mitä ostatte päiväkodin lastesi hoitajille kun jäätte kesälomalle tai kokonaan pois sieltä pväkodista?

• Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
kuivakakun ajattelin leipoa.Esikon ja uopuksen tätejä on yhteensä varmaan 8-10 näin äkkiseltään laskettuna (ovat eri ryhmissä.esikko on eskarissa ja aloittaa koulun) eli en voi todellakaan mitään isoa henkilökohtaista jokaiselle antaa eli kahvipöytään leivon heille kuivakakun ja eskari tädeille mahdollisesti vielä yksi ruusu jokaiselle kiitokseksi kulunesta vuodesta

lapset koulutiellä
Olen ollut tyytyväinen lasteni hoitoon. Nyt nuorin lähtee eskarista koulutielle. Jouluisin olen muistanut lasteni hoitoryhmien tätejä joko kahvipöytätarjottavilla tai pienellä paketilla (esim. servettipakkaus jokaiselle neljälle). Periaatteena kuitenkin kaikki nämä vuodet ollut, että ostaminen ja lahjominen ei ole pakollista. Ei ole pakko antaa tai ostaa mitään. Sanallinen palaute, kiitos, on vielä arvokkaampi lahja kuin mikään ruusu tai kakku.

Jouluna mekin tehtiin kahvipöytään herkkukorit. Mutta nyt kun osa lähtee ehkä kokonaan pois ja jotkut hoitajat vaihtuvat niin ollaan valmistauduttu askartelemaan jokaiselle mitalit. Ostin sellaisia kultaisia pyöreitä pitsireunus-kakkualustoja jotka liimataan kartongille että tulee tukevampi. Silkkinauha siihen kiinni. Etupuolelle liimataan silkkisydän ja taakse kirjoitetaan kiitokset hyvästä hoidosta. Ajattelin että tässä kohtaa lapsen omatekemä lahja vois olla mukava =)

mamma mia
Eskarin kevätjuhlassa annettiin kolmelle hoitajalle kaikille omat lahjakortit ja kassillinen parvekekukkia ( kaikkien eskarilaisten vanhemmilta). Olen muistanut joka kevät ja talvi hoitajia pienellä lahjalla, mutta tämä oli koko päiväkotiuran viimeinen tilaisuus, joten maksoikin enemmän ja oli hyvä kerätä isompi summa lahjakorttiin. Viimeisenä päivänä ennen kesälomia lapsi vie oman piirustuksensa kehystettynä jokaiselle hoitajalle muistoksi.

vieras
Mä oon ihan pihalla näistä kun annetaan koulun opettajalle, eskarin opelle tai päiväkodin opelle jotain. Ei meillä annettu koskaan mitään. Eikä kukaan muukaan antanut. Onkos tää joku uus trendi vai koitetaanko jotenkin "promota" omaa lasta vai tunnetteko te ne ihmiset niin hyvin ja tulee ikävä vai mikä on?

Siis en tarkoita mitenkään ilkeesti mutta MIKSI ihmeessä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon ihan pihalla näistä kun annetaan koulun opettajalle, eskarin opelle tai päiväkodin opelle jotain. Ei meillä annettu koskaan mitään. Eikä kukaan muukaan antanut. Onkos tää joku uus trendi vai koitetaanko jotenkin "promota" omaa lasta vai tunnetteko te ne ihmiset niin hyvin ja tulee ikävä vai mikä on?

Meillä on aina ollut tapana, silloin jo kun minä olin lapsi. Musta on kiva muistaa oman lapsen hoitajia ja pojasta myös. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä on aina ollut tapana, silloin jo kun minä olin lapsi. Musta on kiva muistaa oman lapsen hoitajia ja pojasta myös. :)
Aijaa ok. Meillä ei koskaan ollut tollasta. No mutta en kyllä erityisemmin pitänyt opettajistani muutenkaan. Mites, onko tää sitten kuinka yleistä tuolla oikeessa maailmassa? (kun palstalaiset ainakin tuntuvat kaikki ostavan jotain). Ostaako kaikki jotain? Tai väheksytäänkö jotenkin jos ei osta?

Yhteistyössä