mitä mieltä

mammutti
Kyllä minun mielestäni ihan oikein, kaikki irti mitä vaan saa. Kela itsekkin kiertelee ja pyörittelee ja joskus jopa suoraan huijaa noiden tukien maksamisien ja päätösten kanssa ja jos oikeasti taloudellinen tilanne huono niin siitä vaan... vaikka eihän se periaatteessa oikein ole... kunhan ei jää kiinni, muuten joutuu kaiken maksamaan takaisin
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
No sitä mieltä että yksi tuttu sai kyseisen seikan vuoksi kirjeen poliisilaitokselta ja syytteen petoksesta. Joutu maksaa tuet korkoineen takas, ja rangaistuksena 10 päiväsakkoa. Kyllä kannatti parinkympin tähden...
oliko joku siis ilmi-antanut?
 
mammutti
kerran ku avokin kanssa vielä yhdessä asuttiin ja meistä tehtiin ilmianto ja selvityspyyntö tuli kelalta ni selvitykseen laitettiin vaan että mies yöpyy 1-2 yötä luonani ( ei saa kelan silmissä enenpää olla kuin koskeintaan sen 2 yötä, muuten vaikuttaa tukiin), se oli sillä selvä... ei tullut poliisilaitokselta mitään... ja ensinhän kelan siitä pitäisi selvityspyynnön lisäksi laittaa tutkintapyyntö ennen ku tulee poiliisi asia... Nykyisin kyllä asutaan eri osoitteissa vaikka yhdessä ollaankin...
 
jybis harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
No sitä mieltä että yksi tuttu sai kyseisen seikan vuoksi kirjeen poliisilaitokselta ja syytteen petoksesta. Joutu maksaa tuet korkoineen takas, ja rangaistuksena 10 päiväsakkoa. Kyllä kannatti parinkympin tähden...
oliko joku siis ilmi-antanut?
nehän saa suoraan maistraatista kaikki tiedot. ei siinä kummonenkaan sherlock tartte olla, että jos osoitteessa asuu enemmän aikuisia kuin kelaan on ilmoitettu, niin kyllä joku kelan täti sen jossain vaiheessa hoksaa
niimpä!
mulle kävi niin että muutin pojan kanssa uuten kämppään 15.9 ja siitä lähtien mun kirjat oli täällä.edellinen asukas oli tehny vasta tuolloin 15.päivä sen osotteenmuutoksen eli oltiin tässä päivä tai kaks kirjoilla,me sekä tää edellinen asukas

niin eikös kelalta tullu parin viikon päästä selvityspyyntö aiheesta,"olemme saaneet tiedon että samassa taloudessa asuu myös xxx xxxxx!
koskien lapsilisän yh-korotusta.Ja arvatakaa nauroinko!

Olin toimittanu just edellisenä päivänä talonkirja otteen asumistukea varten niin pyysin että siitä tarkistavat asian.
 
JONSERED Karhunkantaja
Ystävättärellä oli saman tapainen tilanne. Sanoivat, että samassa talossa asuu muitakin, niinhän siellä asui:useampikin vuokralainen, eri huoneistoissa :headwall:
 

Yhteistyössä