Mitä olette tehneet kirsikoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Säilötyt kirsikat

Ainekset
1 1/2 l kirsikoita
2 laakerinlehteä

Mausteliemi
3 dl viinietikkaa
3 dl sokeria
5 kokonaista maustepippuria
5 mausteneilikkaa

1. Huuhdo kirsikat ja pane ne kuumiin, puhtaisiin tölkkeihin. Lisää laakerinlehdet.

2. Kiehauta mausteliemen ainekset ja kaada mausteliemi kirsikoiden päälle. Sulje tölkit.

3. Anna maustua kylmässä 2-3 viikkoa ennen tarjoamista. Säilytä kylmässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Säilötyt kirsikat

Ainekset
1 1/2 l kirsikoita
2 laakerinlehteä

Mausteliemi
3 dl viinietikkaa
3 dl sokeria
5 kokonaista maustepippuria
5 mausteneilikkaa

1. Huuhdo kirsikat ja pane ne kuumiin, puhtaisiin tölkkeihin. Lisää laakerinlehdet.

2. Kiehauta mausteliemen ainekset ja kaada mausteliemi kirsikoiden päälle. Sulje tölkit.

3. Anna maustua kylmässä 2-3 viikkoa ennen tarjoamista. Säilytä kylmässä.

Millaisia noista kirsikoista tulee? Siis maultaan? Onko makeita? Mihin niitä voi käyttää?

Niistä tulee hyvää likööriä. 1 osa marjoja, 1 osa kirkasta, 1 osa sokeria. Laitat kaikki sellaisenaan lasipurkkiin tms ja annat olla pari kuukautta. Alussa purkkia on hyvä käännellä niin sokeri sulaa tasaisesti. Siivilöi, pullota ja anna vaikka joululahjaksi. Muita hyviä käyttökohteita on kiisseli ja piirakka. Ja tietysti moni tuttu on varmaan kiinnostunut marjoista, mukavia tuliaisena.

Silloin joskus kun niitä tuli sen verran että jotain sai aikaiseksi niin ihan vaan otin kivet pois ja hillosokerilla ohjeen mukaan hilloksi. Ilmeisen hyvää kun ei jäänyt purkit pitkäksi aikaa pyörimään. :D

mä oon laittanu ne joista lähtee vetämällä siemen pois niin kokonaisina ja tehny niistä piirakan jossa ne laitetaan esipaistetun pohjan päälle ja ja siihen päälle tuli sokerimunavaahtoa.ja takas uuniin.
sit oon soseuttanu ja sokeroinu tarpeen mukaan...menee jätskin päälle yms..

Yhteistyössä