Mitä mieltä vinttikoirista?

  • Viestiketjun aloittaja esmeralda
  • Ensimmäinen viesti
juup
Vinttikoiriin eli fci roturyhmään 10 kuuluu muitakin rotuja kun noita "varsinaisia vinttikoiria".. Löytyy siis pieniäkin rotuja ja niitä jotka eivät ole niin vinttikoiramaisia.
 
Aivan ihania, mun koira ei suostu leikkii muiden ku vinttareiden kanssa. Parhaat kaverit on slougheja. Taitaa johtua siitä et kasvo 3 ekaa vuotta systerin whippetin kanssa kanssa. Meiän roturasisti :whistle:
 
Greippi
Tosiaan rotuja on laidasta laitaan venäjänvinttikoirasta italianvinttikoiraan, vaikea sanoa että mitä mieltä vinttikoirista...Italiaanot ovat hurmaavia, meidän koirassa on aavistus sitä. Hassuja otuksia.
 
Vinttikoirat joita tunnen ovat PERSOONIA! Aivan ihania ja lutusia koiria. Kova metsästysvietty on asia minkä vuoksi en harkitse omaksi koska tykkään kuljeskella metsässä koiran kanssa ja sen koiran on oltava vapaana.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Möömö:
Vinttikoirat joita tunnen ovat PERSOONIA! Aivan ihania ja lutusia koiria. Kova metsästysvietty on asia minkä vuoksi en harkitse omaksi koska tykkään kuljeskella metsässä koiran kanssa ja sen koiran on oltava vapaana.
kaverin italiaanot kulkevat aina vapaana.
 
Bokserin kävelyttäjä
Rakastan! Tosin itselläni ei ole koskaan ollut, mutta JOS joku koira vielä meille tulee niin vinttari. Borzoi ois todella hieno. Toisaalta whippetit on ihan ylisymppiksiä. Myös faaraokoirat ja cirnecot kiinnostaa mut ehkä luonne liian itsenäinen meille (?). Nykyään bokseri et HIUKAN eri tyyppinen koira meillä. :D Mut kaukaa kyllä ihailen vinttikoiria aina kun näen.
 
Kaverilla on venäjänvinttikoiria (Bortzoi ), ja ne on kyllä ihania! :) Ihan huippuja luonteeltaan... Ja onhan ne aika mahtavan kokoisia ja näköisiäkin. Tosin ei mitään kaunokaisia mun makuun... Mutta ei hullumpi rotuvalinta!
 
Erään sellaisen omistaja
Itsellä on vinttikoira(Saluki) en vaihtaisi enää rotua/roturyhmää. Varmaankaan ketkä eivät 10-ryhmää tarkemmin tunne niin eivät pidä, mutta jos tuntee yhdenki vinttikoiran ei voi olla tykkäämättä. Mutta se on niin makuasia.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja musta:
onko greyhound vinttikoira? ne on ainakin hienoja
On ne. Mulla on ollu kaks Greytä ja kaks Afkaania ja kyllä mä tykkäsin. Niillä tosin toi metsästysvietti on suht korkee joten ovat aika karkailijoita, ei tietenkään kaikki yksilöt.

Italian vinttikoira on ihan kääpiökokoinen, joten kaikilla ei oo paljoa kokoa.
 

Yhteistyössä