Mitä ostaisit 15-vuotiaalle tytölle joululahjaksi, jos et tietäisi hänen mieltymyksiään. Mikähän ois varmanakki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiipii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
-Paketti, jossa olisi pyyhe, suihkusaippua, ihonhoitotuotteita, shampoo tms. Tosin pyyhkeen voisi jättää pois, jos et tiedä hänen lempivärejään. 15-vuotiaalle voi vielä olla kova paikka saada pinkki pyyhe, jos hän sattuukin olemaan joku teinigootti/hevari/mikälie-emo
-Lakanat, mutta sama juttu kuin pyyhkeessä.
-Muumimuki (aika monet nuoret naiset tykkäävät niistä)

miksei lahjakorttia? Rahaahan tuon ikäiset on vailla ja lahjakortilla varmistat ettei se mene viinaan ja tupakkaan.

Lahjakortti kampaajalle olisi varmasti mieluinen.

Mutta pakettiin voit laittaa vaikka kattilan. Ei arvosta sitä nyt, mutta kotoa pois muuttaessaan viimeistään.

Minun tyttö täyttää 14v ihan kohta. Eli uskoisin, että lahjakortti vaateliikkeeseen olisi kyllä hyvä, joulualesta saisi sitten kaikkea. Jos välttämättä paketti, joku hyvä hajuvesi, laadukas meikkipaletti, 4 leffalipun paketti, koru tms...

Miksi ei saisi olla lahjakortti?

Vaikea sanoa tuntematta lasta, mutta mun 14v. tyttö kyllä tykkäis jos sais jotain kauneudenhoitoon liittyvää... Siis meikinpuhdistusaineitta, vähän hienompaa suihkugeeliä.
Tai Nomination rannekkeeseen jonkun palan.
Leffaliput+popparilimu kupongit(vaik tämäkin tavallaan "Lahjakortti")
Ens vuoden seinäkalenterin lemppariaiheesta
Uuden tuliterän suoristimen (Vaikka vanhoja on kaks ;) )

Vaikean laitoit. Jos siis ei ole tiedossa yhtään mitään muuta kuin ikä, eikä ole edes nähnyt tyttöä (jos olisi edes joskus tavannut, siitä voisi jo päätellä vähän esimerkiksi vaatemakua, käyttääkö koruja tai hajuvettä jne.)

Tässä jotain ideoita mitä tuli mieleen:
- lakanasetti (valitsisin jonkun mustavalkoisen ja nuorekkaan)
- shampoo- ja hoitoainesetti, jotain vähän arvokkaampaa ja trendikkäämpää kuin joku marketin loreal, esimerkiksi Tigiä
- suihkugeeli ja vartalovoide tai jotain muuta ihonhoitoon liittyvää, kuten kuorinta tai huulivoide, esimerkiksi the body shopilta
- lapaset ja villasukat, näissä varmaan suosisin mustaa valkoisilla tai harmailla yksityiskohdilla tmv.
- joku uniikimpi heijastin, esim. ivana helsingillä on tosi ihana bambiheijastin :)
- muumimuki

Valitsisin noista varmaan pari juttua ja laittaisin lisäksi karkkia, jonkun sellaisen pussin/rasian jossa olisi paljon erilaisia tai keräisin itse erilaisia juttuja ja pakkaisin nätisti sellofaaniin tai johonkin joulupussiin, ja ehkä laittaisin vielä mukaan jotain edullista kuten nätti tuoksukynttilä tmv. :)

Eikö ole mahdollista kysyä yhtään tytöltä toiveita? Meillä on tykätty esim. kelttikoruista, netistä löytyy. Sieltäkin toki tytöllä oli omat korusuosikit. Paljon hopeisia koruja ja kohtuuhintaisia.

ite oon 15 ja vihaan pussilakana ja shampoo , pyyhe lahjoja . toivon itelle jonkun lämpimän villapaidan . jota voi pitää muuallakin ku kotona

Ketjun aloittaja ei tiedä mitään lahjan saajasta, kuten lempiväriä tai vaatekokoa, joten vaate on siksi vähän hankala lahjaidea. Olisiko sinulla ehdottaa jotain asiaa, josta sinä pitäisit ja kuvittelisit suurimman osan ystävistä ja luokkakavereistakin pitävän? Jotain sellaista, jota varten ei tarvitse tietää lahjan saajasta yksityiskohtaisia tietoja? :)

Mun 16-v. tyttö ei meikkaa, käyttää ihan perusshampoita ym., sille ei oo väliä, millaisissa pussilakanoissa se nukkuu tai mihin itsensä pyyhkii. Ei tosiaan olisi ns. varma nakki siis mikään kauneusjuttu välttämättä.

Oikeesti paras ehdotus kuitenkin on ollut se lahjakortti. Esim. finnkinon leffalipun tiedän olleen toivelistalla sekä mun tytöllä, että monella sen ystävällä että myös siskoni lapsilla. Suurin osa nuorista kun haluaa viettää aikaa kavereitten kanssa ja käydä leffassa. Lisäks vois ostaa esim. karkkia tms.

[QUOTE="hmm";25070189]body shopista saa jo iiihanan lahjapakkauksen kolmellakympillä. jotain uskomattoman ihanan tuoksuista vartalovoita, saippuaa, rasvaa yms. kukaan ei voi vastustaa.[/QUOTE]

paitsi mä. Käytän vain tyystin hajustamattomia ja hajuttomia.

MIKSI, ap, siltä teiniltä ei voi kysyä?

Meinaan kosmetiikka ei ole mikään varma nakki. Jospa teini onkin eläinaktivisti ja sä viet sille eläinkokeilla testattuja...

Miten olisi joku hyvä kirja. Jos kirja on saanut Nobelin, se on hyvä. Riittänee valikoimaksi.

[QUOTE="alkup.";25069890]Nii. Lahjan arvo on vaan määritelty, että korkeintaan 30e. Onko se liian pieni määrä lahjakorttiin..[/QUOTE]

Ei missään nimessä, ainakaan jos se on ihan "perusperheen" teini eikä mikään huippurikas. :)

Itse ainakin tykkäsin tosi paljon tuon ikäisenä kun sain just jotain 20 euron lahjakortteja H&M:lle, Suomalaiseen Kirjakauppaan tms, kun alemyynneistä sai sitten itse etsiä jotain sopivaa sillä.

Ymmärrän toki sen että lahjakortti tuntuu monesta varsin persoonattomalta ja tylsältä lahjalta mutta mitä ilmeisemmin et nyt lahjansaajaa juurikaan tunne, joten eipä siitä kovin henkilökohtaista saisikaan. ;)

Jos olet epävarma H&M:stä (perusteinit diggaa, mutta toisaalta löytyy paljon niitäkin jotka eivät siellä shoppaile) niin joku Sokos/Stockmann tai muu vastaava voisi toimia ihan hyvinkin.

[QUOTE="vieras";25070238]

Miten olisi joku hyvä kirja. Jos kirja on saanut Nobelin, se on hyvä. Riittänee valikoimaksi.[/QUOTE]

Toi nyt ei ainakaan ole varma nakki. Vaikka olisi kuinka saanut Nobelin, niin voi olla ettei tyttöä voisi vähempää kiinnostaa, ehkä hän ei tykkää lukemisesta tai hänellä on jo kyseinen kirja hyllyssään.

Mitään kirjoja/elokuvia/DVD-bokseja/levyjä en koskaan uskaltaisi viedä tietämättä toisen makua.

Yhteistyössä