mitä ootte säilönyt talveksi?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Yks pakastin on täynnä hilloja, toinen mustikoita, kolmas viinimarjoja, neljättä täytettään puolukoilla... Yks pakastin oottelee hirvenlihoja, entisiä on vielä syömättä. Ja joo, meillä on monta pakastinta tuolla landella... Ja kaikkit tyhjenee talven aikana. *minäkö marjaholisti*

vattuja, puolukoita, mustikoita, näitä sekä mustaa ja punasta soseina ja yms. Ja mehua olen tehnyt paljon edellä mainituista sekä karviaisista. Lisäksi pari sorsaa :D , mutta en mä niitä "säilöny" :saint: eikä ne taida ihan tähän kuulua B)
Mies menee vielä sieniä keräileeen...

Pakkasessa on mansikoita. Vadelmia noukitaan ehkä viikonloppuna. Mustikat tais nyt jäädä väliin ku ei löytyny. :( Voishan sitä vielä koittaa etsiä, mutta ei ne enää niin hyviä ole. Paprikaa pitäis varmaan ostaa ja pilkkoa pakkaseen, kun vielä suomalaista saa (tosin hinta on jo noussut).

Pakastettu on mustikoita, mansikoita ja vadelmia. Mehuksi on keitetty punaista ja mustaa viinimarjaa, vadelmamehua kans saatiin pari litraa :p Raparperia on pakastimessa kans ja hilloksi on keitelty kuningatarta, vadelmaa ja karviaista ja sit kesäkurpitsa-sitruunahilloa ja karviais-porkkanahilloa. Seuraavaksi kerätäänkin sit puolukoita ja myöhemmin karpaloita :p Ah, karpalokiisseliä. Tahtooo |O

Mansikoita vaan, ihan sellaisinaan eikä hillona. Olen kovin huono säilömään saati tekemään mitään muitakaan marttahenkisiä asioita, joten siitä oli hyvä aloittaa. Jos ensi vuonna tekisi jotain muutakin :)

Yhteistyössä