Mitä mieltä tästä tilanteesta? Lapset ( 2 ja 4 vuotta) hoidossa, isä töissä ja äiti kotona.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Siis voiko joku ihminen olla tällainen? Isä siis töissä, molemmat lapset 4 päivää viikossa päiväkodissa ja äiti kotona. Kotona siis ei yhtään lasta, eikä äiti opiskele tai tee mitään etätöitä tms. Tämä on jo laiskuuden huippu!
 
vieras
Oletko varma ettei opiskele tms.? Minulla on nimittäin just kuvatunlainen tilanne, lapsia vain tosin yksi, mut hoidossa. Mutta minä opiskelen kotona, ja en ole varma tietääkö sitä kovin moni. Ja siis ei ole väliksikään kuuluttaa maailmalle..
 
Aurora
Tai sitten äiti on esim. masentunut, ja oman toipumisensa vuoksi tarvitsee aikaa. Miksi näistä muiden hoitoratkaisuista pitäisi aina täällä olla jotakin mieltä? Miksei riitä, että pitää huolen omista asioistaan? Ihmeellistä toisten elämän kaivelemista!
 
nii,ratkasunsa kullakin.
tuolle vanhemmalle tekee ihan hyvääkin olla ryhmässä mutta nuoremman pitäs olla kotona.
itse en veisi kyllä.
varsinkaan kun nyt on tarhat täynnä,kaikkien kykenevien pitäs hoitaa lapsensa kotona vaikka kuinka on oikeus virikepaikkaan.
ymmärään jos pienellä paikkakunnalla ei oo kerhoja,mutta eikö sellaistakin voisi itse perustaa muiden mammojenkanssa..
 
Näitä samoja kyselyitä on nyt tälle aamulle ja päivälle ollut ties kuinka monta. Mitäs jos ap ensin selaisit ne ketjut ja hakisit haulla vielä lisää, jos kiiinnostaa palstalaisten mielipiteet :saint: :headwall:
 
vieras
On itse sanonut ettei opiskele. Eikä ole masentunut, vaan on sanonut että lapset ovat niin villejä ettei hän pärjää heidän kanssaan päivää joten ne on vietävä päiväkotiin. En muuten kaivelisi toisten ratkaisuja, mutta ärsyttää tosiaan se, että me maksamme verorahoilla tämmöisten laiskojen ihmisten lasten hoitoja.
 
vieras
Kyseinen henkilö puhuu avoimesti omista asioistaan.. ja on aikonut mennä ehkä ensi syksynä töihin. Ja sanonut ettei jaksa olla lastensa kanssa kotona, koska ovat niin villejä. Se siis syy päivähoitoon..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Tai sitten äiti on esim. masentunut, ja oman toipumisensa vuoksi tarvitsee aikaa. Miksi näistä muiden hoitoratkaisuista pitäisi aina täällä olla jotakin mieltä? Miksei riitä, että pitää huolen omista asioistaan? Ihmeellistä toisten elämän kaivelemista!
Juurikin näin. Eikä vain että aina olis äidissä joku masennus tms. voihan ne lapset olla jostain sosiaalisista syistä hoidossa. Kaverin lapsi oli pienenä hoidossa vaan sen takia kun oli huono syömään.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis voiko joku ihminen olla tällainen? Isä siis töissä, molemmat lapset 4 päivää viikossa päiväkodissa ja äiti kotona. Kotona siis ei yhtään lasta, eikä äiti opiskele tai tee mitään etätöitä tms. Tämä on jo laiskuuden huippu!
Noh, tuossa lienee joku muu syy kuin laiskuus. Ulkopuolinen kun ei aina voi tietää.
 

Yhteistyössä