Mitä on romantiikka?

Tällainen tuli tässä mieleeni. :D Ihan sattumalta. :saint: Mitä mielestäsi on romantiikka, miten määrittelet romanttisen ihmisen? Pitääkö kumppanisi olla romanttinen? MItä ovat romanttiset teot? :D Nää on varmaan eri ihmisille eri asioita kuitenkin. :xmas:

vieras
Kynttiläillallisista en välitä, en myöskään kukista. Mulla ja mun miehellä lienee jokseenkin "erikoinen" kuva romantiikasta,ainakin muiden mielestä. Mutta siksi kai me yhdessä ollaankin, samanlaisia ihmisiä kun ollaan. Kaipa sekin jonkinlaista romantiikkaa on, kun pystymme oikeastaan lukemaan toistemme ajatukset.:D Ja ne pienet hellyydenosoitukset joka päivä.:)

Rukoilijasirkka
Keittiönoita sanoi hienosti.

Romantiikka voi olla myös kaikkea sellaista, jonka jälkeenpäin muistaa... Vaikka se, kun ajetaan johonkin, mistä tähdet näkyvät hyvin ja odotetaan tähdenlentoa. Tai ollaan asemalla sylikkäin, koska on pakkanen. Tai se kun sataa ja mies kantaa minut lätäköiden yli. Tai kun saa kukkalähetyksen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Romantiikka voi olla myös kaikkea sellaista, jonka jälkeenpäin muistaa... Vaikka se, kun ajetaan johonkin, mistä tähdet näkyvät hyvin ja odotetaan tähdenlentoa. Tai ollaan asemalla sylikkäin, koska on pakkanen. Tai se kun sataa ja mies kantaa minut lätäköiden yli. Tai kun saa kukkalähetyksen.
Me käytiin mieheni kanssa toissatalvena pakkasilla merenrannalla ihastelemassa tähtiä. Istuin hänen sylissään, kaljaa oli eväänä ja itsetehtyjä lättyjä.:D Tuskin kuulostaa kovin romanttiselta, mutta oli se aika ihanaa silloin.:D

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Me käytiin mieheni kanssa toissatalvena pakkasilla merenrannalla ihastelemassa tähtiä. Istuin hänen sylissään, kaljaa oli eväänä ja itsetehtyjä lättyjä.:D Tuskin kuulostaa kovin romanttiselta, mutta oli se aika ihanaa silloin.:D
Mun mielestä kuulostaa, erittäin.

Me alettiin miehen kanssa seurustella 16 vuotiaina, koska oli talvi ja pakkanen ja olimme menossa junalla, mutta myöhästyttiin ja jouduttiin odottamaan tosi kauan. Tuli niin kylmä, että oli pakko istua sylikkäin ja lämmitellä käsiä toisen iholla. Tai me alettiin siitä viikon päästä seurustella sitten.

vieras

Mun mielestä kuulostaa, erittäin.

Me alettiin miehen kanssa seurustella 16 vuotiaina, koska oli talvi ja pakkanen ja olimme menossa junalla, mutta myöhästyttiin ja jouduttiin odottamaan tosi kauan. Tuli niin kylmä, että oli pakko istua sylikkäin ja lämmitellä käsiä toisen iholla. Tai me alettiin siitä viikon päästä seurustella sitten.
:heart:

Mulle tulee paljon ihania muistoja mieleen aina kun kuulee jonkun tietyn biisin. Kuunneltiin paljon Leeviä, Topi Sorsakoskea, Dave Lindholmia jne. Meidän suhteen alku oli aika viinapainotteista, yhteisten kavereiden kautta tutustuttiin, kunnes aloimme viettää aikaa enemmän yhdessä ihan selvinpäin.:D Kumpikin kaipasi jonkinlaista hellyyttä ja huolenpitoa, minä kaipasin miestä joka osaa pitää minua hyvänä ja mieheni kaipasi naista joka osaa pitää häntä hyvänä. Siitä se sitten lähti, pois en enää tuota vaihtaisi. :heart: Vaikka ikinä en olisi uskonut, että tuo on se "mun ihminen", mutta niin kai se yleensä meneekin.:D

En tiedä mut jostain syystä romanttiikka on aina jotenkin etonut mua... siis varsinkin jos se meen yli imeläksi.
Sulle on sitten hyvin tarjolla kelpaavia ottajia? :LOL:

Jos huhut yhtään pitävät paikkansa, niin varsin suurin osa miehistä on sellaisia, jotka mieluiten vain tyhjentäisivät pussit, kääntäisivät kylkeä ja sitten tuhdin pieraisun jälkeen kävisivät suoraan nukkumaan.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Ikiteinix:
En tiedä mut jostain syystä romanttiikka on aina jotenkin etonut mua... siis varsinkin jos se meen yli imeläksi.

Jos huhut yhtään pitävät paikkansa, niin varsin suurin osa miehistä on sellaisia, jotka mieluiten vain tyhjentäisivät pussit, kääntäisivät kylkeä ja sitten tuhdin pieraisun jälkeen kävisivät suoraan nukkumaan.
Häh? En usko tuommoiseen.

vieras

Hmm.. en tajunnut kysymystä. Siis romanttiset elokuvat on ällöttäviä samoin, romanttinen kirjallisuus. Liiallinen sössötys ja söpöstely esim. ällöttää brittiläisten kirjekavereiden tapa flirttailla.. "will u be my princess etc.." Semmonen sopiva määrä romanttiikka on ok, en mä nyt sentään ihan robotti ole =)

vieras

Näin minäkin olen kuullut, omani kanssa kyllä aina nukahdetaan sylikkäin hellittelyiden jälkeen. Jos siis olemme sattuneet paneskelemaan juuri ennen nukkumaanmenoa.:D

Non compos mentis
Romantiikka on tyylisuunta. Suuntaus vaikutti/vaikuttaa mm. taiteessa ja ajattelussa.

Tähän esimerkkinä lordi George Gordon Byronin runo "Sanotaan, toivoss' onni on":

Sanotaan, toivoss onni on;
mut menneisiin taas lempi vaipuu:
se kiintyy riemuin muistohon,
ja ensi tunteet viimeks haipuu.

Mit ihannoimaan muisto jää,
se muinoin oli toivon tuomaa;
sen muisto kalliiks pyhittää,
vaikk' kadonneen jo toivon huomaa.

On tyhjää kaikki, harhaa vaan:
tulevat pettää, kaukaa väikkyin;
et menneitäs saa palaamaan,
ja nykypäivääs katsot säikkyin!

Mä rakastan romantiikkaa...ja kaikista ihanimpia on ne pienet asiat jotka tekee arjesta mukavaa ja joista huomaat toisen ajatelleen sinua silloinkin kun et ole paikalla. Pienetkin eleet tekee iloiseksi, esim mieheni oli todella iloinen kun olin siivotessa vaihtanut suihkussa hänen pesusienensä, eli todella pieni asia että sen lisäksi että heitän vanhan sienen roskiin laitan samalle paikalle uuden tilalle.
Suihkun peiliin on tullut joskus piirrettyä sormella sydän kun peili on ollut huurussa ja kun mies on käynyt suihkussa ja peili on mennyt huuruun mies näki sydämen.

Totta kai myös kukat, pienet lahjat, kynttilä illalliset yms on ihania, mutta ikävä kyllä niihin ei ole niin usein mahdollisuutta, joten mä yritän parhaani mukaan viljellä arkiromantiikkaa läpi vuoden.

Yhteistyössä