Mitä on isänmaallisuus?

  • Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti
Kiin
Miten se teidän perheessä näkyy?

Mie olen kiinnostunut muinaissuomalaisuudesta ja muinaissuomalaisesta uskosta, suomalaisuuden juurista, ennenkuin koko valtiota oli edes olemassa. Olen tästä perinteestä ylpeä.

Tuli vaan mieleen tuosta Suomileijonapaita- ketjusta, kun siellä sai sellasen käsityksen, että jos pitää ko. paitoja mauttomina, on suurinpiirtein maanpetturi...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Tuli vaan mieleen tuosta Suomileijonapaita- ketjusta, kun siellä sai sellasen käsityksen, että jos pitää ko. paitoja mauttomina, on suurinpiirtein maanpetturi...
Älä nyt puhu pas*aa. Se räkytyshän alkoi siitä, että leijonapaitaa käyttäviä leimattiin mauttomiksi, white trashiksi, skineiksi ja rasisteiksi.
 
Kiin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Tuli vaan mieleen tuosta Suomileijonapaita- ketjusta, kun siellä sai sellasen käsityksen, että jos pitää ko. paitoja mauttomina, on suurinpiirtein maanpetturi...
Älä nyt puhu pas*aa. Se räkytyshän alkoi siitä, että leijonapaitaa käyttäviä leimattiin mauttomiksi, white trashiksi, skineiksi ja rasisteiksi.
Ei jaksa enää jatka...

 
olen rajaseudulta ja perheessäni on pienestä pitäen puhuttu sodasta, ryssistä, toinen ukko osallistui sotaan, toinen oli liian nuori ja oli evakko. olen siinä mielesää isänmaallinen, että vaalin veteraanien muistoa ja käytän suomalaisia tuotteita siinä määrin missä pystyn, opetan lapsilleni miten hienoa on asua ja elää suomessa, missä metsä on vihreää, järvet puhtaita ja 4 vuodenaikaa, missä jokaisella meistä on oikeuksia! ikävää vaan että suomea myydään ulkomaalaisille koko ajan.

ja kyllä. meiltä löytyy suomileijona-tuotteita, karjalanvaakuna, rautaristejä yms. en silti pidä sitä mauttomuutena vaan sitä, että olen suomalainen. ikävää että teini-amis kebabin potkijat ovat sen symbolin pilanneet. koska mielestäni ei ole isänmaallisuutta polttaa kebab-ravintoloita tms.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
olen rajaseudulta ja perheessäni on pienestä pitäen puhuttu sodasta, ryssistä, toinen ukko osallistui sotaan, toinen oli liian nuori ja oli evakko. olen siinä mielesää isänmaallinen, että vaalin veteraanien muistoa ja käytän suomalaisia tuotteita siinä määrin missä pystyn, opetan lapsilleni miten hienoa on asua ja elää suomessa, missä metsä on vihreää, järvet puhtaita ja 4 vuodenaikaa, missä jokaisella meistä on oikeuksia! ikävää vaan että suomea myydään ulkomaalaisille koko ajan.

ja kyllä. meiltä löytyy suomileijona-tuotteita, karjalanvaakuna, rautaristejä yms. en silti pidä sitä mauttomuutena vaan sitä, että olen suomalainen. ikävää että teini-amis kebabin potkijat ovat sen symbolin pilanneet. koska mielestäni ei ole isänmaallisuutta polttaa kebab-ravintoloita tms.
Kun symboli on kerran pilattu rasismin leimalla, sitä on tosi vaikea enää puhdistaa. Katselin taannoin Saimaa-ilmiötä, ja siinähän on se Suomen lipun väreillä maalattu kitara. Olisipa se hienoa, jos Suomen lipusta tulisi nykyään rock mieleen ennemmin kuin rasismi. Vähän niin kuin Englannin lipusta tulee aina mieleen punk.
 
BootyPeppi
Minulle se merkitsee isieni maata, kuumaa hiekkaa varpaiden välissä, meren tuoksua, puheensorinaa...se merkitsee muurin rukouksia, kippaa ja bat miswá/bar miswá, se merkitsee jykevää kalliota niinkuin bet kenéset.
 
åosdnv
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Olisipa se hienoa, jos Suomen lipusta tulisi nykyään rock mieleen ennemmin kuin rasismi. Vähän niin kuin Englannin lipusta tulee aina mieleen punk.
Suomessa ei ole käytetty lipun kuvaa muussa kuin rasistisessa yhteydessä. Ei ainakaan tule itselleni mieleen.
 

Yhteistyössä