Mitä närästyslääkettä raskaana saa syödä? Tai millä estää närästys?

  • Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
:)
Minä höperö luulin, että alkuraskauden kuvotus alkaa uudestaan, mutta kaveri valaisi, että mua taitaa kyllä närästää... Ei miulla ole koskaan ollut närästystä, enhän minä tajunnut...

Mistä siis helpotusta?
 
Aurora
Minulla oli jatkuvaa närästystä molemmissa raskauksissa etenkin alussa tosi paljon. Ensimmäistä odottaessa järsin Rennietä, kun luulin, että muuta apua ei ole. Se on kuvottavan makuinen lääke kaikissa versioissaan, ei sopinut mulle ollenkaan. Gavisconia kokeilin myös, mutta jäi lyhyeksi se kokeilu, etoi niin kovasti. Toisen raskauden alussa kerroin vaivani lääkärille, ja sain reseptillä Ranitidin Ranbaxy -nimistä lääkettä, se on veden kanssa otettava pilleri, joka vie närästyksen pois. Se sopi mulle tosi hyvin, sitä saa myös ilman reseptiä. Varmasti on myös muilla kauppanimillä samaa tavaraa. Ja tuota määräsi naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, että saa ottaa myös raskaana ollessa.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mulle tulee ainakin leivästä ja suklaasta närästystä raskaana ..tai oikeestaan kaikesta muusta paitsi hedelmistä ja marjoista..
No miulla on aamupalan syöminen ollut jo pitkään inhottavaa, kun useimmiten syön leipää ja aina sen jälkeen ihan typerä olo. Nytpähän ymmärrän miksi...

Ja tietysti olen vejellyt paprikaa ja kurkkua mielin määrin. Yhtenä päivänä vähän kummastelinkin, että aiheuttaako paprika tosiaan pahoinvointia. Tämä oli siis ennen sitä, kun kuulin että kyseessä on närästys...

Tyynyä olen korottanut, öisin ei oikeastaan ongelmaa olekaan. Eikä tartte tullakaan, kyllä riittää se, että päivällä se olo vaivaa melkein koko ajan :/
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
vaalea leipä, suklaa, sitrushedelmät, ruisleipäkin joskus.. :(

pois vie maitotuotteet, lähinnä piimä ja jugget..
No olipa siis tosi fiksua syödä äsken appelsiini, kun tuntui inhottavalta. Ihmekös ei helpota!

Plääh.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tyynyä olen korottanut, öisin ei oikeastaan ongelmaa olekaan. Eikä tartte tullakaan, kyllä riittää se, että päivällä se olo vaivaa melkein koko ajan :/
muakaan ei öisin haittaa mitään ja ennen raskauksia en edes tiennyt mitä närästys tarkoittaa..nytpä tiedän :headwall:

mua on auttanut van pari rennietä jos alkaa vaivaamaan.. eli ei kyse pahasta vaivasta ainakaan mulla vaikka kaikki närästääkin.
 
AAM
paprika happamana aiheuttaa närää en voi suositella ainakaan omasta puolesta.. :|
niin ja rasvaiset safkat tietty mutta se nyt on jo selvääkin.. :whistle:
joskus liika sokeriset safkat tosiaan kans..

oikeesti välillä tuotuu ettei mtn voi syödä kun se on tarpeeksi pahana :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
paprika happamana aiheuttaa närää en voi suositella ainakaan omasta puolesta.. :|
niin ja rasvaiset safkat tietty mutta se nyt on jo selvääkin.. :whistle:
joskus liika sokeriset safkat tosiaan kans..

oikeesti välillä tuotuu ettei mtn voi syödä kun se on tarpeeksi pahana :hug:
Totta, että välillä tuntuu, et laittaa mitä vain suuhunsa, niin aina vaan närästää. Sen takai olen oppinukin, et aina pitää olla närästyslääkettä takataskussa.
 

Yhteistyössä