mitä ohjeita olet saanut hoitajilta/kätilöiltä mitä pidät ehkä hiukan huonoina?

• Viestiketjun aloittaja "heippa"
  • Ensimmäinen viesti
"Höh"
[QUOTE="kätilö";29325811]Meitä kätilöitä on yhtä moneen lähtöön kuin teitä äitejäkin...
Hormonit varmaan aika kivasti vaikuttaa tuoreiden äitien käsityskykyyn.[/QUOTE]

AI että TEITÄ äitejä... Eikö kätilö voi olla myös äiti?

......
[QUOTE="kätilö";29325811]Meitä kätilöitä on yhtä moneen lähtöön kuin teitä äitejäkin...
Hormonit varmaan aika kivasti vaikuttaa tuoreiden äitien käsityskykyyn.[/QUOTE]

Tuolla asenteella kannattaa vaihtaa alaa

"kätilö"
Sanoinko, ettei kätilöt voi olla äitejä?
Olemme kuitenkin töissä kätilöitä, ammatillisia...ainakin niin toivoisin.
Neuvojen tarkoitus varmasti hyvä. Vastaanottajat todella herkillä, se täytyisi muistaa niin äitien kuin kätilöidenkin.

"Höh"
[QUOTE="kätilö";29325828]Sanoinko, ettei kätilöt voi olla äitejä?
Neuvojen tarkoitus varmasti hyvä. Vastaanottajat todella herkillä, se täytyisi muistaa niin äitien kuin kätilöidenkin.[/QUOTE]

Öö, joo sanoit. Sanoit nimenomaan ME kätilöt ja TE äidit.

Hassu ohje
"Haluatko säkkituolin vai epiduraalin?" Ekaa synnytin, en ihan ymmärtänyt kysymystä siinä tuskissani.

Vauva pitää imettää 4 tunnin välein ja yölläkin herättää syömään. Kysyin, lasketaanko aika imetyksen alusta vai lopusta - vauva kun viihtyi parikin tuntia rinnalla. Kuulemma alusta. Ohje oli toki lapsen parhaaksi, mutta toinen kätilö kuitenkin kauniisti muotoili ohjeen uudestaan maalaisjärkisesti kun tämä nuorempi kätilö oli lähtenyt huoneesta.

:DDDDD
[QUOTE="kätilö";29325828]Sanoinko, ettei kätilöt voi olla äitejä?
Neuvojen tarkoitus varmasti hyvä. Vastaanottajat todella herkillä, se täytyisi muistaa niin äitien kuin kätilöidenkin.[/QUOTE]

Ai, että äitien tulisi muistaa olevansa todella herkillä??!!? Just. Ja neuvojan tarkoitus ei aina ole hyvä vaan saada työ tehtyä..ja no joskus se tehdään vähän niin ja näin eikä tietämys ole alan kärkeä...

"vierailija"
Alkuperäinen kirjoittaja öiti;29325888:
Vauvan herättämistä syömään en ole koskaan ymmärtänyt. Neljä vauvaa on jo ollut ja hyvin ovat nukkuneet.
Meijän keskosena syntynyttä kehotettiin herättelemään 3 tunnin välein syömään pienen kokonsa takia. Tajusi sitten itse herätä 1-2 tunnin välein.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29325929:
Ootteko ite kyselleet tyhmiä vai miks teitä on neuvottu? Mulle ei tosiaankaan ole annettu yhtää neuvoa mistää, enkä ole kyllä kysynytkää mitää.
Mä en kysynyt mitään, pyysin illalla hoitajaa laittamaan mun sängynlaidan alas, että saan vauvan nostettua omaan sänkyynsä. Mulle oli siis tehty sektio ja oli morfiinipiikin takia melko hutera olo.

öiti
[QUOTE="vierailija";29325936]Meijän keskosena syntynyttä kehotettiin herättelemään 3 tunnin välein syömään pienen kokonsa takia. Tajusi sitten itse herätä 1-2 tunnin välein.[/QUOTE]

Joo siis mulle annettua neuvoa en oo ymmärtänyt, en kirjoittanut selvästi, sori.
Meillä ei keskosia tai mitään muutakaan erikoista. Harvemmin otan kummallisilta tuntuvia neuvoja vastaan, jos neuvoja ei perustele millään. Oli sitten mikä asiantuntija tahansa.

gmtjmpawtjm
Se että vauvan vaippa vaihdetaan yöllä joka syöttökerralla.
Tuoreena äitinä noudatin tätä vielä pari päivää kotonakin, puolentoista tunnin välein vaihdeltiin yöllä vaippaa ja sitten nukutettiinkin aina vähintään puoli tuntia takas uneen. Tästä kun tajusin luopua, tuli heräämisiä 2/yö, eikä vauva edes kunnolla herännyt, sen verran availi silmiä että tissin löysi.

Alkuperäinen kirjoittaja öiti;29325888:
Vauvan herättämistä syömään en ole koskaan ymmärtänyt. Neljä vauvaa on jo ollut ja hyvin ovat nukkuneet.
No en mäkään herätelly mun normiaikasta ja keskikokoista vastasyntynyttä vaikka niin sanoivat. Se kyllä heräsi aina itse vaatimaan ruokaa täysin keuhkoin. Ymmärrän sen tilanteessa kun vauvalla on jokin miksi täytyy säännöllisesti saada ravintoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29325929:
Ootteko ite kyselleet tyhmiä vai miks teitä on neuvottu? Mulle ei tosiaankaan ole annettu yhtää neuvoa mistää, enkä ole kyllä kysynytkää mitää.
Jaa että kukaan kätilö ei koskaan anna ohjetta kysymättä? Jopahan niitä tuli kysymättäkin.

"Jenis"
Mulla on takana kaks synnytystä ja molemmissa oli kyllä tosi hyvät kätilöt. Etenki tokassa, ku tajus pysyä enimmäkseen poissa :D Tahdoin siis olla rauhassa, ja sain olla.

onhan näitä
Että vaippaa ei saa vaihtaa yöllä, vaikka sieltä tursuisi mitä. Sillälailla vauvat oppivat valvomaan öisin ja äidit ihmettelee huonoja rytmejä.

En kysellyt, hoitaja vain osui huoneeseen kun aloin yöllä vaihtamaan vaippaa. Kiskaisi vauvan pöydältä ja asetti takaisin sänkyyn, p*skainen vaippa yhä yllä.

• Tykkää
Reactions: Punapeppupaviaani
Hassu ohje
Jatkan tuohon säkkituoli ja herättely viestiini.

Meillä lapsen vointi oli sellainen, että aluksi tosiaan tilaa seurattiin ja tarvitsi ruokaa tasaisesti. Siksi piti herättää neljän tunnin välein syömään. Tosin osaston yöhoitaja ei tätä noudattanut, vaan antoi meidän nukkua 6 tuntia putkeen kun vauvakin nukkui. Olin siis huomaavinani osaston hoitajissa hieman eri asenteita tätä ohjetta kohtaan, kun vauva voi hyvin ja kaikki testit oli ollut ok.

Meillekin sanottiin, että kakkaa ei tarvitse pestä häpyhuulten välistä. En noudattanut.

Ja vauva ei kuulemma itke sitä, että kakka on vaipassa eli ei tarvitse sitä heti vaihtaa, varsinkaan yöllä. Ja paskat! Esikoinen kilju aina kurkku suorana, kun kakat tuli pöksyyn.

Yhteistyössä