Mitä ne lapset syö aamupalaksi, jotka on allergisia vehnälle?

Mulle just lääkäri soitteli tuon 1,5v:n veren vasta-aine tuloksia. Lista oli yllättävän pitkä, ottaen huomioon, että odotin vain maidon kanssa olevan ongelmia.

Tulos oli, että vasta-aineita oli. Kalalle, munalle, maidolle, vehnälle ja soijalle(pahin).

Kirjoitti lähetteen lastenpolille. Mutta kai tässä täytys jotain tehdä sitten, ennen ku aika sinne saadaan. Vai?
 
Ei, hitto.

Meillähän poika vetää kaurapuuroa aamuin-illoin. Eihän siinä vehnää ole:headwall:

Mie oon nyt aivan sekasin tämän asian kans *huoh
Meinasinkin tulla sanomaan että esim. kaurapuuroa.
Elovenalla on myös niitä kauramuroja, riisimurot on kans yksi vaihtoehto..
(luontaisesti) Gluteeniton leipä/sämpylä..

Vehnä allergia on siinämielessä ärsyttävä että täytyy alkaa lukemaan tuoteselosteita tarkasti kun monessa elintarvikkeessa voi olla vehnätärkkelystä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26098722:
niin ja tietty ton kaurapuuron lisäksi esim ruispuuro, ohrapuuro ja sit ruisleipä, missä 100% ruista
Kunhan ekaksi tarkistaa ettei ole allerginen myös niille, miehellä on meinaan vilja-allergia (venhä, ohra ja ruis) ja jotenkin olen ymmärtänyt että tuo kolmikko allergioissa voi olla aika lailla "käsi-kädessä"..
 
"vieras"
Muroja tai leipää esim. gluteenittomana tai sitten vaan muuta joka ei sisällä vehnää. (Esim. ruisleipää tai ohrarieskaa). Yosa-kaurajugurttia. Kiisseliä. Hedelmiä.
 

Yhteistyössä