Mitä mieltä te olette tällaisesta uusperhe-elämästä?

  • Viestiketjun aloittaja kysyy
  • Ensimmäinen viesti
Eeva vielä
Onko eroistanne kauhean vähän aikaa vai miksi tuntuu, että mies ei ehkä vielä kykene ottamaan huomioon uutta kumppania tarpeeksi? Onko entinen kumppani mustasukkainen lapsistaan tai miehesi kun tuntuu, että kontrolloi myös teidän elämäänne lasten takia tai ehkä tekosyyllä lasten takia? Tilanteenne ei toivoton vaan ehkä vain keskustelun paikka ja ajan kuluessa kaikki ehkä alkaa sujua.
 
kysyy
Huoh, kynnysmatto on aina kynnysmatto näköjään. Kiitos vastauksista. Ehkä tosiaan on niin, että mies haluaa elää itsekseen omine juttuineen, minä olin vain helppo lisä.

Ex-vaimo pyörittää showta juu. Hankalassa asemassa mies siis on. On pakkokin ottaa lapsia siis... Itseni vaikea ymmärtää, kun en koskaan puutu oman ex-mieheni lapsiaikaan millään tavalla. Siellä saa olla ihan rauhassa minulta ex ja lapset.

No ehkä minä vaan olen ihminen, joka tarvitsee enemmän huomiota. Tämä tilanne ei sovi minulle, jollekin muulle kyllä.

Seksiä on, se on ainoa tosi hyvä puoli tässä suhteessa. Toki se on huonommaksi muuttunut, kun kuka vaan voi pölähtää milloin vaan meille.

En asu Treen seudulle, harmi..
 
"vieras"
Todella outo tilanne teillä, ihan kuin sua ei olisi olemassakaan teidän perheessä...

Mutta toinen juttu pisti silmääni: jos on lapsia siunaantunut, ei ole olemassa jotain annettua määrää lapsivapaata ja "omaa aikaa". Näin ei ole ydinperheessä, eikä varsinkaan uusioperheessä. Varsinkaan jotain jokakuukausittaista kokoviikonloppua aikuisten kesken, kellään paitsi lapsettomilla ei tätä luksusta (?) ole. Tämä on kohtuuton vaatimus sinulta, mielestäni.
Ei todellakaan ole kohtuutonta vaatia omia lapsivapaita viikonloppuja. Joita voi järjestää muuten ihan ydinperheessäkin, ei siihen tarvitse uusioperhettä.
 
Keskustele sen miehesi kanssa. HALUAAKO hän elää noin vai sopeutuuko vain eksänsä ja lastensa vaatimuksiin? Jos haluaa, ni kyllä mä miettisin kaksi kertaa onko tuo elämisen arvoinen parisuhde. Ja jos ei halua, ni joku kompromissi tuohon olisi löydettävä että miehellä olisi lapsiaikaa, omaa aikaa ja parisuhdeaikaa sinun kanssasi.
 
mun mielipide
Huoh, kynnysmatto on aina kynnysmatto näköjään. Kiitos vastauksista. Ehkä tosiaan on niin, että mies haluaa elää itsekseen omine juttuineen, minä olin vain helppo lisä.

Ex-vaimo pyörittää showta juu. Hankalassa asemassa mies siis on. On pakkokin ottaa lapsia siis... Itseni vaikea ymmärtää, kun en koskaan puutu oman ex-mieheni lapsiaikaan millään tavalla. Siellä saa olla ihan rauhassa minulta ex ja lapset.

No ehkä minä vaan olen ihminen, joka tarvitsee enemmän huomiota. Tämä tilanne ei sovi minulle, jollekin muulle kyllä.

Seksiä on, se on ainoa tosi hyvä puoli tässä suhteessa. Toki se on huonommaksi muuttunut, kun kuka vaan voi pölähtää milloin vaan meille.

En asu Treen seudulle, harmi..
Sun tarttis nyt oikeasti kertoa miehelles mikä tossa yhtälössä harmittaa. Iske sille kalenteri eteen ja sano että yksi päivä ja yö on teidän kahden ja esitä asia niin, että teidän parisuhteen eteen täytyy tehdä töitä.
Sitten sovitte, että lähdette yhdessä lasten kanssa jonnekin, sinun ja hänen lasten kanssa.

Tuo kuulostaa muuten sellaiselta että minen tuohon suostuisi. Kyllä uusioperheenkin täytyy muodostaa omat kuvionsa ja sopimuksensa. Eksien on sekin tajuttava.
 
Minusta koko keskustelu on outo.

Mies käy omissa harrastuksissaan 2-4 kertaa viikossa eikä tahdo niistä luopua ja lisäksi hänellä on lapsia joiden arkeen osallistuu ja hän pitää lapsia luonaan sovitut illat/vkonloput. Onhan siis ihan selvä, että luppoaikaa tuohon ei juuri jää.

Itselleni tuollainen suhde ei kävisi. Tahdon viettää paljon aikaa yhdessä, enkä vaan nähdä silloin tällöin. Ja tämä asiahan pitää keskustella miehen kanssa, että tahtooko samaa ja onko siksi valmis luopumaan omista menoistaan (lasten kanssa vietettyä aikaa pidän kohtuullisena) vai ei. Ja oletko sinä valmis luopumaan yhteisestä ajasta vai et.

Ja jos ei yhtään toiveet kohtaa ja kompromisseja ei löydy, niin enpä tuohon tilanteeseen jäisi.

Mutta erikoista, miten ongelman syynä nähdään miehen ex ja uusioperhe, eikö ongelmana ole miehen valitsema tärkeysjärjestys?

Toki oma aika on aina kivaa, mutta minun arvomaailmassani perheessä jossa on yhteensä viisi lasta ja tilanne tuollainen, ei kumpikaan vanhemmista kyllä käy 2-4 kertaa viikossa omissa harrastuksissa. Vanhemmat on ne, jotka sen lapsenteko valinnan ja uusioperheessä asumis valinnan ovat tehneet, ja heidän siitä pitää myös maksaa hinta, eikä lasten?
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole oikein, että miehen ex määrää aikataulunne. Kuskakoon lapsiaan vuorollaan. Jos ei ole autoa, niin hankkikoon sellaisen. Hän on tottunut liian hyvälle. Tilanne on erittäin epäreilu sinua kohtaan. Kannattaa pyytää miestä miettimään, miltä hänestä tuntuisi, jos sinun exäsi pyörittäisi teidän aikatauluanne.
 
[QUOTE="vieras";26742216]Ei todellakaan ole kohtuutonta vaatia omia lapsivapaita viikonloppuja. Joita voi järjestää muuten ihan ydinperheessäkin, ei siihen tarvitse uusioperhettä.[/QUOTE]
Vaatimus on kohtuuton ellei ole olemassa joku tai jotkut jotka ihan hinkuvat ottamaan lauman sukulaislapsia pe, la ja sunnuntaiksi vielä joka neljäs viikonloppu. Muuten kyseessä lähinnä "nakitus" jollekin sukulaiselle kerran kuussa jos hommaan ei jonoa. :-D
Kuinkahan monella on joku taho pe.la.su kerran kuussa joka ihan tahtomalla tahtoo ottaa 3 lasta. Olisipa minulla; vaikka kunnon isovanhemmat onkin ja katsovat usein pienen pätkän kerrallaan lapsia niin eivät ole kyllä halunneet noin kovasti sitoutua.
 

Yhteistyössä