mitä mieltä vai onko lääkäri oikeassa

  • Viestiketjun aloittaja jenksa
  • Ensimmäinen viesti
jenksa
kävin viime ma lääkärissä alku ultrassa mutta ei ollut sikiötä lääkärin mukaan vkoja pitäs olla jo kasassa 9... sanoi alkuun että pussissa näkyy jtn. mutta perui sanansa sitten sanoi että vastaa vkoa 5 ja perui sanansa sanoi että mun kierto on säänöllinen että ei usko että olisi oikea raskaus kyseessä mutta mun kierto on 40,41,42 ja täti viimex 12.01 mä haluan uskoa siihen että siellä joku kasvaa ja kehittyy....... pahaolo kokoajan joka päivä vaan pahenee ruoka ei maistu kun etoo...... mitä luulette et oisko niin pieni vai onko se ilkeä lääkäri oikeessa??? kysy haluanko heti kaavintaan ja naurahti että kyllä se ulos sit ite tulee.... mitään vuotoja ei oo ollu ja neuvola sano et pahoinvointi on hyvä merkki ketä uskon viel viikko ni pääsen uusinta ultraan
 
Sanoisin että kannattaa nyt vain odottaa sitä seuraavaa ultraa. Tutullani oli vastikään juuri sama tilanne ja joutui odottamaan kontrollia peräti kaksi viikkoa. Hänelläkin oli raskausoireita...oksensi, oli väsynyt ja maha oli kipeä. Mutta sitten ultrassa huomattiin ettei sikiö ollut lähtenyt kasvamaan.
Toivotaan nyt kuitenkin että sinulla eri juttu ja kaikki onkin hyvin. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 21:56 jenksa kirjoitti:
kävin viime ma lääkärissä alku ultrassa mutta ei ollut sikiötä lääkärin mukaan vkoja pitäs olla jo kasassa 9... sanoi alkuun että pussissa näkyy jtn. mutta perui sanansa sitten sanoi että vastaa vkoa 5 ja perui sanansa sanoi että mun kierto on säänöllinen että ei usko että olisi oikea raskaus kyseessä mutta mun kierto on 40,41,42 ja täti viimex 12.01 mä haluan uskoa siihen että siellä joku kasvaa ja kehittyy....... pahaolo kokoajan joka päivä vaan pahenee ruoka ei maistu kun etoo...... mitä luulette et oisko niin pieni vai onko se ilkeä lääkäri oikeessa??? kysy haluanko heti kaavintaan ja naurahti että kyllä se ulos sit ite tulee.... mitään vuotoja ei oo ollu ja neuvola sano et pahoinvointi on hyvä merkki ketä uskon viel viikko ni pääsen uusinta ultraan
No hei, aika epämääräistä lausuntoa on lääkäriltä, jos ei osaa mitään selkeämpää sanoa. Kannattaa vaikka odotella vähän aikaa, ja sit mennä ehkä ihan eri lääkärillä (ns."toinen mielipide"), niin näkee, miten tilanne etenee.

Olen kuullut niistäkin, joille on suositeltu kaavintaa, vaan eivätpä ole suostuneet, ja sit onkin raskaus jatkunut... :eek: Eli kaikkea voi käydä.
 
Itselläni oli keskenmeno 5/04.
Menin ultraan, lääkäri katsoi monitoria ja sanoi ettei ole sikiöllä ole enää sykettä. Olihan se kova pala, ei ollut vuotoja taikka kipujakaan, ei sitä meinannut uskoa. Muistaakseni vkoja oli silloin 8. Vielä aiemmin syke näkyi ultrassa.
 
mene ihmeessä vaikka yksityiselle lääkärille...! tuttavallani näytti testi plussaa, mutta mitään ei näkynyt....muutamien viikkojen päästä vasta näkyi sikiö..!!
toivottavasti kaikki on hyvin :)
ja hei...älä siedä enää noin törkeetä käytöstä lääkäriltä....nää raskausasiat on niin tärkeitä asioita ja tulevat äidit herkässä tilassa ettei lääkäri sais olla töykeä tai vaikea selkoinen..!!
 
mulla viime syksynä km. Kävin yksityisellä kun alkoi rusehtava vuoto.
Hän löysi sikiöpussin muttei sykettä. Pahoitteli kovasti tapahtunutta ja antoi heti lähetteen sairaalan gynen polille jonne menin heti jossa pääsin heti toisen lääkärin ultraan ja aloitettiin heti lääkkeellinen keskeytys.
Pitää olla aina kahden lääkärin ultraus sanoi mun lääkäri.
Etkö saanut lähetettä sairaalaan heti? :headwall: :/
 
jenksa
huomena aamulla on sairaalassa uusinta ultra ja mua pelottaa aivan kamalasti mutta sisimässäni toivon että kaikki olis hyvin :ashamed: no aamu kasilta asia selviää.... raskaus oireet on vaa lisääntyny pvä pvältä ei vuotoa,kipua tms.
 
pipana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 15:06 jenksa kirjoitti:
mä kävin aamulla siellä ultrassa ja näin miten pienen pieni sydän siellä pompotti ja olo huojentu paljon nyt uskallan nauttia tästä odotuksesta =)
eli eipä voi muuta sanoa kuin että kiesus mikä lääkäri!! tollaset pitäs lailla kieltää... \|O

onnea ja enkeleitä odotukseen!! :flower: :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 15:06 jenksa kirjoitti:
mä kävin aamulla siellä ultrassa ja näin miten pienen pieni sydän siellä pompotti ja olo huojentu paljon nyt uskallan nauttia tästä odotuksesta =)
iso hali :hug: pienokaisen johdosta......
täällä jänskäsin sun puolesta...kiva kuulla että kaikki ok!!
 
jenksa
nyt tuo pieni tuulimunani on tuossa sitterissä nukkumassa =) laitoin nyt taas tän vietin elämään jotta joku joka vastaavassa tillanteessa ´kun mä tuolloin vois saada jtn.rohkasua tai apua
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 19:14 jenksa kirjoitti:
nyt tuo pieni tuulimunani on tuossa sitterissä nukkumassa =) laitoin nyt taas tän vietin elämään jotta joku joka vastaavassa tillanteessa ´kun mä tuolloin vois saada jtn.rohkasua tai apua
Eipä kiittelemistä :) Tiedän itsekin mitä tuo pelon ja epävarmuuden kanssa eläminen on. Ja onnea sinulle pienokaisesta :flower:
 
Helmenhohto

Kiitos paljon rohkaisusta! Ihana kuulla, että toivoa on. :heart:

Täällä ollaan ihan samassa jamassa.

Tänään kuulimme alku-ultrassa, nyt 8. viikolla, että sikiö on liian pieni, vain n. 5,3 mm ja pitäisi olla jo n. 11 mm.

Lääkäri tarjosi jo lähetettä poistoon, mutta emme huolineet, koska haluamme vielä toivoa.

Tsemiä muillekin samassa jamassa oleville... toivotaan rohkeasti!

 
Lämpimät onnittelut pienestä!

Kyllä oli taas uskomaton tarina, olen kuullut näitä aikaisemminkin, että ehdotettu kaavintaa ja sitten, kun tilanne ennen kaavintaa tarkistettu on sikiön todettu olevan elossa.

Niin ja muille pähkäilijöille vinkiksi, että luottakaa omaan vaistoon, ne yleensä osuvat oikeaan, sekä hyvässä että pahassa. Jotenkin se kuuluisa äidinvaisto nostaa päätään heti, kun on sen plussan tehnyt.

Hyvää joulua kaikille!! :heart:
 

Yhteistyössä