Mitä nämä ovat?

• Viestiketjun aloittaja Riitta
  • Ensimmäinen viesti
Riitta
häppäreiden ulkopuolelle tullut pari isoa pattia, kuin isoja sisäisiä finnejä. Mitä mahtavat olla, millä niistä pääsisi, mistä johtuvat. kertokaa kokemuksia te, joilla vastaavanlaisia ehkä on ollut. Sukupuolitaudista ei voi olla kyse. Sattuu, apua

Amalia
En osaa varmuudella sanoa. Karvatupen tulehduksia tai sitten hankauksesta tulleita. Lääkäriltä varmaan saisi lääkekuurin ja suihkuttelu vedellä ja pieni hieronta voisi auttaa. Jos jollain jotain muuta tiedossa niin, kertokaa!

Mie vaan
Minusta tuo kuulostaa kondyloomalta! Se ei ole sukupuolitauti mutta tarttuu sukupuoliteitse...näin sanoi minulle lääkäri! Ja itselläni kyseinen tauti oli ollut viisi vuotta ennen kuin huomattiin/löydettiin! Elikkäs Mars lääkäriin!!!

?
Eikös siellä päin ole jotkin Bartholinin rauhaset tai jotain? Tietääkseni ne voi tulehtua ja kipeytyä kuvailemallasi tavalla. Hopi hopi lääkärille ettei tarvi arvailla!

tiina
Mulla oli alapään karvoituksessa sellainen, sekä pari kertaa ollut nivusissa, myöskin kainalossa. Niitä on puhkottu lääkärillä pari kertaa ja tulee pois jotain töhnää.

Nää on sellaisia ”mollukoita”, jotka on ikäänkuin sisälläpäin olevia patteja. Näyttävät jossain vaiheessa vähän tulehtuneelta. Suihkuttelu lämpimällä vedellä helpottaa ja auttaa pattia puhkeamaan. Lääkäri kehoitti välttämään tekokuituisia vaatteita (alushousuja). Hikoilu edesauttaa niiden tulemista.
Kiusallisia, mutta eivät vaarallisia. Sikäli kun mulla on samanlaisia...

Kestääkö sulla ne pitkään?

Yhteistyössä