Mitä nenäsumutetta raskaana??

  • Viestiketjun aloittaja "Nina"
  • Ensimmäinen viesti
"Nina"
Nenä yöt aivan tukossa jo muutenkin, saati sitten kun nyt alkoi kamala flunssa. Henki ei kulje yhtään ja räkä vaan valuu. Mitä nenäsumutetta siis saa raskaana olevat käyttää? Guugletin, mutten selvää saanut... Isännän pistän ostoksille, niin tiedossa pitäs olla etukäteen, vaikka meinasikin kysellä siellä apteekin tätskyiltä :)

Kiitti vinkeistä jo etukäteen!
 
^^
Ei mitään valitettavasti :( Itse kärsin kans edellistä odottaessa järkyttävästä flunssasta, enkä saanu happee edes kunnolla.. Itkin lääkärille, että antaa edes jotain, mutta ei niin ei :( Se oli kamalaa :'( Tiedän tunteen, pakko vaan kestää.. Höyryhengitin vickisiä, epätoivoisesti vaikka sitäkään ei olis saanu :(
 
Miulle kyllä myytiin apteekissa. Kun tukkoista nenää valittelin ja kyselin millä voisin oloa helpottaa. Katteli koneelta, ja antoi otriviniä muistaakseni. Vaikka pakkauksessa lukee ei raskauden aikana. Sanoi apteekkari jos sitä pakkauksen ohjeiden mukaan käyttää ei ole sikiölle haittaa. Etenkin koska se on nenän limakalvoille ja haihtuu sieltäkin nopeasti.
 
"äiti"
Oikeassa nuhassa olen kaikkien aikana käyttänyt lasten Nasolinea tai jotain vastaavaa, mutta hanki myös nenäkannu, sillä se auttaa hyvin siihen muuhun tukkoisuuteen. Kyllä äiti ja vauva tarvitsevat happea ja unta, että kannattaa priorisoida!!!!!
 
miunmau
Kahdelta eri lääkäriltä kysyin kuukausi sitten, kun räkätauti oli pahimmillaan. Molemmat sanoivat, että yöksi voi laittaa Nasolinia kunhan sitä ei rupea jatkuvasti käyttämään.

Periaatteessa se supistaa verisuonia eli vauvan hapensaanti voisi heikentyä, mutta vaikutus on niin paikallinen ettei vaaraa ole.
 
"incase"
Mulla nyt nuha ja 0,5 mg nasolinia olen nukkumaan mennessä pari suihkausta laittanu ja sit hetken päästä niistäny röörit tyhjiks. Kumminkin jo rv 19 niin ei nyt kaks päistä vauvaa sen tähden tuu.
 
miunmau
Nyt on ukko jo kotiutunut ja toi mukanaan Naso NaCI -suihketta :) Keittosuolaliuos oli ainut mitä apteekissa oli suositeltu... Jospa se auttais! :)
Toivottavasti sinulla toimii.

Itse ostin aikoinaan apteekista keittosuolaliuosta, josta sain vaan nenäni entistä pahemmin tukkoon.

Kaksi kertaa kokeilin myös nenäkannua, josta nenä suuttui niin pahasti, että korviinkin koski loppuillan. Luin sitten nenäkannun/ suolaliuoksen käytöstä paremmin ja joillekin siitä tulee "sivuoireena" nenän tukkoisuutta :(
 
Otrivin
Itselle lääkäri juuri toissapäivänä suositteli Otrivinia, tarkisti vielä koneelta että ko. tuotetta voi raskaana käyttää. Itsellä poskiontelotulehdus niin koitetaan tuon avulla selvitä ettei tarttis antibiootteja alkaa syömään...
 
neljän äiti
Sarvikuono on kyllä ian paras, sen ostamisne jäälkeen en ole enää suikeit atrvinnut. Mutta kun odotin esikoista 2005 niin silloin nasolin oli vielä ihan virallisestikin sallittu, ja sitä käyttäisin edelleen vaikka tuoteselostetta onkin muutett., Sitä sai myös ennen laittaa vauvoille alkaen 3kk mutta uusi tuoteseloste antaa aloittaa vasta 2v->. Kaikki tiukkenee, hysteerisyyssyistä.
 

Yhteistyössä