Mitä ostitte /ostatte kummilapsille jouluna?

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
...
Jotkut tuttavat ostavat 50? lahjoja.Mun mielestä se on aika paljon siis ihan pienen lahjaan.Ostan ite max 40?.Tänä jouluna ostin molemmille sen arvoiset lahjat.Muuten ostan 25?..

Niin ja muistatteko lapsen kummeja jotenkin?
 
vieras
Meillä kummilapsia neljä ja paljon muuta pikkuväkeä ketä muistettava. Joten lahjoihin mennyt 10e. Ostettu mm. piirustusvälineitä, juomapullo, vauvan lautasta ym ym
 
Tänä jouluna lahjabudjetti kummilapsille oli pienempi ku olen äitiyslomalla eli noin 20-25 euroa/lapsi...Ja kyllä sain kaikille toivomansa lahjat hankittua :)
Ostin downhill autoradan kummipojalle,pet shop össykän kummitytölle,toiselle kummitytölle Anna Puun cd-levyn ja fanipaidan ja kolmannelle kummitytölle prinsessa piirrustussalkun ja hellokitty yökkärin...

Niin ja kyllä yleensä olen lapsen kummeja jotenkin muistanut,jos ehtinyt lapsen kans jotain kivaa niille tekemään :)
 
Maisuli
Ostan kummilasten lahjat esim. kirjakaupan alesta, jolloin yksi lahja voi maksaa 3-10 e. Sillä hinnalla saa tosi kivoja kirjoja. En laittaisi yhteen lahjaan kymmeniä euroja. Yläraja on n. 10 e ja siksi ostan lahjat jo alesta. Meillä on kummilapsia 4, omakin lapsi ja olen opiskelija, joten kallista ei voi olla.
 
rumaruu harmaana
Kummipojallemme 11kk ostamme toisten kummien kanssa puoliksi kävelytuolin, vanhempiensa toiveesta. Itse ostin lisäksi myös yöhaalarin :)
Kummipojallemme 3v1kk ostin Utelias Vili - dvd:n ja 2 autoaiheista koristetyynyä sekä pari pikkulahjaa.
Kummipojalleni 3v9kk ostin talvikengät ja paidan.

En siis katso lahjojen hintaa vaan niiden tarpeellisuutta. Hyödynnän ale- ja poistokorit.
 
vieras
Miehen kummipoika 2,5v. saa Brion junaradan, arvoltaan 50 euroa ja omalleni annan muutaman kympin rahaa, on jo sen verran isompi 13v. ja ei olla oikeastaan missään tekemisissä, niin en osaa mitään ostaa, joten annan rahaa.
 
18v saa kahvikalustoon lisäosia, hintaa en muista olleskaan, unikkeja.

12v saa Simpson-kirjan ja hanskoja (hinta?)

9v saa jotain poikatyttömäistä (?)

Ja alta 1v saa teetetyt huopatossut ja jotain hörselöä.

=)

Ja kuten huomaatte, oon tosi hintatietoinen :LOL: :xmas:
 
johonkin ketjuun jo kerran vastasinkin mutta,

kummityttö 7v saa toivomiaan little pet shopeja (sen maailman eläimet pakkauksen) maksoi 30e

kummityttö 5v saa hamehousut, paidan ja pompulat maksoi n 30e

kummipoika 9v saa kirjan..toisenkin olen tilannut samaa sarjaa ja pidän peukut pystyssä että ehtisi tulemaan ennen joulua. jos ei ehdi täytyy keksiä jotain muuta siihen sitten.

lasten kummit saa lasten tekemät tyynyliinat
 
Kummityttö saa muumimukin, pienen meikki-/hiusjuttu -salkun, nomination-rannekorun.
Kummipoika saa muumimukin, työkalupakin+työkaluja, ehkä jotkut legot.

Poikien kummeille yhdelle menee pentikin lahjakortti
yhdelle kirjakaupan lahjakortti ja
pariskunnalle jotain saunajuttuja+pefletit tai herkkukorin. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehen kummipoika 2,5v. saa Brion junaradan, arvoltaan 50 euroa ja omalleni annan muutaman kympin rahaa, on jo sen verran isompi 13v. ja ei olla oikeastaan missään tekemisissä, niin en osaa mitään ostaa, joten annan rahaa.
Niin ja oman lapsen kummit saa tänä vuonna muumimukit, joihin pistän suklaata sisään, paitsi sisareni, joka saa nomination-rannerenkaan.
 
mama
Huh miten kalliita lahjoja. Mä en edes lapsen vanhempana kehtaisi pyytää mitää kovin kallista. minusta on kiva, että kummit muistavat lastani, mutta ei tarvitse olla mitään kallista.

Itse ostin kummitytölleni (10kk) noin 10 euroa maksavan lahjan. Siinä oli body, housut ja pieni kirja.
 
Tarkoitus oli että budjetti olisi ollut n. 20e, mutta ostin kuitenkin Nomination- rannekkeen ja siihen vielä yhden palan. Mulla ei kyllä olekaan kuin yks kummilapsi ja miehellä yksi. Mies laittaa oman kummilapsensa lahjan rahana vanhempien tilille, hankkivat sitten jotain suurempaa.
 
..
Miksi tuo raha tuntuu olvan suurin mittari monelle? Onko se sitten huono lahja jos maksaa "vain 5 euroa"? Vaikka ois muuten ihan saajallensa sopiva. Silläkö kummitädin/sedän paremmuus mitataan kuinka kalliita lahjoka ostaa? Sama juttu monella kyllä kavereidenkin lahjoissa, raha mittarina. Surkeeta :(
 
miuku
Kummipoika 6v saa housut ja hupparin sekä jonkun lelujutun. Luultavasti ostetaan bionicklejä tms. Kummipoika 4v saa vaatetta sekä tehtäväkirjoja ja pelejä. Kummipoika alle 1v saa vaatetta sekä jotain pientä vauvalelua...
 

Yhteistyössä