Mitä olette tehneet napakorulle?

Kysyin alkuraskaudessa neuvolassa, että mithän tuolle korulle pitäisi tehdä. En ole irroittanut korua sitten vuoden -95 jälkeen, putsaillut vain. Joten pelottaa, että siihen iskee jokin tulehdus jos lähden irroittelemaan. Reikä voi kuulemma umpeutua parissa tunnissa...

Neuvolassa ei osattu sanoa yhtään mitään. Mitä olette tehneet ja miten on toiminut loppuraskaudessa?

Amodini 23+1
 
Mulla oli napakoru v.99 esikoisen raskausaikana ja poistin sen aivan liian myöhään, muistaakseni joskus rv 18. Arpi ei kerennyt koskaan mennä umpeen ja parantua kunnolla vatsanahan venymisen takia ja napaan jäi kaksi reiän jälkeä ikuisiksi ajoiksi. Korua en koskaan laittanut takasin.
Nyt odotan kolmatta lasta ja vieläkin reiät tulee rumannäköisesti esille kun vatsa on iso ja arpien kohta kutiaa.
Silloin kun vatsa on ns. timmissä, heh lue normaalissa tilassa reiät jäävät piiloon navan sisään eikä ole rumat.
 
Esikoista odottaessa taisin ottaa pois rv12, takas laitoin jonkin verran synnytyksen jälkeen. Eikä mennyt umpeen kertaakaan.(enkä käyttänyt korua kertaakaan paikalla)
Toisen kohdalla nyt en vielä osaa sanoa että koska luovun tästä korusta :)
 
Mä taisin ottaa napiksen pois esikosen aikaan joskus rv 30 tai sen jälkeen, eikä mennyt umpeen. (mulla ei napa pullahtanut kokonaan ulos koko raskauden aikana) Nyt rv 15+ ja edelleen on navassa.
 
Kakkosta odottaessa otin korun pois aivan alkuraskaudesta rv8(?) ja reikä meni umpeen. Kävin silloin liikkeessä laitattamassa korun uudelleen. Nyt tässä raskaudessa otin korun myös pois jo alkuvaiheessa ja käyn taas laitattamassa muutamien kuukausien päästä korun takaisin, olettaen että taas on puoliksi reikä ummessa. Loppu raskaudesta reiät olivat ihan venyneet :D
 
Mulla ollut napakoru 7 vuotta mutta otin pois rv5 kun siskolle kävin samoin kuin Porschelle eli ei ottanut heti pois ja loppuraskaudessa ne korun kaksi reikää oli tosi pahannäköiset. Iho ei ehtinyt umpeutua niin ne lähtivät vähän niinkuin repeämään. Mulla ei oo kyllä silti reikä ummessa ja laitan varmaan raskauden jälkeen takaisin jos menee. Nyt mennään kuitenkin vasta 19+1.
 
Mulla oli ollut napakoru 10 vuotta paikoillaan, mutta rakenneultraa varten se pyydettiin ottamaan pois, joten pihdeillä brutaalisti leikattiin koru irti rv 20+. Ihan pienet "reiät" jäi muistoksi navan kohdalle, mutta ei siis mitään arpia ja umpeutuikin tosi nopeasti.
 
viime joulukuussa,eli ei oo mulla ollu viä vuottakaan. En oo ajatellu ees ottavani pois,ellei ihan pakko oo.Mulla ei oo ikinä napa pullahtanu raskausaikana(3 raskautta takana) joten jos muuten hyvin menee niin poistan vain synnytyksen ajaksi. Ooon hankkinu sellasen joustavan korun ja vaihdan jos tarvii.Nyt rv 25+5

 
Mä otin napakorun pois joskus viikolla 20 esikoista odottaessa... 2 Karmasevaa reikää jäi ja reikä oli mennyt umpeen, enkä saanut sitä enää takaisin. Nyt tässä raskaudessa reiät inhottavasti suurentunut ja venynyt ja 2 suurta reikää mollottaa... :( Ei kiva, ei! Normaalioloissa ne reiät on niin pieniä, ettei niitä näy...
 
Otin korun pois joskus 32. viikolla (?). Myöhään joka tapauksessa, onhan tossa vähän jälkeä ja noi reiät on levinnyt hieman. Mutta ei haittaa, ei ole mistään lävistyksestä reiät kokonaan kadonneet!

Mun mielestä napakoru ei mene edes kovin helposti umpeen, tämäkin kai tapauskohtaista. Itsellä on ollut koru poissa joskus ihan muuten vaan pitkiäkin aikoja, esim. vuoden, eikä koskaan ole umpeutunut.
 
Mä otin korun pois viikolla 12. Voi mahan kasvaessa revetä koko reikä, mutta oon kuullut myös et on pidetty koko raskauden ja ei oo tullut mitään. Mul oli napakoru 7 voitta en olisi millään raskinut ottaa sitä pois kun se oli osa mua, mutta parempi näin ei ainakaan tullut mitään ja pian saan vaavin syliin. Kokeilen raskauden jälkeen saisinko korun vielä paikoille vai onko mennyt umpeen.
 

Yhteistyössä