mitä mieltä tästä nimestä?

  • Viestiketjun aloittaja satu86 harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja satu86:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Suza vielä menee =) Mutta jos ihan yli väännetään esim. Zuzannah tai Weroniquee niin en ymmärrä :eek:
ihanaa, joku sentään edes olis tuon suzan kannalla! :D
Minusta se on ihan kaunis ja jos sen haluaa kirjottaa z kirjaimella niin onpahan vähän erikoisempi =)
 
satu86
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Suza vielä menee =) Mutta jos ihan yli väännetään esim. Zuzannah tai Weroniquee niin en ymmärrä :eek:
ihanaa, joku sentään edes olis tuon suzan kannalla! :D
Minusta se on ihan kaunis ja jos sen haluaa kirjottaa z kirjaimella niin onpahan vähän erikoisempi =)
on todellakin erikoinen kun niitä on vain 3 :D
 
ommm
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ommm:
Ei silti välttämättä hyväksytä, vaikka kolmella nimi onkin. Hyväksymiset vaihtelevat hieman eri paikkakunnilla.
no se on sitten niiden ongelma
Ööö, nyt meni varmaan jotakin ohi, mutta eikös se sitten ole nimenomaan teidän ongelmanne, jos nimeä ei hyväksytä. Silloin te ette voi sitä antaa ja teidän täytyy keksiä joku toinen nimi.

ps. Venla ja Milja on tosi nättejä nimiä
 
satu86
Alkuperäinen kirjoittaja ommm:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ommm:
Ei silti välttämättä hyväksytä, vaikka kolmella nimi onkin. Hyväksymiset vaihtelevat hieman eri paikkakunnilla.
no se on sitten niiden ongelma
Ööö, nyt meni varmaan jotakin ohi, mutta eikös se sitten ole nimenomaan teidän ongelmanne, jos nimeä ei hyväksytä. Silloin te ette voi sitä antaa ja teidän täytyy keksiä joku toinen nimi.

ps. Venla ja Milja on tosi nättejä nimiä
niin no ei se mun ongelma ole jos ne ei sitä hyväksy. nehän sen päättää.. ja muitakin nimiä on valmiina! niinkuin just tuo venla ja milja. mulla vähän tää ajatuksen juoksu kulkee erilailla ku muilla :LOL: :LOL: :LOL: pakko myöntää.. mut myöntäminen on hyvä merkki, vai onko?? meni hiukan asian ohi :snotty:
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
kyllä mun mielestä tuo susa tai suza on ihan oma nimi kanssa eikä mistään väännetty :snotty: kaikki nimet taitaa sitten olla jostain väännettyjä
Vängällä väännetty! Suomessa toi z ei oikein ole käyttökelpoinen kirjain.
ja pöh... olis ainakin harvinainen nimi!! ei tarviis siitä valittaa että olis joku lähiönimi
Suzahan on just oikein perikuva lähiönimestä! :D
 
satu86
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
kyllä mun mielestä tuo susa tai suza on ihan oma nimi kanssa eikä mistään väännetty :snotty: kaikki nimet taitaa sitten olla jostain väännettyjä
Vängällä väännetty! Suomessa toi z ei oikein ole käyttökelpoinen kirjain.
ja pöh... olis ainakin harvinainen nimi!! ei tarviis siitä valittaa että olis joku lähiönimi
Suzahan on just oikein perikuva lähiönimestä! :D
ai, kiva tietää!
 
muutama pointti
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
ihan vain susa lausutaan vaikka on z
Kuule ihan vaan ei pidä paikkaansa! z äännetään ts
juu mut mä ainakin sanoisin susa...
Eli mun tyttären nimi on Suza, mutta lausutaan Susa? Onks järkee vai ei?
argh... mietis nyt itsekin, mites sitten nico... eikös c ole c?? ja eikös se sitten lausuta niso!!!!!
Olen täysin samaa mieltä ja se tosiaan lausutaan kaiken taiteen sääntöjen mukaan Niso, mutta suomen matamit lausuvatkin sen että Niko seellä!
noniin, miksi sitten suzaa ei voi lausua susa jos kerran nico lausutaan niko!
Heiheihei! On ihan pakko tähän väliin sanoa pari juttua:

Millä perusteella te väitätte, että c lausutaan ässänä? Ottakaa huomioon, että kaikki nimet ja kielet ja kirjaimet eivät toimi samalla tavalla. Englannissa, mistä meillä päin on peräisin tuo c:n ässänä lausiminen, c on useimmiten lausuttaessa s. MUTTA:

Latinassa, josta suuri osa kieliä versoaa (enkkukin mm. siitä) c lausutaan aina K:na. Italiassa c on s, jos sitä ei seuraa h. Jos sitä seuraa h, se on s. ...Englannissa taas, jos c:tä seuraa h, se on entistä suuremmalla syyllä s.

Z lausutaan usein ts:nä. Mutta se on usein myös vain soinnullinen s.

..jotta älkääs nyt vedelkö ihan selviä johtolankoja sinne, missä niitä ei ole. :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
kyllä mun mielestä tuo susa tai suza on ihan oma nimi kanssa eikä mistään väännetty :snotty: kaikki nimet taitaa sitten olla jostain väännettyjä
Vängällä väännetty! Suomessa toi z ei oikein ole käyttökelpoinen kirjain.
ja pöh... olis ainakin harvinainen nimi!! ei tarviis siitä valittaa että olis joku lähiönimi
No just nää Suzat ja Nicothan on niitä lähiönimiä nimenomaan!!! Ehdin miettiä jo ennen kuin luin tän vastauksen, että Suza on ihan ok, mut melko lähiötyylinen. Jos et halua lähiönimeä, anna Susanna.
 
vähän typoja..
Alkuperäinen kirjoittaja muutama pointti:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
ihan vain susa lausutaan vaikka on z
Kuule ihan vaan ei pidä paikkaansa! z äännetään ts
juu mut mä ainakin sanoisin susa...
Eli mun tyttären nimi on Suza, mutta lausutaan Susa? Onks järkee vai ei?
argh... mietis nyt itsekin, mites sitten nico... eikös c ole c?? ja eikös se sitten lausuta niso!!!!!
Olen täysin samaa mieltä ja se tosiaan lausutaan kaiken taiteen sääntöjen mukaan Niso, mutta suomen matamit lausuvatkin sen että Niko seellä!
noniin, miksi sitten suzaa ei voi lausua susa jos kerran nico lausutaan niko!
Heiheihei! On ihan pakko tähän väliin sanoa pari juttua:

Millä perusteella te väitätte, että c lausutaan ässänä? Ottakaa huomioon, että kaikki nimet ja kielet ja kirjaimet eivät toimi samalla tavalla. Englannissa, mistä meillä päin on peräisin tuo c:n ässänä lausiminen, c on useimmiten lausuttaessa s. MUTTA:

Latinassa, josta suuri osa kieliä versoaa (enkkukin mm. siitä) c lausutaan aina K:na. Italiassa c on s, jos sitä ei seuraa h. Jos sitä seuraa h, se on s. ...Englannissa taas, jos c:tä seuraa h, se on entistä suuremmalla syyllä s.

Z lausutaan usein ts:nä. Mutta se on usein myös vain soinnullinen s.

..jotta älkääs nyt vedelkö ihan selviä johtolankoja sinne, missä niitä ei ole. :D
Tämän siitä saa, kun kirjottaa nopeesti... Eli suomennettuna noi pari kohtaa tuolta: Italiassa, jos c:tä seuraa h, se on k.

...muut sieltä ymmärtänee, jos hyppää typojen yli. ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja satu86 harmaana:
suza anni pauliina?? tai joku tuonne vastaava, suza olis minusta nätti nimi ja joskus saan viel tytön niin tuo olis ehdoton ykkönen :snotty:
Tuntuu et pitää ääntää tsutsa tai sutsa :) Ei mun makuuni
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Ännetäänkö nimi sitten Sutsa?
kysyin juuri samaa, mutta viesti katosi.

Jos ääntämisasu on Sutsa tulee mieleen satsuma.
Mulla kanss aon kadonnut viestejä, tuosta jouluketjusta esim.

Mulla tulee mieleen sutsi satsa (Fröbelit kovassa huudossa meillä).
Mun mielestä ei sovi yhteen yhtään noi nimet. :whistle:
Ihan sama tuli mieleen: Sutsi satsi satsaa, sutsi satsaa...
 
satu86
no joo, antaa sit tuon nimen olla ku tuntuu että kukaan ei ymmärrä että sen voi lausua myös susa... tai jotkut ymmärti mut suurin osa taitaa olla vain kateellisia harvinaisesta nimestä :LOL: :LOL: no joo,, antaa tulla oikein olan takaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja satu86:
no joo, antaa sit tuon nimen olla ku tuntuu että kukaan ei ymmärrä että sen voi lausua myös susa... tai jotkut ymmärti mut suurin osa taitaa olla vain kateellisia harvinaisesta nimestä :LOL: :LOL: no joo,, antaa tulla oikein olan takaa
Jos et kestä mielipiteitä, niin miksi edes kysyt niitä täällä??? :headwall:
 
Mieti miten kivaa on joka kerta nimeä kysytessä mainita kirjoitusasu erikseen (toimistoissa yms.). "Niin, se kirjoitetaan sitte z-kirjaimella". Kokemusta meinaan on siitä, miten oma nimi ei koskaan mene eka kerralla jakeluun. Ei kivaa!!
 

Yhteistyössä