Mitä?!Onko Suomessa muka isoja hämähäkkejä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei sellasia kannata kattoa..siis huonehämpyn kuvia. hyi hitto!!kamalan näkönen, arvaa usklataako nukkua kuvan kattomisen jälkeen kun selkärangassaan tuntee miten se lähtee liikkeelle sielt sängyn pimeimmästä nurkasta ja tunkee karvaset jalkansa naamalle just ku oot nukahtamassa!! YYYYÄÄÄÄKKKK!!

[QUOTE="vieras";25630407]no suurin mitä mä olen nähnyt on rantahämähäkki.. sellanen minikokoinen tarantella tuli mieleen :([/QUOTE]

Rantahämähäkki on aika kaamee. Jestas kun törmäsin sellaiseen kävellessäni suolla. Aamukasteen aikaan sitten näin koko suon peittyvän seitteihin... Vähän kammo iski.
Siinä se on!!! Parikkalan el?imet - Rantahämähäkki

[QUOTE="vieras";25630407]no suurin mitä mä olen nähnyt on rantahämähäkki.. sellanen minikokoinen tarantella tuli mieleen :([/QUOTE]
Rantahämis on Suomen suurin hämähäkki, ainakin tällä hetkellä. Ilmastonmuutoshan voi tuoda vaikka mitä tullessaan :)

Kädessä pitämäni rantahämähäkki oli kämmeneni kokoinen, tarantella yletti ranteesta sormen päihin saakka. Eli suuri oli rantahämppiskin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25630427:
Meillä on! Se ilmaantuu välillä takan kylkeen. Nirhaisin jos ehtisin!

Apua!!!!! Siis minkäkokoinen tämä SISÄLLÄ asuva hämähäkki on? Missä päin asutte, siis jossain rannikolla tms?

Miten voi olla että mä olen elänyt 33 vuotta ja ollut onnellisen tietämätön siitä että Suomessa elää ISOJA hämähäkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25630427:
Meillä on! Se ilmaantuu välillä takan kylkeen. Nirhaisin jos ehtisin!

Älä nirhaa! Se syö kaikki muut ällöt pikkuelukat ja on ihan harmiton. Siitä on hyötyä.

(Joo, en kyllä itekään tykkää hämähäkeistä. Että veisin varmaan ulos jo moisen löytäisin, joka on etenkin näillä keleillä sama kun tappaisin. Tekopyhää, tiedän.)

[QUOTE="vieras";25630489]Asuttiin vanhassa ok-talossa ja siellä oli järjetön huonehämppypopulaatio. Suurin näkemäni 2 euron kolikon kokoinen.[/QUOTE]

Ei noikaan mitään kivoja ole, mutta tarkoitin ISOJA hämähäkkejä, siis sellaisia kämmenen kokoisia karvaisia. YÄKS!

Ja näitä siis voi asua Suomessa talojen sisällä?! Mihin mä sitten voin muuttaa ettei törmää hämähäkkeihin. Pohjois-navalle? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Näinon;25630505:
Älä nirhaa! Se syö kaikki muut ällöt pikkuelukat ja on ihan harmiton. Siitä on hyötyä.

(Joo, en kyllä itekään tykkää hämähäkeistä. Että veisin varmaan ulos jo moisen löytäisin, joka on etenkin näillä keleillä sama kun tappaisin. Tekopyhää, tiedän.)

En ole tuo kirjoittaja, mutta siis kestän kaikki muut ötökät, mutta nuo isot hämähäkit aiheuttavat mulle paniikkihäiriön. Ei kivaa :(

[QUOTE="vieras";25630529]Suurin lukki mikä on sisällä pyörinyt oli n 10 cm kokoinen[/QUOTE]

Noi lukitkaan ei ole mitään pahoja, vaan just samankoiset kuin lukit mutta isolla kropalla ja paksuilla karvaisilla jaloilla olevat. Voi yöks!

Hehe. Onneksi meillä ei täällä ole noita teidän kymmensenttisiä ja kämmenen kokoisia suurpetojanne :DD
Mutta aika ällöjä mulla on, sellaisia paksujalkaisia ja karvaisia, usean sentin mittaisia, jotka juoksevat aivan tajuttoman nopeaa. Joskus ilmestyy jostain pimennosta, ja kiemaisee mutkan keskilattialla ja häipyy takaisin varjoihin ja hirrenrakosiin niin nopeasti, että välillä miettii, että näinkö tosiaan oikein..

[QUOTE="mää";25631813]Hehe. Onneksi meillä ei täällä ole noita teidän kymmensenttisiä ja kämmenen kokoisia suurpetojanne :DD
Mutta aika ällöjä mulla on, sellaisia paksujalkaisia ja karvaisia, usean sentin mittaisia, jotka juoksevat aivan tajuttoman nopeaa. Joskus ilmestyy jostain pimennosta, ja kiemaisee mutkan keskilattialla ja häipyy takaisin varjoihin ja hirrenrakosiin niin nopeasti, että välillä miettii, että näinkö tosiaan oikein..[/QUOTE]

Ruskojuoksiainen?
Ruskojuoksiainen – Wikipedia
Näitä on meillä kesällä...

Apua!!!!! Siis minkäkokoinen tämä SISÄLLÄ asuva hämähäkki on? Missä päin asutte, siis jossain rannikolla tms?

Miten voi olla että mä olen elänyt 33 vuotta ja ollut onnellisen tietämätön siitä että Suomessa elää ISOJA hämähäkkejä?

No ei tuo ole kuin ehkä 5cm mutta paksukinttuinen, ikäänkuin minitaantella. Luojan kiitos ei usein ilmiinny vaikka asuu täällä ilmeisen vakituisesti. Ja en nirhaa. Ulkoistan tarvittaessa sen homman imurille :E
Aika lähellä merta asutaan mutta ei nyt ihan rannalla. Pihalla oon joskus nähnyt myös ihan käsittämättömän isoja hämiksiä. Noi on kyllä vikkeliä menemään piiloon että ei niitä sikäli tartte usein säikkyä. Vanhassa talossa löytyy asuinpaikkoja.

[QUOTE="vieras";25631852]Ruskojuoksiainen?
Ruskojuoksiainen – Wikipedia
Näitä on meillä kesällä...[/QUOTE]

ei, kyllä nää on ihan hämähäkkejä kuitenki. Juokseeko tollanenkin otus sitten todella nopeasti?
Mä luulen että nämä mun pikakiitäjät on niitä samoja, jotka joskus jäävät jumiin johonkin pesualtaaseen, kun eivät pääse kiipeämään ylös sitä liukasta seinämää.

täst huone hämppiksest oli jossain lehes juttuukin,oisko ollu länskäris.kullemma jos epäilee yöllisiä puremia ni kandee siirtää sänkyä ja kattella onko pimeimmässä nurkassa pesä hämppiksineen.ne liikkuu vaan pimeeseen aikaan ja päivällä ne on jossain pimees nurkas.yleensä pimeimmäs sängyn alla olevas nurkas.sillon ku kuulin täst ni oli muuten tiukkaa nukkuu....

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;25631914:
täst huone hämppiksest oli jossain lehes juttuukin,oisko ollu länskäris.kullemma jos epäilee yöllisiä puremia ni kandee siirtää sänkyä ja kattella onko pimeimmässä nurkassa pesä hämppiksineen.ne liikkuu vaan pimeeseen aikaan ja päivällä ne on jossain pimees nurkas.yleensä pimeimmäs sängyn alla olevas nurkas.sillon ku kuulin täst ni oli muuten tiukkaa nukkuu....

RS: Hy
olisko ollut tää juttu kuitenkin: "hyönteistutkija Juhani Itämies varoittaa nukkujia palloristihämähäkistä"

Vähän OT, mutta lutikka iskee myös yöllä piilostaan esim. tapetin takaa, ja puremista jää jälkiä kun imee verta ihmisestä. Että ei välttämättä ole se hämähäkki kuitenkaan.

[QUOTE="mää";25631987]RS: Hy
olisko ollut tää juttu kuitenkin: "hyönteistutkija Juhani Itämies varoittaa nukkujia palloristihämähäkistä"[/QUOTE]

taitaapi olla just tää,mut eri lehdestä vaan luettu. oli kyl vaikee nukkuu ku luki tän jutun,mun mielest meijän paikallis lehes oli yksityiskohtasemmin kirjotettu.hyyyi :(

[QUOTE="mää";25631884]ei, kyllä nää on ihan hämähäkkejä kuitenki. Juokseeko tollanenkin otus sitten todella nopeasti?
Mä luulen että nämä mun pikakiitäjät on niitä samoja, jotka joskus jäävät jumiin johonkin pesualtaaseen, kun eivät pääse kiipeämään ylös sitä liukasta seinämää.[/QUOTE]

Ruskojuoksiaiset menee lujaa. Mutta noita mitä on kylppäreissä luulisin sokeritoukiksi. Osa on tummia ja osa ihan valkoisia ja ne tummat todella isoja. Ja lujaa mennään jos paikalle satun.

Yhteistyössä