Mitä päiväkotiin täteille, kun lapset jäävät kesäksi pois?

Joulun aikaan vein kahvihuoneeseen muutaman sydän konvehtirasian, että jokainen sai suun siellä makeaksi. Mutta mitäs nyt keväällä...
Viime keväänä vein kukat kaikille, mut seki tulee melko kalliiksi.


=) |O
 
Tuo kortti homma on vähän ankea.. Haluaisin jotain viedä, prkele. On se vaikeaa!
Joulun aikaan on kiva viedä kun tietää heti että suklaataa.
Meillä lapset todennäköisesti jatkaa samassa paikassa syksyllä, mutta pakko irtisanoa paikka kesäksi koska muuten ei tule mistään rahaa.
Tekisinkö tai ostanko jonkun kakun kahvihuoneeseen täteille? Isompi poika on keskipirtissä ja pienenpi pikkupirtissä, eli tätejä yhteensä noin 8. + sijaiset jos sillä hetkellä on töissä + keittäjä täti. Minkälainen kakku olisi hyvä??? :D
 
Kokemusta ei ole, mutta tuli mieleen, että voisiko viedän jonkin ison viherkasvin? Siis sellaisen, joka jäisi tarhaan kaikkien iloksi. :)
Vai tuleeko allergiat tässä eteen? :/

Kakku kuulostaa hyvältä. Vaikka joku suklaakakku, niin säilyy vähän pidempään kuin ihan tavallinen kermakakku.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Vaikka keksipaketti tai joku pieni ruukkukukka? Tai askarrelkaa ite joku kiva kortti
Tai keksikassi. Riittäisi pidempään kahvin kanssa maisteltavaksi. Me vietiin joulun aikaan vain kortit, edellisenä keväänä pari suklaarasiaa (geisha ja fazerin sininen) ja ruukkukukka. Nyt ajattelin viedä siis tuon keksikassin, kortin ja ehkä vielä jonkun kukan, siis kaikille yhteiseksi iloksi :)
 
harmaana
Miksi sinne tarhaankin pitää jotain kantaa niille täteille? En oo koskaan ymmärtäny... Kun ei kuitenkaan kaikkien allergioista voi tietää, niin sitten jos vie lapsillekkin jotain mitä joku ei voikkaan syödä niin itkuhan siinä tulee.
 
En minä toisille lapsille vie, vaan aikuisille. Koska ne tekee siellä hyvää työtä lastemme kasvattamiseksi ja hoitamiseksi. Ja olen sen periaatteen ottanut alusta saakka, niin jatkan sitä siihen saakka, kunnes lapset menevät joskus kouluun. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidipeidi:
En minä toisille lapsille vie, vaan aikuisille. Koska ne tekee siellä hyvää työtä lastemme kasvattamiseksi ja hoitamiseksi. Ja olen sen periaatteen ottanut alusta saakka, niin jatkan sitä siihen saakka, kunnes lapset menevät joskus kouluun. =)

mutta pitäähän sitä opettajiakin muistaa
:saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Miksi sinne tarhaankin pitää jotain kantaa niille täteille? En oo koskaan ymmärtäny... Kun ei kuitenkaan kaikkien allergioista voi tietää, niin sitten jos vie lapsillekkin jotain mitä joku ei voikkaan syödä niin itkuhan siinä tulee.
Ainakin meillä oli tarhassa allergisille lapsille kaapissa omat jemma-hyvät, jos joku toi jotain tarjottavaa. Siis tarkoitan nyt sellaisia lapsia, joilla on tosi paljon allergioita... Ei kai kukaan veisikään mitään sellaista, jotka kuuluvat noihin yleisesti allergisoivien ryhmään... tai ainakaan mie en veis pähkinöitä, suklaata tai sellaista, ne kun usien just on allergian aiheuttajia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
Alkuperäinen kirjoittaja Heidipeidi:
En minä toisille lapsille vie, vaan aikuisille. Koska ne tekee siellä hyvää työtä lastemme kasvattamiseksi ja hoitamiseksi. Ja olen sen periaatteen ottanut alusta saakka, niin jatkan sitä siihen saakka, kunnes lapset menevät joskus kouluun. =)

mutta pitäähän sitä opettajiakin muistaa
:saint:
Tottakai, opettajia myös. Mutta tarkoitin juuri tuota periaatetta päiväkodissa, että jatkan sinne saakka kunnes menevät kouluun ;)
 
En tiiä
Mä en ole tiennytkään että keväälläkin täytyy antaa jotakin....Musta toi lahjominen on vähän noloa, esim. jouuna tuli vain hymytön kiitos yhdeltä tädiltä kun vein lahjakassit jokaiselle. He ei kai halua näyttää liian avoimesti ainakaan että ovat iloisia saamisista, sillä kaikkihan eivät todennäköisesti vie mitään.
Mua vaan alkoi nolottaa heti kun vein lahjat, tuli sellanen fiilis että me halutaan niillä ostaa jotain erityiskohtelua meidän lapsille.....:p
 
vieras
tehkää lasten kaa jotku ihanat muistot jossa tein lasten kuvat yms. tädit laittaa ne sit makkarinsa seinälle ja aina muistavat tein lapsia. musta tosi ihana ajatus tommonen itsetehty muisto. ja ennenkaikkea ilmanen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidipeidi:
Mä vien jotkut kakut, koska pitää viedä kumpaankin pirttiin. Ens jouluna sit helpompaa, kun pienenpi poika siirtyy isomman veljen kanssa keskipirttiin. :heart:
Entä pellillinen porkkanakakkua (tai 2 sellaista pyöreää vuokaa). Olisi keväinen ja aurinkoinen (ja hyvä ). Itse ajattelin sellaisen leipoa tarhan tädeille, vaikka meillä kesäloma ei olekaan kuin 6vk, mutta kun minusta on kiva leipoa! :D
 
pehmis
poikani lopettaa päiväkodin ja jää mun ja vaavin kaa kotiin.ajttelin viedä niille kolmelle tädille jotkut kukat ja kortit.en sen kummosta.

joskus vein kun tyttöni oli pieni niin hänen omalle hoitajalleen korin,jossa oli tee tavaroita.sen olin laittanut vielä sellofaaniin.
 
Me veimme joulunaikaan hoitotädeille kahvipöytään itseleipomamme kuivakakun. Siitä saivat kaikki syödä eikä tarvinnut jokaiselle erikseen miettiä lahjaa. Lasten omalle hoitajalle veimme jonkun kynttiläsysteemin kun hän jäi vuodenvaihteessa töistä pois.
 

Yhteistyössä