Mitä mieltä tästä talosta?

• Viestiketjun aloittaja "Inkeri"
  • Ensimmäinen viesti
Vierass
Pikkuikkunat ovat turhia. Ne ovet potentiaalisia vuotokohtia, vaativat puhdistusta ja huoltoa, lisäävät rakennuskustannuksia. Lisäksi ne rikkovat seinäpinnan, jolloin sisustaminen vaikeutuu.

Ulkomuoto on kopsattu kirkosta. Onhan toi tavallaan hirveen nätti, mut...
... no käytännöllisyys tost on kaukana.

Koiraperhe = ykstasoratkaisu. Koirat ja portaikot ei o hyvä yhdistelmä, vaik koirat portaissa osaakin kulkea.
Toisekseen, koirien kans ihan tervetullu juttu on kunnon kakkossisäänkäynti kuraeteisellä. Tossa se on saunan pkh, joka ei o ihan sama asia.

Jos siunaantuu yks muksu lisää, niin makkarit on loppu. Muutenkin kaikki makuutilat ylhäällä ei o hyvä idis. Kakkoskerrokseen mielellään ekstratilat tai vaik sit muksujen makkarit, mut kyl aikuisten makkari sais olla pääasuinkerroksessa.

Aikuisten makkarista muuten sais olla jokseenkin suora yhteys kylppäriin. Jos lisämuksujen tekoa meinaa harjoitella, niin ei o kiva puikahtaa suihkuun pleikkariaulan läpi.

Mitä kolmihenkinen perhe tekee neljällä terassilla? Tai kakshan tos "vaan" on, mut kumminkin?

Tos on haettu ja saavutettukin jotain "poikkeuksellista" eikä se välttämättä o huono asia, mut koiralapsiperheellisenä mä kattoisin jotain muuta.

Tuli tuossa pohjakuvaa kolmeen ulottuvuuteen pähkiessä sellainen miete, että tuolla alakerrassa on sellainen vähän vajaa 11 metriä pitkä ja noin 3,5 metriä leveä käytävä talon halki eteisestä olkkariin, keittiössäkin on tuota seinää ja liukuovea rajaamassa. Kannattaa käydä talonäyttelyssä, jos vaan talotoimittaja sellaisen mahdollisuuden tarjoaa. Paikan päällä on niin paljon helpompi tunnustella, onko tuollainen ratkaisu kovin luolamainen tai käytävämäinen. Vielä jos on tarkoituksena tehdä olkkarin yläpuolelle se lisähuone ja sulkea korkea tila.

Professional Griefer
Mun Sims-talo on tehty noiden linkin pohjapiirrustusten perusteella ja kaikki siinä sijoitetut esineet on sijoitettu myös taloon.

Oli muuten vittumaista sisustaa loput muokkaamatta alkuperäistä, vaikkei se toki ihan realistinen kaava olekaan.

Esim. tuo keittiön saareke aiheutti mulle vähintään puolen tunnin paniikin.

"kodinhengetär"
Mä ottaisin kyl mielummin jonku näistä:

1) http://www.planiatalo.fi/fi/mallistot/?type=1&collection=1&id=6
2) http://www.planiatalo.fi/fi/mallistot/?type=1&collection=1&id=18
3) http://www.planiatalo.fi/fi/mallistot/?type=1&collection=1&id=11

Koska mulle tärkeät asiat omakotitalossa on riittävä määrä huoneita, vanhempien makkarista suora yhteys kylppäriin ja kylppärin yhteydessä oleva pytty.
Mikään ei oo niin ärsyttävää, kuin alkaa kesken saunomisen juoksentelee vettä valuvana toiseen päähän taloa vessaan. Meillä monesti kaveriporukalla saunotaan pitkän kaavan kautta, joten kaikki mukavuudet pitää huomioida.

Wieruus
[QUOTE="kodinhengetär";29520218]Mä ottaisin kyl mielummin jonku näistä:

1) Mallistot : Talopaketit - Valmistalot
2) Mallistot : Talopaketit - Valmistalot
3) Mallistot : Talopaketit - Valmistalot

Koska mulle tärkeät asiat omakotitalossa on riittävä määrä huoneita, vanhempien makkarista suora yhteys kylppäriin ja kylppärin yhteydessä oleva pytty.
Mikään ei oo niin ärsyttävää, kuin alkaa kesken saunomisen juoksentelee vettä valuvana toiseen päähän taloa vessaan. Meillä monesti kaveriporukalla saunotaan pitkän kaavan kautta, joten kaikki mukavuudet pitää huomioida.[/QUOTE]Järkyttäviä. :x

alsdkalsd
Kaksitasoratkaisu on tylsä. Ja mielestäni yläkerta kuuluu muutenkin lasten valtakuntaan, joten olettaisi vanhemmille olevan oma rauhansa alakerrassa. Tilat vaikuttavat pieniltä, ahtailta ja käytävän oloinen olohuone ja siihen yhdistetty ruokatila asettaa haasteita saada siitä toimiva. Oletan, että olohuoneen korkeus on tarkoitus antaa väljyyttä ja valoisuutta. Nyt jos ap ajattelee olehuoneeen päälle toimistotilaa, niin alakertaa muuttuu pimeän putkimaiseksi.Ei hyvä.

Niin monta ulkoterassia houkuttelee keräämään romuja nurkkiinsa. Niiden kauneus on niiden tyhjyydessä, mutta käytännössä ne eivät näytä Suomen märissä olosuhteissa erityisen kivoilta. Kaikkihan on kätevä viedä katoksen alle suojaan.

"vieras."
[QUOTE="kodinhengetär";29520218]Mä ottaisin kyl mielummin jonku näistä:

1) Mallistot : Talopaketit - Valmistalot
2) Mallistot : Talopaketit - Valmistalot
3) Mallistot : Talopaketit - Valmistalot

Mikään ei oo niin ärsyttävää, kuin alkaa kesken saunomisen juoksentelee vettä valuvana toiseen päähän taloa vessaan. Meillä monesti kaveriporukalla saunotaan pitkän kaavan kautta, joten kaikki mukavuudet pitää huomioida.[/QUOTE]

Mutta näähän ei millään vastaa taas kolmi henkisen perheen tarpeita, turhan isoja ois minullekin. Enkä itse ymmärrä wc pöntön sijaintia pesuhuoneessa, kaksi wc ois ihan kiva, mutta ne pitäis olla ihan erillisiä wc tiloja.

Yhteistyössä