mitä mukaan laitokselle ja mitä valmiina kotona?

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
eli mitä neuvoisitte ottamaan laitokselle mukaan (laskettu aika on toukokuun alkupuolella)?

ja mitä tavaroita/huonekaluja on hyvä laittaa kotiin valmiiksi vauvann tuloa varten..?

kiitos!
 
"vieras"
Synnärille mukaan: hygieniatarvikkeet (pesuaineet, hammasharja jne), kamera, puhelin + laturi, jotain luettavaa. Lisäksi ainakin TAYSissa suositeltiin ottamaan mukaan omat sisätossut. Myös kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle voi pakata mukaan tai vaihtoehtoisesti laittaa kotiin valmiiksi ja pyytää sitten isää tuomaan kotiutumispäivänä mukanaan.

Kotona riittänee, kun on valmiina sänky vauvalle (jos ei aio perhepetiä ottaa käyttöön) sekä hoitopöytä tarvikkeineen.
 
Mukaan:
-Vaatteet itselle, mieluiten mukavat, löysät (paitsi tietty jos on supermamma ja onkin heti ihannemitoissaan pusautettuaan vauvan pihalle. Ei ole siis mikään sääntö että mitä vaatteita sinne pitää ottaa mukaan, voi ottaa vaikka ne tavotefarkkunsa ;p)

-Vaatteet vauvalle, itse olen ottanut 50 senttisiä ja 52 senttisiä. Tosin mieskin voi ne myöhemmin tuoda..

-Hammasharja ja tahna

-Hiusharja+hiuslenkit

-Shampoo ja hoitoaine sekä saippua (ne on ihan hirveitä ne sairaalan kamat :x)

Tietokoneen olisin sinne halunnut nyt viimesellä kerralla mutta toisaalta, olin sisällä vain 1,5 vuorokautta että ihan hyvin se meni ilmankin :)

Kotona on hyvä olla valmiina hoitopöytä ja sänky, meillä tosin vauva nukkuu kuitenkin meidän kanssamme isossa sängyssä että se pinnis oli ihan turha laittaa mut.. :D

Ja tietty ne pienimmät vauvanvaatteet on hyvä olla laitettuna.

-Talkki
-Bebanthen
-pumpulipuikkoja
-vanulappuja
-öljy
-suolaliuos (tämän pienimmän nenä oli tukossa pitkään synnytyksen jälkeen, tuli tosi tarpeeseen)
-Pikkunen tuttipullo ja pari korviketta
-Tutti (tämä oli kyllä pienimmällä jo laitoksella.. )
öö...
 
miunmau
Itsellä on aina synnytyksissä ollut appelsiinimehu trippejä. Kiva ottaa imaisu pillistä supistusten/ ponnistusten välissä.

Kotiin pari pakettia siteitä, mieluusti isoja.
 
miunmau
[QUOTE="vieras";28294443]Pah. Tai ehkä riippuu sitteristä. Meidän keinuvassa ainakin saa. Tuon logiikan mukaan ei saisi pitää autokaukalossakaan ollenkaan....

Ja suosittelen ehdottomasti keinuvaa sitteriä/tuudittajaa.[/QUOTE]

Ap kysyi vaan, että mitä mukaan sairaalaan ja mitä hyvä olla kotona. Tarkoituksena ei ollut tulla väittelyketju varusteista.

Annetaanko ap:n kuitenkin itse päättää haluaako hän itselleen itsekseen omassa rauhassa nukahtavan vauvan, vai uneen tuuditettavan pienokaisen.
 
"vieras"
Ap kysyi vaan, että mitä mukaan sairaalaan ja mitä hyvä olla kotona. Tarkoituksena ei ollut tulla väittelyketju varusteista.

Annetaanko ap:n kuitenkin itse päättää haluaako hän itselleen itsekseen omassa rauhassa nukahtavan vauvan, vai uneen tuuditettavan pienokaisen.
Ai että väärää tietoa ei saa korjata? :D anteeksi nyt vaan mutta kasva aikuiseksi.

Tottakai ap päättää ihan itse, ihan vain suosittelen keinuvaa mallia, enkö saa edes suositella?
 
Tottakai sitteri voi olla valmiina :) Vauvakeinuakin harkitsin.. Päädyin sitten kuitenkin BB:n sitteriin, ja totesin että olis vaan pitänyt hankkia se keinu kun sitterillä ei ollut käninöihin mitään jelppiä ihan pikkuiselle.

Itse tuli nyt viimeisimmän kohdalla hankittua tuo koko vehje vasta vähän syntymän jälkeen ja juurikin avuksi vatsakipuilevalle pienelle. Onhan toikin ihan kiva, nyt, kun tyyppi on melkein 5kk. Mutta en mä näe että ihan alussa sille olis ollut mitään tarvetta..
 
"Niiskuneiti"
Itelle mukaan; imetysliivit,kunnon alushousut,liivinsuojia,mukavat kotiinlähtövaatteet,kamera,laturi,pesuaineet.
Omaan kassiin lisäksi tutti.
Vauvan kassiin kotiinlähtövaatteet

Itelle hyvä varata kotiin,isoja siteitä,rintapumppu,bepanthenia

Vauvalle;vaippoja,pieni tuttipullo +korviketta varuiksi, hoitoalusta/hoitopöytiä,sänky/joku nukkumapaikka,sitteri, vaatteita,vaunut..
Ja tietenkin turvakaukalo
 
"marianne"
Itse menin äippäpolille vain tarkastukseen. Päättivät käynistää synnytyksen, joten ei mitään ollut mukana. Sain käydä lähikaupasta jotaki hakemassa. Hammasharja, tahna, hiusharja, pari lehtee, kutomisvärit ja shamppoo. Näillä pärjäsin sairaalassa 7pv.
 

Yhteistyössä