoleen sääreen, ja oli sametti oli sellaista iso vakoista. Tuon kanssa oli tyylikästä pitää kaksivärisruudullista flanellipaitaa.

10 vuotta on todellakin pitkä aika ja pääkaupunkiseudulla pukeuduttiin noin.

Omia vaatteitani toin myös kielikurssireissulta Englannista (neonvärit) ja sitten etelän lomalta Kreikasta.

Olen syntynyt vuonna -67 ja muistelen siis omaa yläaste / lukioaikaani.

Tyyliä voi katsoa mm. Bogard Companyn pojilta - samoja juttuja löytyi myös tytöiltä.

meak
[QUOTE="vieras";25100300]Tällaista en muista enkä kuvista näe ollenkaan, että olisi pidetty tiukkoja paitoja tai bodyja, taikka lyhyitä neuleita. Ehkä ne paikkakunnittain vaihteli ne muodit, mutta mun mielestä tuo olis paremminkin 90-lukua.[/QUOTE]

Mun muistikuvissa tommonen alkoi siinä 1988-1989.

"poikia3"
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://is12.snstatic.fi/kuvat/talta-nayttavat-sinkkuelamaa-naiset-punkkareina/img-1288334468050.jpg&imgrefurl=http://www.iltasanomat.fi/viihde/talta-nayttavat-sinkkuelamaa-naiset-punkkareina/art-1288336357550.html&usg=__4_qOMOBihjB1Pu0DU-yZXv5ovbU=&h=400&w=197&sz=30&hl=fi&start=36&zoom=1&tbnid=mJutvTt8EOUfvM:&tbnh=124&tbnw=61&ei=gFvPToyhLo7S4QTmlcR7&prev=/images%3Fq%3D80-luvun%2Bvaatteet%26start%3D21%26hl%3Dfi%26sa%3DN%26rls%3Dcom.microsoft:*%26tbm%3Disch&itbs=1

meikäläisen bilevaate
Minä pukeuduin 80-luvun bileisiin jakkuun, joka oli leopardikuvioinen, vino leikkaus edessä ja sinne tungin suuret olkatoppaukset. Löysin hiihtarit lindexistä, siis oikeasti, hih, ja puin hiihtareiden alle PINKIT sukat ja koska en löytänyt parempia kenkiä niin ihan vaan perus mustat korkkarit. Hiihtarit piti olla niin ylhäällä että remmit näkyi kunnolla :D Tukan kreppasin ja tein hurjan heiton eteen, sinistä luomiväriä ja pinkkiäkin pinkimpää huulipunaa. Ainiin ja toisessa kädessä oli pinkki hansikas, laukkuna aito 80 luvun nahka laukku suoraan mummon kaapista, sellainen pieni mutta pitkällä hihnalla. Korviksina isot pinkit muovikorvikset ja punainen vyö vyötäröllä jakun päällä :)

Yhteistyössä