Mitä paidaksi 80-luvun bileisiin? vinkkejä kiitos!

• Viestiketjun aloittaja "öö"
  • Ensimmäinen viesti
"öö"
Kirppikseltä ostin vaaleat perusfarkut joihin meinaan tehdä reikiä enemmänkin. Hiukset kreppaan. Pinkkiä huulipunaa ja sinistä luomiväriä, mutta minkä paidan voisin laittaa?!

Kirppiksille en enää oikein ehdi, ja aiemmin en sieltä sopivaa löytänyt.

voisiko yksinkertaisuudessaan olla musta perus pitkähihainen alle ja värikäs narupaitatoppi päälle?

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";25099972]Mitä kirkkaammat värit sitä parempi, eli ei mitään mustaa. Ja sellaset värit ehdottomasti mitkä ei sovi yhteen ollenkaan.[/QUOTE]

Ajattelinkin että laitan mustan peruspaidan alle ja se toppi on oranssi jossa on vihreitä pikkupalmuja :D niin siihen päälle. Violetit muoviset nappikorvikset ja hiuksiin laitan vaaleanpunaisen tai mustan rusetin ohimolle krepattuihin hiuksiin. Ainoa probleemi on siis tuo paita.

"minä"
Leikkaa ja päärmää vanhasta puserosta itsellesi napapaita, niin olet trendikäs. Pusero voi olla lyhyt hihainen tai pitkähihainen, mutta tärkeintä on, että sen tule olla löysä.

Muista kuitenkin, että se päällä kannattaa olla sitten hyvät rinsikat alla, eikä kannata tehdä kärrynpyöriä... :D

minmin
Laita kauluspaitaan isot olkatoppaukset ja sido paidanhelmat eteen yhteen. Tai sitten vähintään kolme numeroa liian iso kauluspaita, jonka tunget farkkujen sisään. Muista silti olkatoppaukset!

"minä"
Laita kauluspaitaan isot olkatoppaukset ja sido paidanhelmat eteen yhteen. Tai sitten vähintään kolme numeroa liian iso kauluspaita, jonka tunget farkkujen sisään. Muista silti olkatoppaukset!
Tämä on myös hyvä idea. :D Paras olisi, mikäli käytössä olisi iehen tai isän vanha kauluspaita. Ja vyö on sitten kanssa must. Siihen lookiin sopisi muuten sitten vielä pisteenä iin päälle meisten vanha huopahattu.

Yksi 80-luvun klassikko oli myös se yli-iso laajakauluksinen toiselta olkapäältä roikkuva neulepaita... Ja muistathan hei kääriä farkunlahkeet puoliväliin pohjetta ja laittaa tennissukat sekä varsilenkkarit :)

"aloittaja"
Hei täähän on hyvä vinkki! Täytyy kysellä äidiltä ja siskolta paitapuseroa lainaan, mulla kun ei taida olla yhtään! Tai tosiaan katsella vaikka miehen varastoista!

minmin
Ja muista vielä pitää sen kauluspaidan kaulukset pystyssä, kravattikin voi olla, erityisesti jos löytyy nahkakravatti jostain. Ja kääri hihat. Ai ai mitä muistoja tuosta lookista tuleekaan... :D

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25100034]Hei täähän on hyvä vinkki! Täytyy kysellä äidiltä ja siskolta paitapuseroa lainaan, mulla kun ei taida olla yhtään! Tai tosiaan katsella vaikka miehen varastoista![/QUOTE]

Vielä parempi (kuten joku jo mainitsi) on pyytää lainaksi isältä sitä kauluspaitaa. 80-luvulla naiset käytti paljon miesten vaatteita.

"vieras"
Voihan sitä pukeutua tyylikkäämminkin ku lenkkarit, tennissukat, farkut ja kauluspaita olkatoppauksilla. Esim. mustat suorat (miesten) housut, mustat henkselit ja valkoinen kauluspaita, joka vähän roikkuu housuista ja kaulukset pystyssä. Musta miesten hattu päähän.

"poikia3"
[QUOTE="aloittaja";25099988]Ajattelinkin että laitan mustan peruspaidan alle ja se toppi on oranssi jossa on vihreitä pikkupalmuja :D niin siihen päälle. Violetit muoviset nappikorvikset ja hiuksiin laitan vaaleanpunaisen tai mustan rusetin ohimolle krepattuihin hiuksiin. Ainoa probleemi on siis tuo paita.[/QUOTE]

sorry ei kuulosta yhtää 80-luvulta. Itse olin nuori tuolloin. Eri aikoihin toki erilaisia vaatteita. Mutta koskaan ei ollut mitää peruspaitaa alla ja toppia päällä. Toppi kuulostaa ihan kauhealta, eikä lainkaan 80-lukulaiselta.

80-luvulla oli esim. olkatoppauksia, ja kiiltävä pintaisia paitoja, sitten oli kilpparihihoja. Yhteen aikaan oli neonvärit toiseen aikaan sitten taas pastellivärit.

Esim. mulla oli yhteen aikaan vaaleanvihreä salsahame, sen kanssa vaaleanpunainen hihaton paita, aina auki ja sen alla vaaleankeltainen t-paita. Vyönä paksu vaaleapunainen vyö sen vaaleanpunaisen paidan päällä. Pitkissä kiharissa hiuksissa pitsinen huivi jossa rusetti. Vaaleanpunaiset rengas korvikset ja pastellivärisiä rannekoruja, paksuja sellaisia.

Dingo-tyyli oli tietty omansa, mutta sitä käyttivät lähinnä lapset, siis noin 10-vuotiaat ainakin meillä päin. Ja madonnan sen aikaisesta vaatetuksesta löytyy mm. pitsihanskoja jne.

Revityt farkut eivät olleet mitenkään yleisiä, mulla ei ollut koskaan sellaisia, 1000 oppilaan koulusta löytyi ehkä 10 revityt farkut.

"minä"
[QUOTE="poikia3";25100122]sorry ei kuulosta yhtää 80-luvulta. Itse olin nuori tuolloin. Eri aikoihin toki erilaisia vaatteita. Mutta koskaan ei ollut mitää peruspaitaa alla ja toppia päällä. Toppi kuulostaa ihan kauhealta, eikä lainkaan 80-lukulaiselta.

80-luvulla oli esim. olkatoppauksia, ja kiiltävä pintaisia paitoja, sitten oli kilpparihihoja. Yhteen aikaan oli neonvärit toiseen aikaan sitten taas pastellivärit.

Esim. mulla oli yhteen aikaan vaaleanvihreä salsahame, sen kanssa vaaleanpunainen hihaton paita, aina auki ja sen alla vaaleankeltainen t-paita. Vyönä paksu vaaleapunainen vyö sen vaaleanpunaisen paidan päällä. Pitkissä kiharissa hiuksissa pitsinen huivi jossa rusetti. Vaaleanpunaiset rengas korvikset ja pastellivärisiä rannekoruja, paksuja sellaisia.

Dingo-tyyli oli tietty omansa, mutta sitä käyttivät lähinnä lapset, siis noin 10-vuotiaat ainakin meillä päin. Ja madonnan sen aikaisesta vaatetuksesta löytyy mm. pitsihanskoja jne.

Revityt farkut eivät olleet mitenkään yleisiä, mulla ei ollut koskaan sellaisia, 1000 oppilaan koulusta löytyi ehkä 10 revityt farkut.[/QUOTE]

Meillä kyllä löytyi revittyjä leviksiä vaikka kuinka! Toinen trendi oli repiä farkut ja ommella niihin kaikkia merkkejä. Mulla taitaa varastossa olla jopa yhdet sellaiset "taidonnäytteet" säilössä.

"ALOITTAJA"
[QUOTE="poikia3";25100122]sorry ei kuulosta yhtää 80-luvulta. Itse olin nuori tuolloin. Eri aikoihin toki erilaisia vaatteita. Mutta koskaan ei ollut mitää peruspaitaa alla ja toppia päällä. Toppi kuulostaa ihan kauhealta, eikä lainkaan 80-lukulaiselta.

Revityt farkut eivät olleet mitenkään yleisiä, mulla ei ollut koskaan sellaisia, 1000 oppilaan koulusta löytyi ehkä 10 revityt farkut.[/QUOTE]

Tarkennan vielä, että bileet on siis 80- ja 90-luvun tyyliin. Monelta sen ajan nuorelta olen saanut vinkin noista revityistä farkuista ja muistan itsekin niitä olleen, joten sen toteutan kyllä, sorry vaan ;)

Jos löydän, laitan mustan (tiedän että paidat oli värikkäitä) satiinisen kiiltävän paitapuseron ja vetäsen helmat solmuun. Voi olla että sen parempaa ei nyt löydy.

En viitisi kauheasti maksaa yhden illan vaatteista ja sitten taas toisaalta kirppiksiä ei meidän nurkalla ole, joutuisin pitään matkaan lähtemään sen takia.

Ja vielä, näillä säärillä en voi hametta tai legginssejä laittaa.

häh
[QUOTE="vieras";25100069]Voihan sitä pukeutua tyylikkäämminkin ku lenkkarit, tennissukat, farkut ja kauluspaita olkatoppauksilla. Esim. mustat suorat (miesten) housut, mustat henkselit ja valkoinen kauluspaita, joka vähän roikkuu housuista ja kaulukset pystyssä. Musta miesten hattu päähän.[/QUOTE]

missä kohtaa tässä on sitä 80-lukua?!

"just just"

sä oletkin pukeutunut ilmeisen epätyypillisesti 80-lukulaisesti...

ja mitkä ihmeet on kilpparihihat?!

"aloittaja"
[QUOTE="minä";25100137]Meillä kyllä löytyi revittyjä leviksiä vaikka kuinka! Toinen trendi oli repiä farkut ja ommella niihin kaikkia merkkejä. Mulla taitaa varastossa olla jopa yhdet sellaiset "taidonnäytteet" säilössä.[/QUOTE]

Joo kyllä minäkin tosiaan nämä revityt farkut muistan. Minkälaista paitaa käytitte farkkujen kanssa?

"vieras"
Ei meidän aikana, 80-luvulla, ollut mitään revittyjä reikäisiä farkkuja. Tässähän näitä koulukuvia 80-luvulta, löysiä värikkäitä college-paitoja, ehkä silti korkeavyötäröisten farkkujen alle laitettuja, huivi voi olla laal, usein permanentatut hiukset, ei mitään isoja koruja, korut olivat aika pieniä, mutta ohuita rannerenkaita saattoi olla useita. Säärystimet voi laittaa ja kapean vyön.

"vieras"
Mulla tulee ekana mieleen kivipestyt farkut ja paidaksi neonvärinen ISO t-paita josta on kaularesori leikattu pois (tulee iso venepääntie melkein), ja hihoista sekä helmasta myös repäisty saumat auki. Vielä parempi jos helma on hapsutettu. Jos vielä löytyisi neonväriset henkselit ja eripari sukat :D

Mutta kasari oli pitkä aikakausi 10v joten riippuu siitä kumpaa päätä muistelee ja mihin genreen sovittaa - ei silloinkaan kaikki pukeutuneet identtisesti.

Lunatic
[QUOTE="vieras";25099972]Mitä kirkkaammat värit sitä parempi, eli ei mitään mustaa. Ja sellaset värit ehdottomasti mitkä ei sovi yhteen ollenkaan.[/QUOTE]

Kuvitteletko ettei 80-luvulla käytetty mustaa?

Mep
[QUOTE="vieras";25100290]Ei meidän aikana, 80-luvulla, ollut mitään revittyjä reikäisiä farkkuja. Tässähän näitä koulukuvia 80-luvulta, löysiä värikkäitä college-paitoja, ehkä silti korkeavyötäröisten farkkujen alle laitettuja, huivi voi olla laal, usein permanentatut hiukset, ei mitään isoja koruja, korut olivat aika pieniä, mutta ohuita rannerenkaita saattoi olla useita. Säärystimet voi laittaa ja kapean vyön.[/QUOTE]

Nythän puhutaankin kasari-bilelookista?
Kyllä vaan Samantha Fox keikisteli joka hiivatin videollaan polvi + perse-reikäisissä vaaleissa farkuissa.

Kyllä revin minäkin omiani + kavensin pilleiksi. Korvikset oli "kaupungille illalla" iiisot oranssit muovikilluttimet ;-)

Yhteistyössä