mitä päiväkotiin mukaan?

  • Viestiketjun aloittaja miisu
  • Ensimmäinen viesti
miisu
tyttö täyttää kohta 2v ja mietin tässä mitä mukaan tarjottavaa lapsille 25kpl,kun ei enää saa olla mitään kotitekoista.
mitä olette vieneet?
kiitoxia etukäteen!
 
sohvi
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kysy päiväkodista allergiat jotta kaikille lapsille on sit jotain herkkuja.
usein allergikoille on omat herkut jemmassa päiväkodissa, koska jos on monia allegisia voi vanhempien olla mahdoton löytää kaikilel sopivaa herkkua.
 
juu
Kysy vaan tädeiltä, kun on noinkin monta lasta, että onko mitä allergioita. Osaavat sit sanoa mitä on tavattu tarjota. Keksit periaatteessa hyvä. Vähän isompana sit jo jotain karkkia.
 
Siis
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Miks ei saa olla kotitekoista?!

Miina ja manu -keksit ja vohvelit sopii monille allergisillekin.
mun kommenttiini liittyen noin pullot ja pakkaukset turvallisuussyistà
En ymmärrä, miksi joku haluaisi viedä virvoitusjuomia päiväkotiin, mutta JOS haluaisi (tai mehua), niin mitä vaarallista on muovipullossa?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Miks ei saa olla kotitekoista?!

Miina ja manu -keksit ja vohvelit sopii monille allergisillekin.
Siitä ei tiedä varmasti mitä sisältää.
Minä tiedän ihan tasan tarkkaan, mitä mun tekemissä leivonnaisissa on. En tajua...

Esim. joku voi vaikkapa laitaa itse leipomiin kekseihin suklaata jossa on pähkinää.
Luulee keksien olevan sopivia pähkinäallergiselle kun ei ole laittanut pähkinää. Kaikki kun eivät osaa olla niin tarkoja että lukevat kaikki tuoteselosteet kunnolla.

 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Miks ei saa olla kotitekoista?!

Miina ja manu -keksit ja vohvelit sopii monille allergisillekin.
mun kommenttiini liittyen noin pullot ja pakkaukset turvallisuussyistà
En ymmärrä, miksi joku haluaisi viedä virvoitusjuomia päiväkotiin, mutta JOS haluaisi (tai mehua), niin mitä vaarallista on muovipullossa?!
tàmà on italiassa pitkà tarina. supermarkettienmuovipuolloja on usein manipuloitu: korkit on helpompui avata ja mekanismit yksinkertaisempia kuin esim metallitòlkeissà. me viemme virvoitusjuomat juuri metalitòlkeissà
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Miks ei saa olla kotitekoista?!

Miina ja manu -keksit ja vohvelit sopii monille allergisillekin.
Siitä ei tiedä varmasti mitä sisältää.
Minä tiedän ihan tasan tarkkaan, mitä mun tekemissä leivonnaisissa on. En tajua...
tulee suomessakin se ensimmàinen pàivà kun jonkun mamma on seonnut ja... toivotaan silti ettei tule, tààllà se on vaan turvallisuustoimi
 
Ihmemaan Liisa
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Miks ei saa olla kotitekoista?!

Miina ja manu -keksit ja vohvelit sopii monille allergisillekin.
Siitä ei tiedä varmasti mitä sisältää.
Eikä myöskään hygieenisyyttä voida taata, kukaanhan ei valvo millaisissa olosuhteissa ne leivotaan ja säilytetään. Kyse siis siitä, että tuote on varmasti turvallista eikä aiheuta vahingossakaan esim. ruokamyrkytystä. Tai kuten joku jo vastasikin, voi aiheuttaa vakavan allergisenreaktion jo pelkästään siksi, että valmistusvälineitä ei ole pesty huolella/käytetty samoja välineitä eri raaka-aineiden käsittelyssä.
 

Yhteistyössä