Mitä mukaan synnärille?

Meidän esikoisen h-hetki lähestyy ja nyt olisi jo aika pakata laukut synnärille mukaan (siis sekä vauvan että minun tavarat). Kyllähän niistä tarpeelisista tavaroista on hiukan puhuttu valmennuksessa, mutta nyt kysynkin asiaa itse tilanteessa olleilta.

:heart: olisin kiitollinen vastauksista
 
Eipä siellä oikeestaan tarvi paljon mitään.Itselle hammasharja shampoo ja hiusharja.Jotkut mukavat kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle.kamera tietysti.Ja mulla oli omia siteitä,mukavampia kuin sairaalan vaipat =)
 
Omat sukat :D Ite en tykänny yhtään niistä kantapäittömistä sairaalan sukista mitkä valu..
Lukemista otin, syötävää (odotteluun ennen synnytystä, mulla ja miehellä oli hirveä nälkä..)
Omat lökövaatteet on ihan kivat kans..
Vauvalle voi ottaa vaik oman myssyn tms mut sairaalan vaatteilla me oltiin paitti sit kotiinlähtövaatteet mies toi kun tuli hakee meitä.
(kannattaa tehä miehelle valmiiks turvakaukaloon pussi missä on sun ja vauvan kotiutumisvaatteet)
Mitäs muuta..Mehua mies kanto mulle synnärille kun oli niin hirveä jano..
Kännykän laturia ei löytyny sairaalasta ja mulla loppu akku, oli vähän yksinäistä..
Kamera, videokamera..
Ite otin myös meikit, ihonpuhdistusaineet, rasvaa, hammasharjan ja -tahnan.. Oli ihanaa kun sai naaman pestyä ja omat vaatteet päälle, sai vähän kivempia kuviakin sit muistoks ;) Ja kehtas mennä sairaalan kahvioon "normaaleitten" ihmisten sekaan..
Eipä muuta tuu mieleen.. imetysliivit ja liivinsuojia..

Niin ja eihän sinne tosiaan välttämättä tarvi mitään muuta ku sen neuvolakortin, mutta onhan se kiva jos saa itelleen kotosan olon ja jotain tekemistä, vastasyntynyt kun kuitenki nukkuu suurimman osan ajasta ja ite kökötät useemman päivän sängyssä.
 
eva
Sairaalassa oloa varten ei tosiaan tarvitse muuta kuin neuvolakortin, hammasharjan ja hiusharjan. Omat ihorasvat ja shampoot yms. on tietysti kanssa kivat mukana. Sairaalasukat saattavat myös jossain vaiheessa ruveta ottamaan päähän, joten parit omat voi pakata mukaan.

Usein näkee listoja mukaan otettavista eväistä. Ne ovat todennäköisesti melko turhia, synnäreillä on käsittääkseni ihan yleisesti jääkaappi josta saa vapaasti hakea voikkaritarvikkeita yms, mutta tietysti jos jotain herkkuja haluaa niin niitä voi pakkailla. Synnytyksessä monet on tykänneet pillimehuista (helpompi juoda kuin lasista), itse en tarvinnut muuta kuin vesipullon.

Kotiutumista varten tarvitaan tietysti sopivan lämpimät vaatteet kaikille. Niitä valitessa pitää muistaa, että oma maha on lähtiessä pienempi kuin tullessa, mutta tuskin kuitenkaan raskautta edeltävissä mitoissa.

Kannattaa jättää kotiavain jollekin, joka tulee käymään synnärillä, niin häntä voi sitten tarvittaessa pyytää hakemaan puuttuvia tavaroita.
 
Itelle otan:
-shampoo ja suihkusaippua
-kosteusvoide
-huulirasva
-hammasharja ja -tahna
-hiusharja
-hiussolkia ja jotain renksuja
-liivinsuojuksia
-siteitä ainakin kotiinlähtöä varten
-omat sandaalit
-omia pikkareita ja sukkia
-imetysliivit
-kotiinlähtövaatteet
-kännykkälaturi
-kamera

Lisäksi synnytyksen ajaksi varaan jotain pientä naposteltavaa, kuten suklaata ja ruusunmarjakeittoa! B)

Vauvalle:
-vaippoja
-kosteuspyyhkeitä
-vanulappuja
-keittosuolatippoja
-niistäjä
-pumpulipuikkoja
-talkkia
-hiusharja
-perusvoide
(täällä nuita ei saa sairaalasta)
-kotiinlähtövaatteet<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 13:10 eva kirjoitti:
Sairaalassa oloa varten ei tosiaan tarvitse muuta kuin neuvolakortin, hammasharjan ja hiusharjan. Omat ihorasvat ja shampoot yms. on tietysti kanssa kivat mukana. Sairaalasukat saattavat myös jossain vaiheessa ruveta ottamaan päähän, joten parit omat voi pakata mukaan.

Usein näkee listoja mukaan otettavista eväistä. Ne ovat todennäköisesti melko turhia, synnäreillä on käsittääkseni ihan yleisesti jääkaappi josta saa vapaasti hakea voikkaritarvikkeita yms, mutta tietysti jos jotain herkkuja haluaa niin niitä voi pakkailla. Synnytyksessä monet on tykänneet pillimehuista (helpompi juoda kuin lasista), itse en tarvinnut muuta kuin vesipullon.

Kotiutumista varten tarvitaan tietysti sopivan lämpimät vaatteet kaikille. Niitä valitessa pitää muistaa, että oma maha on lähtiessä pienempi kuin tullessa, mutta tuskin kuitenkaan raskautta edeltävissä mitoissa.

Kannattaa jättää kotiavain jollekin, joka tulee käymään synnärillä, niin häntä voi sitten tarvittaessa pyytää hakemaan puuttuvia tavaroita.
Noista eväistä.. Kyllä varmaan synnytyksen jälkeen saa syötävää, mutta ainakin mulla oli kova nälkä ennen synnytystä.
Oltiin kuitenkin koko yö sairaalassa ennen ku alko tapahtumaan, ja saatiin vain mehua. Enkä miestä päästäny lähteen syömään ku ei tienny millon alkaa tapahtuun.
Ite ainakin osaan ens kerralla varata banaania ja jotain pientä syötävää etukäteen :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 13:13 myrskylintu kirjoitti:
Itelle otan:
-shampoo ja suihkusaippua
-kosteusvoide
-huulirasva
-hammasharja ja -tahna
-hiusharja
-hiussolkia ja jotain renksuja
-liivinsuojuksia
-siteitä ainakin kotiinlähtöä varten
-omat sandaalit
-omia pikkareita ja sukkia
-imetysliivit
-kotiinlähtövaatteet
-kännykkälaturi
-kamera

Lisäksi synnytyksen ajaksi varaan jotain pientä naposteltavaa, kuten suklaata ja ruusunmarjakeittoa! B)

Vauvalle:
-vaippoja
-kosteuspyyhkeitä
-vanulappuja
-keittosuolatippoja
-niistäjä
-pumpulipuikkoja
-talkkia
-hiusharja
-perusvoide
(täällä nuita ei saa sairaalasta)
-kotiinlähtövaatteet
Siis missä sairaalassa ei ole vauvalle vaippoja, puhdistuspyyhkeitä tms?
 
eva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 13:14 vieras kirjoitti:
Noista eväistä.. Kyllä varmaan synnytyksen jälkeen saa syötävää, mutta ainakin mulla oli kova nälkä ennen synnytystä.
Oltiin kuitenkin koko yö sairaalassa ennen ku alko tapahtumaan, ja saatiin vain mehua.
Meillä taas ensimmäinen asia mitä tapahtui kun päästiin synnärille oli että kätilö kysyi, millaiset voikkarit hän tekee meille, vai maistuuko kenties jugurtti paremmin. :)

Kannattaa siis varmaan kysyä näistä kun käy tutustumassa omaan synnäriin.
 
itselle oli
-alusvaatteet kotuitumista varten(siteitä)
-vaihtopaita
-sisäkengät
-hiuslenkki,huulirasva,hiusharja
-hammasharja ja tahna
-kosteusvoide ja shampoo
-imetysliivit ja suojia

lapsen vaatteet pakkasin valmiiksi pussiin ja laitoin ne turvakaukaloon jonka mies haki kun päästiin kotiin.

kannattaa huomioida että kotiutuessa saattaa jalat olla turvoksissa eli tilavat kengät mukaan!!!

kotiin kannattaa varata vauvelille vaippoja ja pumpulia sekä topstikkuja.itse ostin 2 purkkia korvikettakin hätävaraksi(ekoina päivinä saattaa tarvita jos maito ei nouse kunnolla).
 
vauvalle
Tämä voi olla hiukkasen tyhmä kysymys tähän pinoon, mutta millaiset kotiutumisvaatteet varaatte huhtikuussa syntyvälle vauvalle? Toki lämpötiloja ei voi vielä ennustaa, mutta kun en oikein tiedä, miten paksua ulkoilupukua, kevyttoppapukkua, fleeceä tms kannattaa tuossa vaiheessa ostaa ettei kaappiin tulisi turhaan hankittua pientä vaatetta, jota ei tarvitse.
 
aivan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 16:22 vieras kirjoitti:
Minä en oikein ymmärtänyt, kun tuossa linkissä oli että vauvalle pitää olla seiksi haalari päälle kotiutuessa, että saa laitettua turvavyöt kiinni..tai jotain sinne päin siellä luki. :eek:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 13:22 alabama kirjoitti:
Siis jos turvakaukaloon vauvan laittaa pitää olla haalari eikä makuupussi. Kun makuupussin kanssa vöitä ei oikein saa kiinni niinkun pitäisi.
 
Se mitä jäin viimeksi kaipaamaan, oli PILLIMEHU. Tuli aivan tajuton jano siinä synnytyspedillä vauvaa imettäessä eikä siinä asennossa oikeen voinu pullosta tai mukista juoda.

Itse pakkaan mukaan:
- kirjan + lehden
- kännykän ja laturin
- kameran
- imetysliivit + liivinsuojuksia (onhan niitä sairaalassa, mutta aika "mielenkiintoisia" ne liivit...)
- deodorantin, rasvat sun muut ihan mukavuus ja viihtymissyistä
- sen pillimehun

mies tuo:
- turvakaukalon
- vauvan vaatteet
- mun vaatteet
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 16:22 vieras kirjoitti:
Minä en oikein ymmärtänyt, kun tuossa linkissä oli että vauvalle pitää olla seiksi haalari päälle kotiutuessa, että saa laitettua turvavyöt kiinni..tai jotain sinne päin siellä luki. :eek:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 13:22 alabama kirjoitti:
Niin mitä kohtaa siinä et ymmärtänyt??
Ei vauvaa makuupussissa voi siihen turvakaukaloon ja vöihin laittaa. Ymmärrätkös, vyöt siis tulevat vauvan olkien päältä ja jalkojen välistä.
(En kyllä tiedä kuka ei laittais vauvalle toppapukua lainkaan, vain makuupussin..)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2007 klo 00:07 Hanna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 16:22 vieras kirjoitti:
Minä en oikein ymmärtänyt, kun tuossa linkissä oli että vauvalle pitää olla seiksi haalari päälle kotiutuessa, että saa laitettua turvavyöt kiinni..tai jotain sinne päin siellä luki. :eek: \
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 13:22 alabama kirjoitti:
Niin mitä kohtaa siinä et ymmärtänyt??
Ei vauvaa makuupussissa voi siihen turvakaukaloon ja vöihin laittaa. Ymmärrätkös, vyöt siis tulevat vauvan olkien päältä ja jalkojen välistä.
(En kyllä tiedä kuka ei laittais vauvalle toppapukua lainkaan, vain makuupussin..)

Kai minä olen ylifiksu, kun mulle ei tullut mieleenkään, että joku yrittää tunkea vauvan makuupussissa kaukaloon! :kieh:
Mulle oli itsestäänselvyys, että toppapukuun, tai niin kuin meillä vauva laitetaan sitten lämpöpussiin, joka on tarkoitettu kaukaloon! :)
 

Yhteistyössä