Mitä miettisit, kun näkisit 1-vuotiaan jolla on musta silmä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
elina
ajattelisin varmaan että onneks muidenki lapsilla on mustia silmiä,meidän tytölläki oli tässä hetki sitte :D ne nyt vaan loukkaa ku touhaavat eikä vielä hallitse taitojaan :)
 
Mamma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattelisin, että on loukannut. Oma ala-asteikäiseni löi poskensa koulussa, kun oli makuulla keinussa(!) mahallaan ja toinen keinui samalla lailla ja muks mun lasta poskeen keinun laudan reunalla! Moni katseli mm. kaupassa ja se otti päähän kyllä! Mutta ehkä kuvittelin, kyllä lapset telovat ja kolhivat paljon.
Niin, entä jos kyse esim. 7-9 v. ? Mitä ajattelette? Kyllä hekin telovat, esim. kiipeilytelineissä jne.
Meillä poika kiipeili telineessä, ja toisen pojan jalka osui otsaan(vahinko)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sitä sattuu ja tapahtuu:
Haet varmaan sitä että ihmiset luulee että olisitte lyöneet.

Mä vain miettisin että on sitä muitakin koheltajia kuin meidän lapset. Jatkuvastihan sitä on lapsilla mustelmia ja kolhuja ja naarmuja. Ainakin meidän, sen verran päättömiä välillä menee ettei äidin silmät riitä vahtii.
näin myös miekin ajattelisin :)
meillä tuo puolitoistavuotias neiti meinas vissiin pirun sarvia koittaa kasvattaa kun oli ohimossa molemmin puolin kivat mustelmat :whistle: :LOL: :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maarit:
Minulla kyllä kävisi mielessä, että ei kai lasta ole pahoinpidelty, mutta tyytyisin sitten ajattelemaan, että vahinko on varmaan kyseessä.

Onko sinulla lapsia itselläsi? Jos on, eivätkö ole koskaan kolhineet itseään?
 
Terveydenhoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja Maarit:
Minulla kyllä kävisi mielessä, että ei kai lasta ole pahoinpidelty, mutta tyytyisin sitten ajattelemaan, että vahinko on varmaan kyseessä.

Pahoinpitelyn jäljet tuskin koskaan ovat näkyvillä, yleensä mm. selässä. Toki myös selkään voi tulla viaton mustelma, ja taas kasvoissa olla pahoinpitelyn jälkiä.

Mutta suurimmaksi osaksi tapauksissa kyse on normaalista "tapaturmasta"


 
vieras
No pari tuntuia sitten näin naapurin pikkuisen mustalla silmällä-ja näin pari pv sitten, kun kupsahti nurin pihassaan kesken isosiskon kanssa olleen hippaleikin :) Ajattelin vaan, että elävälle ja tekevälle sattuu...
 
vitsin vitsi
Alkuperäinen kirjoittaja Maarit:
Minulla kyllä kävisi mielessä, että ei kai lasta ole pahoinpidelty, mutta tyytyisin sitten ajattelemaan, että vahinko on varmaan kyseessä.
Kertoo sairaasta mielikuvituksesta ensimmäisenä ajatella jotain pahoinpitelyasiaa. Sitä se nykypäivän lehdistö teettää!
 
Maarit
On itsellänikin lapsi, joka on myös kolhinut itseään, mutta minua vain huolestuttaa lasten kohtalot, kun onhan niitä monenlaisia vanhempiakin. En voi sille mitään, että pahoinpitelyn mahdollisuus käväisee mielessäni. Asia jää tosin siihen, koska sitten ajattelen, että kysymyksessä on todennäköisimmin vahinko.
 

Yhteistyössä