Mitä olet tänään tehnyt :D

• Viestiketjun aloittaja uupumus
  • Ensimmäinen viesti
Heräsin klo 8 siihen, että ipana tuli juottamaan mua. Oli ottanut huoneestaan jonkun muovipurkkinsa, ja tullut meidän makkariin. Tunkes sitä mun suuhun, ja piti ryystämisääntä. Nappasin kainaloon vielä tunniksi.
9 aikaan herättiin uusiks, annoin ipanalle aamupalaa, halailtiin, juteltiin, leikittiin ja mä olin koneella. 11 aikaan käytiin herättämässä isi. Ipanalle ruokaa.
12 oli neuvola, käveltiin sinne, ja sieltä takas kotiin, syötiin, ja vein pojan päiväunille.
15 heräs uniltaan, söi isin kanssa välipalaa, ja mä laitoin itteni kuntoon.
16 haettiin käytiin tankilla ja haettiin mummu töistä. Käytiin mummun kanssa prismassa ja hesessä, ja sen jälkeen mummulassa syömässä palat omppupiirakkaa.
20 aikaan oltiin taas kotona, mies tuli vastaan auttamaan kauppakassejen kantamisessa. Purin ne, mies touhus pojan kanssa.
Vähän ennen 21 annoin iltapalaa pojalle, ja käytiin iltapesulla. Mies lähti sitä viemään nukkumaan. Mä jäin laittamaan pyykkejä kuivumaan ja loput kauppatavarat paikoilleen.
Nyt miehen kanssa koneella ja katotaan telkkaria, kohta syödään iltapalaa ja sit sänkyyn...

"Kotiäiti"
Heräsimme 7.30.
7.50 Lähdin juoksulenkille, mies ja lapsi leikkivät sen aikaa ja söivät aamupalaa
9.05 Kotiin, aamupala itselle ja suihku
10.00 Mies lähti töihin, minä luin 5 kirjaa lapselle
11.00 Lähdettiin lapsen kanssa kahvilaan käymään
12.00 Mentiin leikkikentälle
13.00 kotiin syömään
13.30 päikkärisatu
14.00 maissa lapsi nukahti, minä tein töitä (teen töitä kotona), surffailin netissä, kirjoitin blogia
17.00 herättelin lapsen päikkäreiltä
17.30 Ulos jätskille
18.00 Lapsi karusellissa pari kierrosta
18.20 Leikkipuistoon
19.20 Kotiin
19.30 Illallinen, lapsi sai katsoa muumeja
20.30 iltapuuhat ja iltasatu
21.15 lapsi nukahti

Ja pian pitäis varmaan itsekin mennä nukkumaan...

nousin sängystä klo 14 aikoihin (menin viideltä aamulla nukkumaan), join kahvia ja höpöttelin kaverin kanssa, joka on meillä väliaikaismajotuksessa. tulin koneelle, katoin sähköpostit ja kurssijuttuja yms. ja koomasin. söin "aamupalaksi" banskua ja turkkilaista jugurttia. kävin suihkussa, laitoin pyykit pyörimään ja viikkasin kuivat kaappeihin. mies tuli kotiin, suutuin miehelle pikkuasiasta. möksättiin hetki sängyllä molemmat. kaveri tuli kaupungilta, höpöteltiin niitä näitä. mies livahti keittiöön ja mie kohta perässä kyselemään josko voisin auttaa. ei se kuulemma tarvinnu apua, joten tarjouduin hakemaan juotavaa. joku (kämppis) oli kuitenkin juonu kaikki ginger alet, murr. mä ripustin pyykit ja laitoin toisen koneellisen pyörimään. syötiin wokkia. aloin lukea tenttiin. keitettiin kahvit. mies meni sänkyyn lukemaan ja mä jatkoin tenttiinlukua.

en siis oo tehny yhtään mitään tänään...

Ylös klo 5.30. Miehelle kahvit keitin, hevosille vein kaurat ja heinät (ruokin myös koiran, kanin ja lampaat).
Hevoset pihalle. Mies lähtee töihin.
Klo 6 herää vauva, aamumaito hänelle. Klo 7.00 herää eskarilainen ja tokaluokkalainen, heille aamupala ja itse meikkaan. klo 8.30 lapset ajan keskustaan kouluun ja menen vauvan kanssa kauppaan.
Vauva nukahtaa autoon kotimatkalla, siirrän kotona vaunuihin ja mennään talliin. Karsinoiden siivous.
Lisää heinää ja vettä hevosille.
Sisällä keittiön raivaus ja imurointia, 2 koneellista pyykkiä. Vauvan syöttämistä ja hoitoa. Ruuan valmistus.
Klo 14 haen lapset takaisin kotiin ja tallitytöt poimin matkalta mukaan. Läksyjen tekoa.
Klo 16.30 vauva taas nukkumaan vaunuihin, tallitytöt lykkää vaunuja ja haen hevoset sisälle. Pidän ratsastustunnin vaunut mukana. Mies tulee töistä, ratsastan 2 hevosta.
Klo 20 iltapalaa koko perheellä, jonka jälkeen eläinten iltaruokien jako ja aamuheinien kantamista valmiiksi tarhoihin.
Klo 21 lapset nukkumaan, minkä jälkeen tiskejä, pyykkejä ja lattian pesu.

"Eräs"
Heräsin klo 8. Keitin aamukahvit ja poltin aamu tupakin.
Kuopuksen aamutoimet ja lapsille aamupalaa.
Klo 10 kuopuksen ja koiran kanssa lenkille. Sen jälkeen latasin pyykkikoneen päälle. Pientä järjestelyä ja pyykkien viikkausta kaappeihin. Kuopukselle lounas ja kuopus päikkäreille. Vanhemmat ipanat huitelivat pihalla kavereiden kanssa. Vanhemmille eilisiä jämiä lounaaksi, itelle lasi vissyä.
Klo 13 kuopus heräsi ja lähdettiin kävellen kauppaan 2km päähän. Vettä tihkutti. Shoppailua 3h, kuopuksen mini unet kaupoilla.
Klo 17 takasin kotona, koira pissille kuopuksen kanssa. Päivällisen teko isoille ja kuopukselle tein sosetta pakkaseen. Ite söin seisten keittiössä. Päivällinen lapsille ja muutamalle niiden kavereille. Isot häipyivät taas pihalle. Kuopuksen viihdyttämistä ja sen lomassa kotitöitä.
Klo 21.15 kuopuksen ja koiran kanssa pihalle. Isoille sen jälkeen iltapala ja kuopukselle keitin puuron. Iltatoimet lapsille ja hetki sitten sain vihdoin koko porukan unille. Nyt hetki aikaa itselle :)

ootko raskaana?
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24415420:
kotona nukkunut ja oksentanut. Iltapäivästä mies kävi ekana hammaslääkärissä, jonka jälkeen se vei mut lääkäriin. Lääkäritäti oli niin mukava, että se otti ekan ultran eikä velottanu siitä mitään. Sain myös lääkkeitä pahoinvointiin...
just kirjoitit ettei sen miehen kans vielä toista lasta

Aries 78
Aamulla vienyt lapset hoitoon, ja istunut päivän koulun penkillä. Illalla hain pojut kotia, kokkasin, leikittiin ja sitten olikin jo iltapalan/pesun aika, ja kun lapset nukahti, niin asunto siistiksi ja surffailua interwebissä..

Laulava Lomittaja
Heräsin 7: n aikaan kissan "kivaan" herätystyyliin: puree varpaasta,alkaa ravata peitolla..Pankilla kävin poikien kanssa,sit kerättiin sankko viinimarjoja,kotiin kaupan kautta,ruoka,mehustelua,pyykkiä,lenkille kaverin kanssa,iltakaffilla ystävän luona,lisää mehustelua,siivousta..

"vieras"
Polkenut 10kilometriä pyörällä peräkärryssä kaksi lasta.
Käyttänyt kaikki 4 lasta kirjastossa ja lukenut kaksi jokaisen valitsemaa kirjaa kaikessa rauhassa.
Viettänyt eväsretkeä lasten kanssa.
Käynyt lasten kanssa kuvataideaiheisessa lastennäyttelyssä.
Ulkoillut pihassa lasten kanssa
Pessyt koneellisen pyykkiä
Tiskannut astiat
Leiponut kaksi limppua ja Bostonkakun lasten kanssa
Korjannut telkkarin johtojen järjestystä siten että kuva näkyy
Hoitanut yksin lapsia puoli kymmeneen asti.
Istunut iltaa mieheni kanssa iltamyöhään.
Mennyt pettyneenä ja torjuttuna tietokoneelle yömyöhään.

Yhteistyössä