Mitä mieltä Vaahteramäen Eemelistä?

• Viestiketjun aloittaja Äippä
  • Ensimmäinen viesti
Äippä
Äiti toi lapsille lahjaksi kaksi Vaahteramäen Eemeli DVD:tä kun muisti, että niitä katsottiin, kun itse olin pieni. Meillä niitä ei ole vielä katsottu, kun arvelluttaa vähän kurittaminen yms. mitä niissä on.

fn
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no lapsille on muutenkin hyvä opettaa että kaikki mitä näytetään telkkarista ei oo totta. :whistle: :D
iso peesonderi... luuleks tei lapset et kanin voi heittää seinään ja sille ei tapahdu kuin tähtiä vaan pyörii pääs??

Ihan mukavaa vaihtelua mainosmaailman PuuhaPeteille ja vastaaville. Mä olen ostanut paljon noita Astrid Lingrenin leffoja pojalle ja ne onkin ainoita pitkiä joita on katsottu.

Meillä on jäähypenkki käytössä, joten olen selittänyt asiaa, että Eemeli joutui jäähylle. Mutta vähän jännä on vielä meitin 3veelle, kirjat on menneet paremmin. Kohta pääsee kesäteatteriin katsoman Vaahteramäen Eemeliä :D

Äippä
Jäähypenkki on meilläkin käytössä eikä siinä nyt mitään, mutta Eemeliä ei pelkästään käsketä jäähypenkille vaan kuljetetaan Arestiin istumaan ja turvaan isältään, joka antaisi selkään ja lujaa, jos saisi pojan kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Jäähypenkki on meilläkin käytössä eikä siinä nyt mitään, mutta Eemeliä ei pelkästään käsketä jäähypenkille vaan kuljetetaan Arestiin istumaan ja turvaan isältään, joka antaisi selkään ja lujaa, jos saisi pojan kiinni.

Ja ajattele ; Eemeli on jopa humalassa ! :D

kolmen äiti
Meillä pojat on katsoneet niitä jo aika pieninä (3v -> ? ), eikä niille mitään kurituskammoa ole jäänyt. Parhaiten muistavat Eemelin ja Aatun ystävyyden ja puu-ukkelit :)

juu
No onko sulle, ap, jäänyt siitä jotain kammoja? =D Minä oon ainaki katsonut mielelläni pienenä Eemeliä. Haluaisin antaa lapsellekki Eemelin nimeksi, jo ihan varuilta =D (Mies ei taida suostua.) En minä nää siinä mitään pahaa, minusta se oli kiva. Ja huom! Meillä ei käytetty väkivaltaa lasten kasvatuksessa, joten mitä se mitään haittaa? Minusta se oli ainaki hauska ohjelma. Ja toisaalta näyttää sen, ettei sais keksiä mitään älyttömiä ilman rangaistusta..ei lapset taida niin tyhmiä olla, että ajattelevat, että heitä hakataan tyyliin kepillä jos jotain pientä tekevät (jos niin ei normisti tehdä). Riippuu toki iästä.

hmm
Arvostan kyllä Eemeliä ja muita Lidgrenin tarinoita roimasti enemmän kuin vaikka jotain Puuha Peteä, mikä sekin sinänsä on kiva. Eemelissä nimen omaan on aitoa elämää ja kasvatusaatteita taustalla.

Jossain määrin olen tosin rajoittanut itsekin 4-vuotiaan Eemelin katselua. Esim. jaksossa Eemeli ja possuressu Eemeli ja possu tulevat humalaan ja joutuvat vielä oikeuden eteen tekosistaan. Minusta tuon aika on sitten vähän myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Voihan se olla niinkin, mutta en vaan ole vielä joutunut kertomaan lapsilleni, miksi joku saa selkäsaunan tai mikä se ylipäätään on.

Miksi sitä tarvitsee edes selittää. Mä en muista, että leffassa näytettäsiin tälläistä väkivaltaa edes livenä =) Itse en ole erityisesti korostanut näitä vaan menty vain ohi.

Selitätkö kaiken mitä lastenohjelmissa tapahtuu? Miksi Jasu tönii Salamaa, tms...

Yhteistyössä