Mitä olet tehnyt viimeisen 20 vuoden aikana?

  • Viestiketjun aloittaja "minnihiiri"
  • Ensimmäinen viesti
Lex
Käynyt peruskoulun, muuttanut monta kertaa, perustanut perheen, valmistunut ammattiin ja käynyt muita koulutuksia, työskennellyt useassa eri paikassa n. 12 vuotta perhevapaat lukuunottamatta, pitänyt hauskaa, nauttinut, mokannut ja rakastanut.
 
Viimesen 20 vuoden aikana? Voi ristus, voi tulla pitkä lista..

Oppinut puhumaan, laskemaan, lukemaan. Aloittanut ja päättänyt peruskouluni, tehnyt kaksi kesää kesätöitä jäätelökioskilla, ollut nuori ja rellestänyt, pitänyt välivuoden peruskoulun ja ammattikoulun välissä. Muuttanut 16 vuotiaana pois kotoo ja aloittanut työn teon. Lukenut itseni parturi-kampaajaksi, osallistunut taitaja kisoihin sekä tampereen hius- ja muotifestareille x2. Ollut kihloissa, elänyt masentuneen alkoholistin kanssa, kokenut erittäin riitaisan eron. Muuttanut noin 800 kilometrin päähän synnyinpaikkakunnaltani ja ollut yrittäjänä. Muuttanut miehen perässä, mennyt toistamineen kihloihin, saanut lapsen, ostanut omakotitalon, ajanut ajokortin. Tehnyt töitä elokuvateatterissa sekä eläinten parissa. Ollut kotiäitinä. Kai sitä jossain välissä aikuisekskin kasvo.
 
"ndt"
Muuttanut muutamia kertoja 30km sisällä :D

käynyt peruskoulun, käyttänyt huumeita; elänyt ei huolta huomisesta elämää

käynyt kolmessa eri maassa, opiskellut yhden ammatin, ollut töissä melkein 2v. mennyt naimisiin, saanut lapsen ja toista odotan..
 
Minut on kastettu,olen vaihtanut tarhaa useaan otteeseen ja muuttanut, olen saanut 3 sisarusta, olen päässyt ripille, läpäissyt peruskoulun, Olen opiskellut ammattikoulussa, olen ollut parisuhteessa ja eronnut, saanut lapsen, muuttanut miehen kanssa yhteen kaupunkiin kauas kotikaupungista. Hakenut töitä ja niitä saanut. Täyttänyt 20.
 
"Piika-äiti"
20 vuotta...

Olen saanut sinä aikana 5 lasta ja tehnyt FM-tutkinnon. Olen sairastanut vakavasti vuoden ja toipunut toisen.
Olen suunnitellut leader-hankkeen ja ollut hankkeessa töissä. Olen tehnyt hyvin monenlaisia töitä.

Olen jakanut ne kaksi vuosikymmentä mieheni kanssa. Olen tullut ämmäksi, joka on tarvitessa ja halutessaan aika ikävä ihminen.

Olen ollut mukana perustamassa yhdistystä ja yritystä. Olen kerännyt tuhansia litroja marjoja ja olen alustanut kerran viikossa litran pullataikinan ja leiponut sen. Olen oppinut keräämään suppilovahveroita ja tekemään hyvän juustokakun, niihin hyydytettäviin en luota.

Täytän siis kesän alussa 40.
 
"vieras"
Opiskellut kolme kertaa, muuttanut Tampereelle, Helsinkiin, Turkuun ja sieltä takasin kotikonnuille. Saanut kaksi lasta ja olla hoitovapaalla ja vuosia ehtinyt olla töissäkin.
 
"vieras"
Käynyt peruskoulun loppuun, muuttanut isompaan kaupunkiin, käynyt lukion, pitänyt pari välivuotta, opiskellut yliopistossa FM-tutkinnon, mennyt naimisiin ja perustanut oman yrityksen.
 
Uinu, käyny poimiin mustikoita, myyny torilla marjoja ja leivonnaisia, käyny koulua, lukenu kirjoja, harrastanu seksiä, rakentanu taloa, leikkiny legoilla, uhmannu ja huijannu vanhempia, muuttanu elämänkatsomusta, koittanu ottaa kiinnostavista asioista selvää, synnyttäny, imettäny, vaihtanu kakkavaippoja, laulanu kuorossa, pissannu ovistikkuun, menny naimisiin, kuunnellu salaa musiikkia, voittanu kultaa kuulantyönnössä, myyny jäätelöä suviseuroissa, ajanu autolla alaikäisenä, varastanu rahaa ja karkkia, nukkunu puolijoukkueteltassa metsässä talvella ja ollu kipinävahtina, lintsannu koulusta, ollu pari päivää puhelinmyyjänä, saanu kympin matikasta, kiivenny Saanan päälle, vieny n. 2-vuotiaan pikkusiskon suht pitkälle lenkille kertomatta kellekään (ite olin 5-6v), menny sängyn alle kummitätiä piiloon, ...
 
"minttu"
Käynnyt koulut (lukio ja AMK). Valmistunut ammattiini, muuttanut työnperässä kotiseuduilta. Kiertänyt maailmaa 10 vuotta työnvuoksi,asunut 2-9kk pituisia pätkiä eri maissa. Matkustellut paljon yksin, myös vapaa-ajalla. Ollut kerran aiemmin naimisissa ja eronnut (ei lapsia, nuoruuden rakkaus ei sittenkään kestänyt vaikka 20v olin NNIIIIIIN varma että mua ei enää houkuta vapaus). Elänyt yksin ja omillani, ostanut pari asuntoa(joista toinen on nyt sijoitusasuntona). Löytänyt sen elämän rakkauden, muuttanut hänen luokseen maalle. Ollut äiti kahdelle ihanalle lapselle. Kehittynyt työssäni uudelle tasolle vähän kuin vahingossa ja nyt olen myös metsätilallinen.

Niin ja tuona aikana olen myös selviytynyt vaikeasta masennuksesta, siitä että molemmat vanhempani ovat yrittäneet toistuvasti itsemurhaa, meinannut kuolla kuopuksen syntymään (teholla tajuttomana viikon synnytyksen jälkeen ja siihen päälle vielä keuhkoveritulpat). Niin - eksyimpä jopa itsemurhapommituksen todistajaksi.... Mitäs vielä?
 
kökköliini
opiekellut 3 perustutkintoa, yhden ammattitutkinnon,maksanut yhden auton (joka on ainut omaisuuteni) ollut töissä toistakymmentä vuotta, rakastunut, mennyt kihloihin, saanut kaksi lasta ja mennyt naimisiin,ollut työttömänä,onhan tuohon mahtunut kaikennäköistä.
 
Rakastanut, pettynyt, vihannut, uskonut, toivonut. Haudannut unelmia, ystäviä, rakkauksia. Opetellut ja oppinut. Pienesti kuollut ja suuresti herännyt. Itkenyt, nauranut, kuuta ulvonut. Haaveillut. Lisääntynyt. Pelännyt, tuntenut, salaillut, valehdellut.
Elänyt elämää.
 

Yhteistyössä