[QUOTE="poikia3";25100122]sorry ei kuulosta yhtää 80-luvulta. Itse olin nuori tuolloin. Eri aikoihin toki erilaisia vaatteita. Mutta koskaan ei ollut mitää peruspaitaa alla ja toppia päällä. Toppi kuulostaa ihan kauhealta, eikä lainkaan 80-lukulaiselta.
80-luvulla oli esim. olkatoppauksia, ja kiiltävä pintaisia paitoja, sitten oli kilpparihihoja. Yhteen aikaan oli neonvärit toiseen aikaan sitten taas pastellivärit.
Esim. mulla oli yhteen aikaan vaaleanvihreä salsahame, sen kanssa vaaleanpunainen hihaton paita, aina auki ja sen alla vaaleankeltainen t-paita. Vyönä paksu vaaleapunainen vyö sen vaaleanpunaisen paidan päällä. Pitkissä kiharissa hiuksissa pitsinen huivi jossa rusetti. Vaaleanpunaiset rengas korvikset ja pastellivärisiä rannekoruja, paksuja sellaisia.
Dingo-tyyli oli tietty omansa, mutta sitä käyttivät lähinnä lapset, siis noin 10-vuotiaat ainakin meillä päin. Ja madonnan sen aikaisesta vaatetuksesta löytyy mm. pitsihanskoja jne.
Revityt farkut eivät olleet mitenkään yleisiä, mulla ei ollut koskaan sellaisia, 1000 oppilaan koulusta löytyi ehkä 10 revityt farkut.[/QUOTE]
Tarkennan vielä, että bileet on siis 80- ja 90-luvun tyyliin. Monelta sen ajan nuorelta olen saanut vinkin noista revityistä farkuista ja muistan itsekin niitä olleen, joten sen toteutan kyllä, sorry vaan
Jos löydän, laitan mustan (tiedän että paidat oli värikkäitä) satiinisen kiiltävän paitapuseron ja vetäsen helmat solmuun. Voi olla että sen parempaa ei nyt löydy.
En viitisi kauheasti maksaa yhden illan vaatteista ja sitten taas toisaalta kirppiksiä ei meidän nurkalla ole, joutuisin pitään matkaan lähtemään sen takia.
Ja vielä, näillä säärillä en voi hametta tai legginssejä laittaa.