Mitä olette mieltä lasten kuvista teetetyistä joulukorteista?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jotkut teettää joka ikinen joulu kortit lasten tonttukuvista. Kaikki ei laita edes tonttulakkeja, vaan sellaisiakin kortteja on meille tullut, missä lapset istuu arkivaatteissaan sohvalla. Ymmärrän, että lähipiiriä kiinnostaa lasten kuvat, mutta kun niitä kortteja lähetellään kaikille kummikaimoille. Mua ei kyllä lähes vieraiden lasten kuvat jaksa kiinnostaa. Varsinkaan, jos kortti ei ole yhtään jouluinen. Omista lapsista on teetetty tasan kaksi kertaa, molempien ensimmäisenä jouluna ja jatkossa lähipiiri saa muuten jouluisia valokuvia ja ne kumminkaimat ihan tavalliset kortit.

Noo, minusta on ihan kiva saada niitä lapsitonttu-kortteja. Omista ipanoista lähetetään kuvia vain niille sukulaisille, jotka asuvat niin kaukana, etteivät näe muksuja kovin usein. Emme siis laita jokaiselle mukulakorttia. Mutta en pidä pahana, jos ja kun niitä meidän laatikkoon tipahtelee. :)

omasta muksusta ei olla teetetty kertaakaan, enkä varmaankaan teetä... Mieluusti askartelen kivoja kortteja...saa ne sukulaiset muutenkin silloin tällöin ja pyytäessään muksustamme kuvia, ni ei sitä nyt enää joulukorttiin siitä kuvaa jaksa laittaa...

No minua taas ei vois vähemmän kiinnostaa sellaiset tiimarista ostetut tusinakortit, joita samanlaisia tulee vähintään viisi. Mielummin katson toisten muksuja. Tosin en hypi kyllä riemusta, jos on jonkun puolitutun lähettämä.

Musta on kiva saada sellaisia muksutonttu-kortteja. Ja siis nimenomaan niin että on tonttulakit ja jouluun sopivat vaatteet, eikä mitään arkisia kuvia.

Mutta jos itse teettäisin niitä niin lähettäisin sellaiset vain lähimmille. Muille sitten tavalliset kortit.

Ei oo koskaan teetetty omista lapsista eikä teetetäkään.
En tykkää niistä yhtään, onneksi niitä ei montaa tulekaan.

Mä heitän normit joulukortit kuitenkin pois, mutta en jotenkin kehtaa niitä kuva juttuja heittää...mutta eihän niitä kaikenikää voi säilöäkään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Inhorealisti:
No minua taas ei vois vähemmän kiinnostaa sellaiset tiimarista ostetut tusinakortit, joita samanlaisia tulee vähintään viisi. Mielummin katson toisten muksuja. Tosin en hypi kyllä riemusta, jos on jonkun puolitutun lähettämä.
No, meille on just tullut sellaisten puolituttujen kortteja. Muksuja edes ikinä livenä nähnyt, eikä kyllä jaksa kiinnostaa. Kortteja on yleensä pakko teettää tietty minimimäärä ja se vastaa jo sitä koko määrää mitä meidän perhe ylipäänsä lähettää kortteja. Ne kaukaiset lapsettomat sukulaistädit eivät takuulla halua joka vuosi nähdä meidän lasten kuvaa, joten ei teetetä sen takia. Jos kortteja vois tehdä muutaman, niin ehkä isovanhemmille ja muille läheisille vois lähettää, mut ei koko suvulle.

No, minusta ne askarteluntekeleet ovat useimmiten aika heikkoja esityksiä enkä ymmärrä miksi itse tehty on itseisarvo, jos on huonosti tehty.
Kaupan kortit on kaupan kortteja, niissä on mitättömiä ja nättejä.

Lapsesta tehdyssä näen kumminkin jonkunlaisen henkilökohtaisen panoksen, vaikka tosi on, että en erityisesti välitä vieraiden mukuloista, elleivät ole mukavia ihmisiä.

Eli meidän joulukortti on omasta lapsesta, koska hän on erityisen erityinen ihminen. B)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
No, minusta ne askarteluntekeleet ovat useimmiten aika heikkoja esityksiä enkä ymmärrä miksi itse tehty on itseisarvo, jos on huonosti tehty.

Lapsesta tehdyssä näen kumminkin jonkunlaisen henkilökohtaisen panoksen, vaikka tosi on, että en erityisesti välitä vieraiden mukuloista, elleivät ole mukavia ihmisiä.

Eli meidän joulukortti on omasta lapsesta, koska hän on erityisen erityinen ihminen. B)

Et itse erityisesti välitä vieraiden lasten kuvista, mutta kuitenkin itse lähetät kaikille oman lapsesi kuvan? Oletatko, että kaikki vieraat tykkäävät sinun lapsestasi, jos et itsekään muiden lapsista?

on tehty lasten kuvista kortteja ja on tehty itse kortteja ja lapset on tehneet. harvemmin turvaudutaan tiimaritusinakortteihin (vai mikä se termi oli) mutta joskus niitäkin jos aikaa ei ole muuhun ollut eikä budjetti ole sallinut kaikille kalliita hyväntekeväisyys yms kortteja.
Minä en lähetä tuntemattomille kortteja enkä tuntemattomilta saa eli oletan heidän tietävän että meillä on lapset ja me tiedetään heillä olevan lapset. Ja silloin onkin kiva nähdä miltä ne muksut nyt näyttää tonttulakilla tai ilman jos ei ole vuoteen vaikka nähnytkään tai perheen pienimmäistä vielä ollenkaan.

Itse olen tosiaan tehnyt joka vuosi lapsista kortit.
En lähettele puoli tutuille kortteja vaan ihan läheisille ihmisilleni ja he tykkäävät niistä. Jotkut ei näe lapsiamme kovin usein ison välimatkan takia ja ovat sanoneet että on mukavaa kun saa joka joulu kortin lasten kuvista. :)

vaikka tosi on, että en erityisesti välitä vieraiden mukuloista, elleivät ole mukavia ihmisiä.

Mun mielestä tuossa on jokin erittäin huvittava ristiriita :LOL: ...sorry..

rapu
Meille tuo lapsi on sen verta spesiaali, että toistaiseksi on aina lähemmille sukulaisille tehty hänestä kuvakortti. Jouluaiheinen.
Mutta muille lähetän tavalliset kortit.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Itse olen tosiaan tehnyt joka vuosi lapsista kortit.
En lähettele puoli tutuille kortteja vaan ihan läheisille ihmisilleni ja he tykkäävät niistä. Jotkut ei näe lapsiamme kovin usein ison välimatkan takia ja ovat sanoneet että on mukavaa kun saa joka joulu kortin lasten kuvista. :)
No meillä on sellaisia "pakollisia sukulaisia", joille ei kehtaa olla lähettämättä korttia, kun sieltä kuitenkin tulee. Nähdään ehkä kerran vuodessa, eikä niitä jaksa kiinnostaa meidän lapset, jotka on heille ihan vieraita.

ei kyllä lähetetä kortteja vaan tavasta kellekään ns. puolitutuille. Ja uskon, että ne ihmiset, joille lähetetään, ilahtuu minlälaisesta kortista vaan :saint: Mutta me kyllä tehdään niin, että askarrellaan/ostetaan kortti ja laitetaan sitten valikoidusti osalle mukaan erikseen kuvia neidistämme. Tänä vuonna lavastettiin oikein kivoja tonttukuvia ja niitä meni isovanhemmille, enolle, sedälle ja kummeille. Muut saa "vaan" kortin.

Minusta noita kortteja on kuitenkin kiva saada! Yleensä niihin kuitenkin valitaan söpöjä ja hauskoja otoksia, jotka saa hymyn huulille. Oli ne lapset sitten parhaan kaverin tai kauemman sukulaisen.

No jokainen tehköön tavallaan. Itse en lähettelisi omien lasteni kuvilla varustettuja kortteja, ainoastaan isovanhemmille ja kummeille voisin sellaiset hätätapauksessa antaa. Muita tuskin vähempää kiinnostaa katsella noita herranterttuja piironkinsa päällä, tai mihin ikinä saamansa joulutervehdykset asettavatkaan :D .

vieras
Me ollaan aikasemmin teetetty lapsista kuviat joulukorttiin.Mut nyt en saanu niin hyvää kuvaa että olisin voinu teettää. Ei tahto nu neljää vilkasta mukulaa saada pysymään samassa kuvassa ;)
Tiedän et meidän sukulaiset odottaa niitä kuvia,mut tuotan heille nyt pettymyksen.

rv23
No minä olen lähettänyt joka vuosi esikoisen syntymän jälkeen. Ennen esikoista lähetin kahtena vuonna koirastakin.

Joka vuosi näen ison vaivan kuvien suhteen eli ei ole mitään "arkivaatteissa sohvalla" -kuvia. Mies on vieläpä kuvankäsittelijä, joten kuvia on myös käsitelty toisinaan jollakin tapaa. Esim. viime vuonna lapsista oli otettu kuvat erikseen ja yhdistetty samaan korttiin ja taustalle vielä pienesti edellisvuonna otettua joulukuusta näkyviin.

Tänä vuonna otin lumisateessa hankien keskellä lapsista kuvat. Eka kerta, kun ei tonttuvaatteita vaan molemmilla sellaiset tinttu-lakit päässään ja makaavat lumisen männyn alla. Sellainen eläinten joulu -aihe tavallaan siis. Minusta tuli aivan mahtavia kuvia ja mies vielä muokkaa niitä hiukan lisää, huomenna lähetetään tilaus menemään.

Joskus olen askarrellut korttien kannet ja sisäsivulle kiinnitetty sitten tuo kuva.

Tiimari-kortit on tylsiä ja itse askarrellut noloja, jos puolet askartelumateriaalista pitää kertä kirjekuoren pohjalta ja miettiä että mihin tämä tähti piti olla liimattu..... :DDD Niitäkin joka vuosi putkahtaa. Itse askarreltuja upeitakin joskus tulee.

Muiden lasten kuvista tykkään, vaikka ois vieraampiakin. Tykkään nähdä muiden lapsista otettuja kuvia ja lisäksi valokuvauksesta kiinnostuneena kiinnostaa muiden ideat ja toteutuksetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Et itse erityisesti välitä vieraiden lasten kuvista, mutta kuitenkin itse lähetät kaikille oman lapsesi kuvan? Oletatko, että kaikki vieraat tykkäävät sinun lapsestasi, jos et itsekään muiden lapsista?
En oleta. Tämä on kyllä luettavissa tekstini sävystä + rillihymiöstä.

Mä tykkään niistä korteista, plussaa toki on jos on myös joulunen kuva lapsista! Ja mä en ees saa kortteja niin "kaukaisilta" tuttavilta, joiden lasten kuvat ei mua kiinnostas! Eli kortteja lähetellään puolin ja toisin vain ystävien kesken, ja aina on kiva nähdä kuvia heidän lapsistaan! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
vaikka tosi on, että en erityisesti välitä vieraiden mukuloista, elleivät ole mukavia ihmisiä.

Mun mielestä tuossa on jokin erittäin huvittava ristiriita :LOL: ...sorry..
Niin onkin, siksi B) -hymiö.

Omat kullannuput ja naapurin kakarat....

kuin myös
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä tykkään niistä korteista, plussaa toki on jos on myös joulunen kuva lapsista! Ja mä en ees saa kortteja niin "kaukaisilta" tuttavilta, joiden lasten kuvat ei mua kiinnostas! Eli kortteja lähetellään puolin ja toisin vain ystävien kesken, ja aina on kiva nähdä kuvia heidän lapsistaan! =)

Mun mielestä lapsikortit on ihan parhaita...oikeasti tuovat hymyn ja hyväntuulen mukanaan...

Yhteistyössä